Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså folk på Tinder är så stressade. Har fortfarande inte kommit på hur jag på ett artigt sätt förklarar för folk att Nej, jag vill faktiskt inte träffas samma dag eller dagen efter vi börjat skriva med varandra.

Skulle jag hålla på så skulle jag aldrig ha tid med något annat än att träffa folk. Jag vill ändå lära känna folk lite för att veta att det är någon man kan tänka sig träffa. Men det verkar vara en väldigt udda åsikt, minst sagt.

Jag tanker nastan tvart om - jag vill inte chatta mer an nagra dagar max, for en person kan vara sa otroligt annorlunda nar man traffas pa riktigt, att jag da kanner att all den tiden man chattat ar bortslosad.
Jag chattar som sagt helst over ett par dagar, och typ bara grundkollar att de verkar vettiga, intelligenta och med fungerande humor - sen vill jag traffas for att se hur de ar i verkligheten.
Ska traffa en ny kille pa fredag - vi matchade typ forra helgen men har haft svart att fa till ett datum - vi messar inte mer an nagot meddelande var 2-3 dag nu - kanns konstigt att skicka noveller till en framling?
 
Jag ser inte heller någon poäng i att ses fort. På frågan så svarar jag helt ärligt att jag bara träffar personer som jag känner att det klickar med i text. Och i slutändan tror jag inte att jag varit på en enda dejt där den andra velat träffas snabbt. Jag tycker liksom att det känns lite desperat.

Jag vil träffas fort eftersom jag tycker det är pisstråkigt att skriva med människor jag inte känner.
Om man dessutom inte klickar irl känns det bara som slöseri med tid.
 
Hur brukar du formulera det? Eller står det i din bio?

Behöver hjälp med det här alltså. Det är en främmande värld för mig. :D


Nja, jag tänker väl att om konversationen rinner ut i sanden var det väl ändå inget att ha. Det kanske inte alls är rätt sätt att tänka på, men precis som @Viva uttryckte det så kemifikar jag inte. Kanske för att jag inte är så förtjust i att träffa främmande människor och därför ser det som en absolut slöseri med tid och pengar att hålla på och träffa folk som man kanske inte alls klickar med.
Jag har inte Tinder så har en längre profil där jag oftast nämner det flera gånger på lite olika sätt. Har testat med allt från "JAG KEMIFIKAR INTE!" till "Jag behöver ett samtal innan jag är intresserad av att träffas". Ärligt talar verkar det inte göra någon skillnad, även om de läser profilen har de glömt var där står efter 5 minuter och frågar ändå. Men då har jag i alla fall varit rak från början.

Vad jag svarar beror lite på hur intressanta de verkar, har vi bara bytt ett Hej, hur är läget så svarar jag oftast bara Nej tack. Annars att det är för tidigt, att jag inte känner mig bekväm med det. Om de inte kan respektera det så är det deras problem.

Jag är inte heller förtjust i att träffa främmande människor. För mig handlar det dels om tid men också att det tar energi. Jag tycker att det är slöseri att träffa någon jag inte vet någonting om, andra tycker att det är slöseri att "prata" mycket innan. Det finns inget rätt eller fel, man får göra som man vill. Om jag missat någon intressant människa på grund av det? Kanske, men det struntar jag faktiskt i. Jag vill känna mig bekväm i situationen, det är min prio ett.
 
Han kan ha bytt profilbild ? Sen finns det ju dom som lägger in bilder på hunkar och matchar med ett stort antal. Sen lägger dom in sina egna bilder. Är nog inte så vanligt dock, läst det på flashback.

Tror inte det är någon som har bytt profilbild, känner inte igen alls. Och jag drar aldrig höger på ”hunkar”... möjligen att jag har råkat svepa höger av misstag.
 
Jag har inte Tinder så har en längre profil där jag oftast nämner det flera gånger på lite olika sätt. Har testat med allt från "JAG KEMIFIKAR INTE!" till "Jag behöver ett samtal innan jag är intresserad av att träffas". Ärligt talar verkar det inte göra någon skillnad, även om de läser profilen har de glömt var där står efter 5 minuter och frågar ändå. Men då har jag i alla fall varit rak från början.

Vad jag svarar beror lite på hur intressanta de verkar, har vi bara bytt ett Hej, hur är läget så svarar jag oftast bara Nej tack. Annars att det är för tidigt, att jag inte känner mig bekväm med det. Om de inte kan respektera det så är det deras problem.

Jag är inte heller förtjust i att träffa främmande människor. För mig handlar det dels om tid men också att det tar energi. Jag tycker att det är slöseri att träffa någon jag inte vet någonting om, andra tycker att det är slöseri att "prata" mycket innan. Det finns inget rätt eller fel, man får göra som man vill. Om jag missat någon intressant människa på grund av det? Kanske, men det struntar jag faktiskt i. Jag vill känna mig bekväm i situationen, det är min prio ett.

Du sätter ord på precis hur jag känner. Visst är det så att inget är rätt och fel. Det är bara så ledsamt när man säger att man inte vill ses så snart men killarna fortsätter att tjata på. Då tappar man mig helt alltså.
 
Ni tjejer som vill träffas ganska fort hur ofta upplever ni att killarna ser det som negativt?
Jag har varit på två "tinderdejter". Den ena skrev bara "Hej! Ses på hundpromenad i helgen?" och så blev det så. Den andra satt jag och skrev med mycket och lääänge innan vi sågs, trots att jag försökte få till en träff ganska tidigt. Han ville verkligen inte träffas tidigt.
Så, för mig har det varit 50% som gillar att ses tidigt och 50% som inte gillar det :p

Med övriga matchningar vet jag inte, där har vi chattat lite och jag har tappat intresset innan det blivit tal om att ses.
 
Jag har varit på två "tinderdejter". Den ena skrev bara "Hej! Ses på hundpromenad i helgen?" och så blev det så. Den andra satt jag och skrev med mycket och lääänge innan vi sågs, trots att jag försökte få till en träff ganska tidigt. Han ville verkligen inte träffas tidigt.
Så, för mig har det varit 50% som gillar att ses tidigt och 50% som inte gillar det :p

Med övriga matchningar vet jag inte, där har vi chattat lite och jag har tappat intresset innan det blivit tal om att ses.
Att det kan variera är väl ganska naturligt men frågan var mer hur det har mottagits om man själv som tjej vill träffas eftersom vissa här kan tycka att det är stressande eller för på så undrar jag om man har upplevt att killar har tyckt samma.
 
Jag vil träffas fort eftersom jag tycker det är pisstråkigt att skriva med människor jag inte känner.
Om man dessutom inte klickar irl känns det bara som slöseri med tid.
Ja det är ju helt olika hur man är och vad man attraheras av. För mig är hjärnan och förmågan att uttrycka sig väl så himla viktig, jag tycker förvisso att det är skitkul att träffa nya och okända människor men är dålig på att hitta potentiella partners på det viset. Sen har det blivit några dejter som inte blivit fel just pga att tycke inte uppstod ändå. Ska jag vara ärlig så hade jag det på känn ändå med hälften av dem. Men tänkte ”äh va fan jag provar”.
 
Ja det är ju helt olika hur man är och vad man attraheras av. För mig är hjärnan och förmågan att uttrycka sig väl så himla viktig, jag tycker förvisso att det är skitkul att träffa nya och okända människor men är dålig på att hitta potentiella partners på det viset. Sen har det blivit några dejter som inte blivit fel just pga att tycke inte uppstod ändå. Ska jag vara ärlig så hade jag det på känn ändå med hälften av dem. Men tänkte ”äh va fan jag provar”.

Jo, jag tycker också det är viktigt. Men jag har flera gånger varit med om att inte alls klicka med personen i verkliga livet. Jag är ju en introvert misantrop och tycker inte om att träffa ny människor och det är ytterst sällan jag klickar med någon. Andra däremot tycker ofta att de klickar med mig 😒
 
Ja det förstår han säkert eller klagar de på att de uppfattas fel?

Nej, jag tänkte på det du skrev om hur man skulle skriva istället om man ville ses, men inte just nu.

Det där beror ju helt på hur er konversation sett ut hittills osv - med andra ord i princip omöjligt för utomstående att svara på. Meeeen jag gillar ju det här med att lyssna på magkänslan, så lyssna på den :)

Nej, jag förstår att ingen av er kan svara på det :) Fast ni brukar ge kloka svar på skriva-av-sig-funderingar :)

Eller så har han helt enkelt mycket nu, men eftersom han vill ses så ska han försöka frigöra tid..

Varför direkt tolka in ointresse bara för att han säger att han har mycket nu?

Det var det där " kanske"... Men du har rätt...

Jag gjorde som så att jag skrev lite skämtsamt att det där "kanske" var inte bra för mitt ego... och fick svaret ingen fara, det är bara vld mkt nu... så... ja, han verkar ju faktiskt vilja ses, men vi får väl se när/om det blir då... :)

Har börjat skriva så smått med en till kille på HP med, får se om det blir ngt av det...
 
Aldrig nånsin.

Föredrar själv att ses ganska omgående, för att se hur (om ens) man klickar irl.
Jag föredrar också att ses ganska snabbt, jag Känner många som är dåliga på att uttrycka sig i skrift, men är härliga live. Jag skulle ju aldrig träffa dem om jag ratade pga deras sätt att skriva. Man är ju inte idiot för att man är dyslektiker eller inte är så van att småprata i skrift med främlingar.

Och så vill jag undgå att bygga upp falska bilder av hur den andra personen är, plus ha kvar så många samtalsämnen som möjligt när vi ses. :)

Jag har inte varit på så många dejter, men de flesta av dem har varit på mitt initiativ och ganska snabbt. Ingen har reagerat negativt.
 
Jag har endast varit med om en kille som var tveksam att träffas snabbt, det var "mäklaren" som ville prata i telefon innan vi träffades. Men tror vi sågs et par dar efter, det tog iaf inte jättelänge. Övriga killar har velat ses typ direkt.

Tjejen jag var på dejt med var dock mycket tveksam med att träffas och ville skriva lääänge, var inte bekväm med att träffas i en ordinarie "dejt" setting, osv.
 
Men alltså folk på Tinder är så stressade. Har fortfarande inte kommit på hur jag på ett artigt sätt förklarar för folk att Nej, jag vill faktiskt inte träffas samma dag eller dagen efter vi börjat skriva med varandra.

Skulle jag hålla på så skulle jag aldrig ha tid med något annat än att träffa folk. Jag vill ändå lära känna folk lite för att veta att det är någon man kan tänka sig träffa. Men det verkar vara en väldigt udda åsikt, minst sagt.

Om vi spinner vidare på detta...
Låter som att du matchar med nästan alla du swipar höger på ? Plus att de flesta skriver till dig efter match.
Så är det långt ifrån för de flesta killar och man vet om att vissa tjejer kommer att drunkna i matches och meddelanden. Så vill man ha en chans att träffa henne bör man vara ute först och också försöka fixa en dejt så tidigt möjligt. För swipar hon vidare nästa och nästa dag så är det ju sannolikt att hon letar efter en bättre och bättre kandidat. Samt att det finns en begränsning i hur många konversationer man orkar att hålla igång. Vilket resulterar att man snart kommer att hamna i ghosting facket... eller att hon tröttnar för att det blir för mkt att hantera.
Taktiskt sett så vill man alltså få till en dejt så fort som möjligt med intressanta/populära tjejer :). Dessutom att det är tröttsamt när 97% av konversationerna aldrig leder någon vart...
 
Senast ändrad:
Om vi spinner vidare på detta...
Låter som att du matchar med nästan alla du swipar höger på ? Plus att de flesta skriver till dig efter match.
Så är det långt ifrån för de flesta killar och man vet om att vissa tjejer kommer att drunkna i matches och meddelanden. Så vill man ha en chans att träffa henne bör man vara ute först och också försöka fixa en dejt så tidigt möjligt. För swipar hon vidare nästa och nästa dag så är det ju sannolikt att hon letar efter en bättre och bättre kandidat. Samt att det finns en begränsning i hur många konversationer man orkar att hålla igång. Vilket resulterar att man snart kommer att hamna i ghosting facket... eller att hon tröttnar för att det blir för mkt att hantera.
Taktiskt sett så vill man alltså få till en dejt så fort som möjligt med intressanta/populära tjejer :). Dessutom att det är tröttsamt när 97% av konversationerna aldrig leder någon vart...

Jag vill inte träffa folk snabbt just på på grund av hetsen du beskriver här. Aldrig i livet att jag träffar någon jag pratat med i några dagar bara.
 
Jag vill inte träffa folk snabbt just på på grund av hetsen du beskriver här. Aldrig i livet att jag träffar någon jag pratat med i några dagar bara.
Skillnaden är att om du vill eller inte vill eller om du messar honom om en vecka efter uppehåll så kommer responsen oftast vara bättre. Dvs du kan göra lite som du vill och det kommer bli helt ok ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
436
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
738
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp