Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte vara otrevlig när jag jobbar, känner att jag måste tänka på företagets rykte
Om det är en av anledningarna till att du upplever situationen som ännu jobbigare än den är i grunden så att säga så kanske det är vettigt att prata lite om det med din chef och se hur ni kan hantera det? så ska du ju inte behöva ha det varken på jobbet eller annars - men iom att det är på jobbet så blir det ju delvis ett arbetsmiljöproblem och det tror jag din chef (som verkar vettig!) vill ha reda på :)

Annars kan jag ärligt säga att jag hade struntat rätt mycket i företagets rykte (som kanske inte alltid är sådär perfekt ;) ) om att vara otrevlig är det enda som hjälper i en potentiellt farlig situation.
 
Blev just plötsligt påraggad av en kille mitt i smeten på tågstationen. Han frågade om jag pratade tyska av nån anledning och sen "aha du är svensk, jag bara fick för mig nåt!". Sen så han vart han skulle och jag sa att "dit ska jag imorgon för att hälsa på en kompis". "Om du vill kan vi byta nummer och ta en fika" sa han... Och jag hann inte ens börja ge nån respons på det innan han såg min tvekan och med ett smajl sa "Äsch det är lugnt" och "Ha en fin helg" och vi kramades hejdå. Knasigt sätt att stöta på nån men så jäkla skönt när nån kan läsa signaler i stället för att bli påflugen och börja tjata. Lämnade mig med en glad känsla i stället för less som jag vanligen blivit i liknande situationer.
Så många skulle tjäna på att tagga ner lite. Det ni beskriver om de som inte respekterar att ni inte vill ses med en gång och i och med det bränner sin chans visar ju på det med.
Själv har jag i nätdejtandet gärna setts rätt fort för att det går åt mycket social energi för mig att skriva med folk, och också att när man sen ses och kanske inte klickar känns det skumt att det bara blir tyst efter dejten. Men självklart hade jag accepterat om nån ville vänta lite. En gång tyckte jag det gick FÖR fort (några timmar från matchning till dejt och sex) och då var det för att jag blev lite osäker och rädd plötsligt, insåg "jag vet ingenting om denna killen". Var gränsen för att få den känslan går är nog väldigt individuellt och viktigt att lyssna på.
 
De som försöker för lite eller inte alls är ju alla killarna som ni går förbi som inte frågar om ni kan tyska och de killarna som inte skriver till er när man inte orkar skriva själv och därmed blir chansen noll istället. Det är det som är lite av kruxet att ur det perspektivet så kommer killarna som är för på att märkas mycket mer och kommer även lyckas tillräckligt ofta för att fortsätta.
 

Ja, vill inte skriva ut allt annat han skrivit just för att jag är rädd att bli påkommen haha. Men kan ju säga att han skrivit en hel del skumma saker så nu är det bye bye bye på honom. Himla tråkigt eftersom vi från början på pappret hade mycket gemensamt och han verkade först som en intressant person. Det spårade snabbt tyvärr.
 
De som försöker för lite eller inte alls är ju alla killarna som ni går förbi som inte frågar om ni kan tyska och de killarna som inte skriver till er när man inte orkar skriva själv och därmed blir chansen noll istället. Det är det som är lite av kruxet att ur det perspektivet så kommer killarna som är för på att märkas mycket mer och kommer även lyckas tillräckligt ofta för att fortsätta.
Där beskriver du det rätt bra!
Har sett så många gånger hur de där sliskarna och sluskarna gång på gång hålls och stöter på den ena efter den andra tills de får dagens eller kvällens napp - och napp får de. Mycket pengar gör de av med med på vägen med, så de lär ha välbetalt jobb som de hålls. En och annan som dras till det som flugor runt en godbit är inte ovanligt. Skulle någon mer seriös falla till föga så är det nog mer olycksfall i biznisen och rör inte dessa karlar i ryggen annat att det är ännu en att bocka av på listan av ragg. Och nog dyker de upp överallt med.
 
Där beskriver du det rätt bra!
Har sett så många gånger hur de där sliskarna och sluskarna gång på gång hålls och stöter på den ena efter den andra tills de får dagens eller kvällens napp - och napp får de. Mycket pengar gör de av med med på vägen med, så de lär ha välbetalt jobb som de hålls. En och annan som dras till det som flugor runt en godbit är inte ovanligt. Skulle någon mer seriös falla till föga så är det nog mer olycksfall i biznisen och rör inte dessa karlar i ryggen annat att det är ännu en att bocka av på listan av ragg. Och nog dyker de upp överallt med.

Fast, de du beskriver låter mer som de söker ONS och det gör ju tjejer oxå och då är dessa killar ganska säkra kort. Så ja, de får säkert mer sex än andra killar.
 
Det där lät lite obehagligt på...
Kan du inte dra en vit lögn att du har en kille redan ? Eller säga ifrån tydligt men bestämt. Det ska väl inte påverka företagets rykte.
@Red_Chili Ärligt svar? Enda säkra (i dubbel betydelse) jag kommer på är att ljuga om att man har en (manlig) partner. Bitter as fuck.
Det där med att ljuga om partner gjorde jag alltid när jag var yngre, just för att det var det enda som fungerade :grin: Nu är jag väl så inställd på att jag är singel att jag inte ens kommer mig för att ljuga om det...

Om det är en av anledningarna till att du upplever situationen som ännu jobbigare än den är i grunden så att säga så kanske det är vettigt att prata lite om det med din chef och se hur ni kan hantera det? så ska du ju inte behöva ha det varken på jobbet eller annars - men iom att det är på jobbet så blir det ju delvis ett arbetsmiljöproblem och det tror jag din chef (som verkar vettig!) vill ha reda på :)

Annars kan jag ärligt säga att jag hade struntat rätt mycket i företagets rykte (som kanske inte alltid är sådär perfekt ;) ) om att vara otrevlig är det enda som hjälper i en potentiellt farlig situation.
Nä, alltså, om jag hamnar på att köra den rundan igen så kommer jag absolut ta upp det med chef eller annan ansvarig. Den där rundan kör jag (som tur är...) extremt sällan och det finns inga planer på att det ska ändras. Berättade om frisören för ena favoritkollegan när jag kom tillbaka och han blev upprörd av att folk beter sig så. Det kändes skönt på något sätt. Hoppas mest på att det inte händer igen på något annat ställe. Annars pratar jag gärna lite med de jag möter ute på rundorna, men ja, då ska ju folk bete sig respektfullt också...
 
Personen letade häromdagen upp mitt fullständiga namn och adress. Hetsar om att han kan ta sig hit snabbt och ses bara en kort stund fastän jag säger att jag inte kan. Suck, får panik alltså. Borde jag blocka på sociala medier och unmatcha? Är för snäll för att blocka vanligtvis men har ju insett nu att hela situationen är helknäpp.
 
Personen letade häromdagen upp mitt fullständiga namn och adress. Hetsar om att han kan ta sig hit snabbt och ses bara en kort stund fastän jag säger att jag inte kan. Suck, får panik alltså. Borde jag blocka på sociala medier och unmatcha? Är för snäll för att blocka vanligtvis men har ju insett nu att hela situationen är helknäpp.

Tala om att du inte vill ha kontakt (en gång till...) och blocka sedan helt. Fortsätter han är det läge för polisanmälan.
 
Personen letade häromdagen upp mitt fullständiga namn och adress. Hetsar om att han kan ta sig hit snabbt och ses bara en kort stund fastän jag säger att jag inte kan. Suck, får panik alltså. Borde jag blocka på sociala medier och unmatcha? Är för snäll för att blocka vanligtvis men har ju insett nu att hela situationen är helknäpp.

Sånt där är så jäkla creepy.

De gånger jag råkat ut för såna som glatt upplyser om att de snokat reda på exakt var jag bor, så upplyser jag dem om att de precis gjorde sig själva till en väldigt creepy typ och att det inte finns på världskartan att jag vill träffas. Nånsin. Sen plockar jag helt bort dem.
 
Personen letade häromdagen upp mitt fullständiga namn och adress. Hetsar om att han kan ta sig hit snabbt och ses bara en kort stund fastän jag säger att jag inte kan. Suck, får panik alltså. Borde jag blocka på sociala medier och unmatcha? Är för snäll för att blocka vanligtvis men har ju insett nu att hela situationen är helknäpp.
Ja! Herre Gud. Det är verkligen över alla gränser att bete sig på detta sättet. Jag blockar sällan människor, också av någon konstigt snällhet. Men du borde inte prata med den här människan mer och då är det ju samma sak oavsett.
 
Personen letade häromdagen upp mitt fullständiga namn och adress. Hetsar om att han kan ta sig hit snabbt och ses bara en kort stund fastän jag säger att jag inte kan. Suck, får panik alltså. Borde jag blocka på sociala medier och unmatcha? Är för snäll för att blocka vanligtvis men har ju insett nu att hela situationen är helknäpp.
Håller med övriga som svarat. Säg åt honom att han inte får kontakta dig, blocka och kontaktar han på något nytt sätt så polisanmäl.
 
Tala om att du inte vill ha kontakt (en gång till...) och blocka sedan helt. Fortsätter han är det läge för polisanmälan.
Sånt där är så jäkla creepy.

De gånger jag råkat ut för såna som glatt upplyser om att de snokat reda på exakt var jag bor, så upplyser jag dem om att de precis gjorde sig själva till en väldigt creepy typ och att det inte finns på världskartan att jag vill träffas. Nånsin. Sen plockar jag helt bort dem.
Ja! Herre Gud. Det är verkligen över alla gränser att bete sig på detta sättet. Jag blockar sällan människor, också av någon konstigt snällhet. Men du borde inte prata med den här människan mer och då är det ju samma sak oavsett.
Håller med övriga som svarat. Säg åt honom att han inte får kontakta dig, blocka och kontaktar han på något nytt sätt så polisanmäl.

Tack för era svar. Ni är så vettiga hela bunten. Tyvärr har jag låtit det skrida lite för långt så har liksom inte sagt ifrån eller reagerat när han sgt alla konstiga saker. Det är mer nu i efterhand när man plussar ihop 1 + 1 som jag inser hur olustigt allt är. Jag ska försöka formulera mig på något vettigt sätt och sen blir det att blockera.
 
Sånt där är så jäkla creepy.

De gånger jag råkat ut för såna som glatt upplyser om att de snokat reda på exakt var jag bor, så upplyser jag dem om att de precis gjorde sig själva till en väldigt creepy typ och att det inte finns på världskartan att jag vill träffas. Nånsin. Sen plockar jag helt bort dem.

Fast att snoka rätt på fullständiga namnet är inte så svårt och adress går på 2 sekunder.
Dock behöver man ju inte upplysa om det. De som är creepy är att han inte verkar veta vart gränserna går.
 
Fast att snoka rätt på fullständiga namnet är inte så svårt och adress går på 2 sekunder.
Dock behöver man ju inte upplysa om det. De som är creepy är att han inte verkar veta vart gränserna går.

De flesta snokar nog, så det är inte det i sig som är creepy. Att däremot glatt tala om för nån att man snokat reda på exakt vem de är, var de bor är dock väldigt creepy och gränslöst.
 
De som försöker för lite eller inte alls är ju alla killarna som ni går förbi som inte frågar om ni kan tyska och de killarna som inte skriver till er när man inte orkar skriva själv och därmed blir chansen noll istället. Det är det som är lite av kruxet att ur det perspektivet så kommer killarna som är för på att märkas mycket mer och kommer även lyckas tillräckligt ofta för att fortsätta.
Visst är det så att det ger större chans att ta initiativ än att inte göra det, men varför måste initiativen så sjukt ofta följas av ickelyhördhet och respektlöshet? Jag har så svårt att tro att det skulle vara något framgångsrecept. Killen igår som vågade ta kontakt men var lyhörd nog att snabbt backa lär framstå som mer sympatisk och få betydligt fler chanser och slipper orsaka jobbiga situationer för sig själv och andra längs vägen. Sorgligt att det var nåt att bli förvånad och glad över bara, har liksom knappt varit med om förut att en så rappt kontaktsökande person inte sen går över min gräns eller blir sur över ett avvisande.
 
Sånt där är så jäkla creepy.

De gånger jag råkat ut för såna som glatt upplyser om att de snokat reda på exakt var jag bor, så upplyser jag dem om att de precis gjorde sig själva till en väldigt creepy typ och att det inte finns på världskartan att jag vill träffas. Nånsin. Sen plockar jag helt bort dem.

@machafuko Svara som det fetstilta!
 
@machafuko Svara som det fetstilta!

Hade ju passat om jag sa det direkt när han berättade att han sökt upp min adress.

Men skrev att hela situationen kändes olustig (som svar på att han igår för miljonte gångne skrev att det var tråkigt att vi inte kunde ses på ett glas vin) eftersom jag upprepande gånger sagt nej och att det dessutom inte kändes bra att han berättade om sin "stalkning". Formulerade det såklart annorlunda, men ni förstår poängen.

Fick svar att han förstår och ber om ursäkt samt att han undrar om det är okej eller om jag vill avsluta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
716
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 186
Svar
1 539
· Visningar
153 293
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp