Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om vi spinner vidare på detta...
Låter som att du matchar med nästan alla du swipar höger på ? Plus att de flesta skriver till dig efter match.
Så är det långt ifrån för de flesta killar och man vet om att vissa tjejer kommer att drunkna i matches och meddelanden. Så vill man ha en chans att träffa henne bör man vara ute först och också försöka fixa en dejt så tidigt möjligt. För swipar hon vidare nästa och nästa dag så är det ju sannolikt att hon letar efter en bättre och bättre kandidat. Samt att det finns en begränsning i hur många konversationer man orkar att hålla igång. Vilket resulterar att man snart kommer att hamna i ghosting facket... eller att hon tröttnar för att det blir för mkt att hantera.
Taktiskt sett så vill man alltså få till en dejt så fort som möjligt med intressanta/populära tjejer :). Dessutom att det är tröttsamt när 97% av konversationerna aldrig leder någon vart...

Skulle väl säga att matchar med en stor majoritet av de jag swipear höger på, men långt ifrån alla. Framförallt så har jag väldigt få, om ens någon just nu, konversationer igång. Men har hört det här från flera killar innan, dvs tron på att alla tjejers inboxar på diverse ställen är proppfulla. Det är ju sällan så, eller ja det är min uppfattning i alla fall. Så det är väl bara att chilla och sluta hetsa.
 
Ja det låter så trist. Som att allt bara handlar om att ta första personen man träffar på eller som att vara först att shoppa på rea. Och inget om att det ska finnas en personkemi och något växer fram.
First come, first served.
Det är också därför som killen som sitter ensam i ett hörn på krogen kommer få gå ensam hem. Medan den som är tidigt framme och presenterar sig har större chans.
 
Skulle väl säga att matchar med en stor majoritet av de jag swipear höger på, men långt ifrån alla. Framförallt så har jag väldigt få, om ens någon just nu, konversationer igång. Men har hört det här från flera killar innan, dvs tron på att alla tjejers inboxar på diverse ställen är proppfulla. Det är ju sällan så, eller ja det är min uppfattning i alla fall. Så det är väl bara att chilla och sluta hetsa.
Varför så få/inga konversationer? Trots att du matchar med en majoritet?
 
Skillnaden är att om du vill eller inte vill eller om du messar honom om en vecka efter uppehåll så kommer responsen oftast vara bättre. Dvs du kan göra lite som du vill och det kommer bli helt ok ändå.

Skillnaden är du som man aldrig behöver vara försiktigt när det gäller att träffa nya okända kvinnor.
Som kvinna är det ju inte konstigt om du vill kolla av lite mer vad det är för snubbe innan du träffar honom.
 
Ja det låter så trist. Som att allt bara handlar om att ta första personen man träffar på eller som att vara först att shoppa på rea. Och inget om att det ska finnas en personkemi och något växer fram.

Det fetade.. Personkemi växer för mig fram när jag umgås med folk irl. Inte av att sitta och skriva med okända på nätet och i af jag märker ganska fort vid träff om någon är intressant och alltså någon jag vill träffa fler gånger, just för att se om där finns någon kemi...
 
Har inte riktigt orkat eller haft energi nog att träffa nya människor, därför har det gått ganska många månader nu sedan jag träffade någon helt ny person från Tinder. I dagsläget har jag en intressant konversation igång där, sen mäktar jag inte med så mycket mer. Däremot har en i bekantskapskretsen börjat visa intresse, så det ska bli intressant att se vad det leder till!
 
Varför så få/inga konversationer? Trots att du matchar med en majoritet?

För att majoriteten inte skriver när man matchat och det är väldigt sällan jag orkar med det heller. Många jag matchat med undrar jag hur eller när jag ens swipeade höger på. Kan liksom ibland inte förstå vad jag fann intressant hos dem och orkar då inte lägga tid på att skriva.

Jag är ju inte stressad över att träffa någon direkt så för mig är tinder just nu mest ett tidsfördriv och därför orkar jag inte skriva till någon om jag inte finner de väldigt intressant. Så är väl därför inte så många konversationer är igång.
 
Men grejen är ju att om killarna då hetsar när tjejerna inte vill hetsa, då minskar också chansen för killarna att få till en dejt. Tjejerna kommer ju mest troligt märka av att killarna hetsar och då tappa intresse.
Det svåra blir väl balansen mellan att visa intresse och driva framåt och att det blir hets.

Precis, det är ungefär som att gå på lina... en liten vindpust åt fel håll och du ramlar bort.
 
Idag var det en man som försökte få till en dejt när jag jobbade. Han ägde en frisörsalong dit jag skulle dela post och ville bjuda mig på hårklippning och allt möjligt och envisades med att ge mig dyrt schampoo och något mer innan jag gick. Massor av prat om att han ville bjuda mig på middag, att han var singel och "en riktigt snäll man" osv. Så. Extremt. På. Började även prata om att det var såå länge sen jag hade delat post där och han hade tänkt på mig så mycket sen dess...

Jag kan inte vara otrevlig när jag jobbar, känner att jag måste tänka på företagets rykte osv och har dessutom svårt att vara otrevlig mot män som raggar på något ställe där vi är ensamma (för det var inga andra i den där frisörsalongen då). Men alltså. Hur sjutton gör man för att få sådana män att sluta och lämna en ifred? Jag kände mig bara pressad, obekväm och ville inte alls ha med honom att göra :down:
 
Idag var det en man som försökte få till en dejt när jag jobbade. Han ägde en frisörsalong dit jag skulle dela post och ville bjuda mig på hårklippning och allt möjligt och envisades med att ge mig dyrt schampoo och något mer innan jag gick. Massor av prat om att han ville bjuda mig på middag, att han var singel och "en riktigt snäll man" osv. Så. Extremt. På. Började även prata om att det var såå länge sen jag hade delat post där och han hade tänkt på mig så mycket sen dess...

Jag kan inte vara otrevlig när jag jobbar, känner att jag måste tänka på företagets rykte osv och har dessutom svårt att vara otrevlig mot män som raggar på något ställe där vi är ensamma (för det var inga andra i den där frisörsalongen då). Men alltså. Hur sjutton gör man för att få sådana män att sluta och lämna en ifred? Jag kände mig bara pressad, obekväm och ville inte alls ha med honom att göra :down:
Det där lät lite obehagligt på...
Kan du inte dra en vit lögn att du har en kille redan ? Eller säga ifrån tydligt men bestämt. Det ska väl inte påverka företagets rykte.
 
Nu har jag inte dejtat så mycket i mitt liv eftersom jag i större delen av mitt "vuxna" liv haft ett förhållande, men så jädra svårt att läsa av folk är det ju inte.

Bjuder man ut en person på dejt och denne inte kan/hittar på ursäkt - då är det ju lite upp till den personen man bjudit ut att föreslå ett annat datum som passar den eller att förklara att nej, jag är inte bekväm att ses så snabbt eller vad det nu beror på. Tappar man kontakten så tappar man kontakten, det är väl inte hela världen tänker jag.

Har en kille nu som hetsat mig flera, flera gånger om att ses ikväll fastän jag sagt att jag inte kan. Sa redan i onsdags att jag inte kunde för att jag har för mycket plugg men han har fortsatt ändå. I eftermiddags frågade han (för kanske 5e gången?) hur det gick med plugget. Jag svarade att det gick segt men framåt. "Så synd, jag ville ju så gärna dricka vin med dig ikväll" fick jag till svar. Men alltså HALLÅ, jag har sagt HUR många gånger som helst att jag inte kan? Sluta tjata eller gnäll, är det så svårt?? Har till och med sagt att jag är blyg och inte helt bekväm med främmande människor så att han vet att jag inte vill ses så snabbt (vi började skriva i onsdags). Han har skrivit en hel del andra halvknäppa saker som gjort mig väldigt avskrämd så nu orkar jag inte med det mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
436
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
738
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp