Jag vill inte träffa folk snabbt just på på grund av hetsen du beskriver här. Aldrig i livet att jag träffar någon jag pratat med i några dagar bara.
För dig är det ju ingen hets.
Menar att för många killar är det de...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill inte träffa folk snabbt just på på grund av hetsen du beskriver här. Aldrig i livet att jag träffar någon jag pratat med i några dagar bara.
Ja det låter så trist. Som att allt bara handlar om att ta första personen man träffar på eller som att vara först att shoppa på rea. Och inget om att det ska finnas en personkemi och något växer fram.Jag vill inte träffa folk snabbt just på på grund av hetsen du beskriver här. Aldrig i livet att jag träffar någon jag pratat med i några dagar bara.
Om vi spinner vidare på detta...
Låter som att du matchar med nästan alla du swipar höger på ? Plus att de flesta skriver till dig efter match.
Så är det långt ifrån för de flesta killar och man vet om att vissa tjejer kommer att drunkna i matches och meddelanden. Så vill man ha en chans att träffa henne bör man vara ute först och också försöka fixa en dejt så tidigt möjligt. För swipar hon vidare nästa och nästa dag så är det ju sannolikt att hon letar efter en bättre och bättre kandidat. Samt att det finns en begränsning i hur många konversationer man orkar att hålla igång. Vilket resulterar att man snart kommer att hamna i ghosting facket... eller att hon tröttnar för att det blir för mkt att hantera.
Taktiskt sett så vill man alltså få till en dejt så fort som möjligt med intressanta/populära tjejer . Dessutom att det är tröttsamt när 97% av konversationerna aldrig leder någon vart...
First come, first served.Ja det låter så trist. Som att allt bara handlar om att ta första personen man träffar på eller som att vara först att shoppa på rea. Och inget om att det ska finnas en personkemi och något växer fram.
Varför så få/inga konversationer? Trots att du matchar med en majoritet?Skulle väl säga att matchar med en stor majoritet av de jag swipear höger på, men långt ifrån alla. Framförallt så har jag väldigt få, om ens någon just nu, konversationer igång. Men har hört det här från flera killar innan, dvs tron på att alla tjejers inboxar på diverse ställen är proppfulla. Det är ju sällan så, eller ja det är min uppfattning i alla fall. Så det är väl bara att chilla och sluta hetsa.
Skillnaden är att om du vill eller inte vill eller om du messar honom om en vecka efter uppehåll så kommer responsen oftast vara bättre. Dvs du kan göra lite som du vill och det kommer bli helt ok ändå.
Ja det låter så trist. Som att allt bara handlar om att ta första personen man träffar på eller som att vara först att shoppa på rea. Och inget om att det ska finnas en personkemi och något växer fram.
Båda beteendena har sina anledningar ja.Skillnaden är du som man aldrig behöver vara försiktigt när det gäller att träffa nya okända kvinnor.
Som kvinna är det ju inte konstigt om du vill kolla av lite mer vad det är för snubbe innan du träffar honom.
Varför så få/inga konversationer? Trots att du matchar med en majoritet?
Men grejen är ju att om killarna då hetsar när tjejerna inte vill hetsa, då minskar också chansen för killarna att få till en dejt. Tjejerna kommer ju mest troligt märka av att killarna hetsar och då tappa intresse.För dig är det ju ingen hets.
Menar att för många killar är det de...
Men grejen är ju att om killarna då hetsar när tjejerna inte vill hetsa, då minskar också chansen för killarna att få till en dejt. Tjejerna kommer ju mest troligt märka av att killarna hetsar och då tappa intresse.
Det svåra blir väl balansen mellan att visa intresse och driva framåt och att det blir hets.
Det där lät lite obehagligt på...Idag var det en man som försökte få till en dejt när jag jobbade. Han ägde en frisörsalong dit jag skulle dela post och ville bjuda mig på hårklippning och allt möjligt och envisades med att ge mig dyrt schampoo och något mer innan jag gick. Massor av prat om att han ville bjuda mig på middag, att han var singel och "en riktigt snäll man" osv. Så. Extremt. På. Började även prata om att det var såå länge sen jag hade delat post där och han hade tänkt på mig så mycket sen dess...
Jag kan inte vara otrevlig när jag jobbar, känner att jag måste tänka på företagets rykte osv och har dessutom svårt att vara otrevlig mot män som raggar på något ställe där vi är ensamma (för det var inga andra i den där frisörsalongen då). Men alltså. Hur sjutton gör man för att få sådana män att sluta och lämna en ifred? Jag kände mig bara pressad, obekväm och ville inte alls ha med honom att göra