Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon skrev själv att hon kände sig ful och och att han var för snygg för henne.
Jag ville bara säga att hon inte behöver känna så. Dels ÄR hon snygg. Men jag menade också att hela Tonto är ett kap och den kille som hon träffar bör skatta sig lycklig.
Jag tror Tonto fattar hur jag menar även om jag uttryckt mig klantigt.

Nja, Jag är inte ett dugg ful. Han är bara otroligt skitsnygg. ;) :p

Men tack snälla! Har kämpat mycket med självförtroendet på senaste tiden. :love:
 
Det kan ju vara så att personen har antikroppar? Jag har det och får även träffa riskgrupperna enligt Tegnell. Så jag slaskar på när jag möter någon jag tycker om. Fast jag berättar så klart att jag har antikroppar. Annars (utan antikroppar) hade jag inte gjort det. Försöker bara komma på ursäkt för snubbens beteende så han inte spolas för något som blev fel, @sorbifolia.

Det är lugnt, jag är inte extrem-super-försiktig själv - om jag vore det så skulle jag aldrig ens åkt till Sverige just nu....! :angel:


Förlåt men, ”Skaffa inte nya bekantskaper under semestern, säger Johan Carlson, generaldirektör vid Folkhälsomyndigheten.” Så ska man hårdra det ska en väl inte ens dejta ;)

Jamen, jag semestrar ju inte medans jag är här, jag jobbar! :p
 
  • Gilla
Reactions: rtf
@Tonto Jag har aldrig träffat dig men jag har sett dina bilder här. Du är inte bara fantastiskt vacker, du ger alltid ett så klokt och smart intryck och jag blir inte ett dugg förvånad om det visar sig att killen ifråga känner precis samma sak som du gör - "Hon är alldeles för snygg för mig!"

Vi tänkte dra iväg och gå en dagsvandring under semestern. Han frågade om vi kunde ses, igen, och eftersom att jag är sjukt rak på sak så sa jag, javisst! Men jag tycker nog att du är för snygg för mig. :rofl: Men han tog det som en komplimang. Så vi får väl se! :p
 
Har typ 45 matches på Tinder och kan inte ens hålla koll på folket längre. O_o

I övrigt så har dramat hemma lagt sig och jag har nästan fått en ursäkt för beteendet (så nära en ursäkt man kan komma, så det är skönt.) Är också sjukt stolt över mig själv för att jag hållit mig helt lugn genom hela skiten. Jag som kan få ångest över att behöva handla liksom. :love:
förvånar mig inte ett minsta
 
Alltså... på vilket sätt spelar ens utseende roll för vem man "förtjänar" att dejta?!
Ingen, men det gör ju inte att det alltid känns så som det borde. Jag kan tex få för mig att unga klättraren borde ha vett att hitta någon annan, bland annat för att han är sjukt vältränad och jag känner mig stundtals som en otränad, ocharmig degklump bredvid honom, han borde kunna hitta någon som ät mer som honom. Men, jag är också medveten om att det är dumt att tänka så och medveten om att han inte håller med mig.
 
Ingen, men det gör ju inte att det alltid känns så som det borde. Jag kan tex få för mig att unga klättraren borde ha vett att hitta någon annan, bland annat för att han är sjukt vältränad och jag känner mig stundtals som en otränad, ocharmig degklump bredvid honom, han borde kunna hitta någon som ät mer som honom. Men, jag är också medveten om att det är dumt att tänka så och medveten om att han inte håller med mig.
Jo, fast du har ju helt andra saker som du söker hos en partner än utseendet. Hela diskussionen kändes väldigt ytlig. Lite *avstängd användare*-varning men motsatta kön.
 
Jo, fast du har ju helt andra saker som du söker hos en partner än utseendet. Hela diskussionen kändes väldigt ytlig. Lite *avstängd användare*-varning men motsatta kön.
Ah, då förstår jag hur du tänker. Jag har nog läst så mycket av det @Tonto skrivit i dejtingtrådar att jag inte "kan" tolka det som allt för ytligt utan mer som att Tonto precis som mig har lite onödiga hjärnspöken som trasslar runt ibland.
 
Ah, då förstår jag hur du tänker. Jag har nog läst så mycket av det @Tonto skrivit i dejtingtrådar att jag inte "kan" tolka det som allt för ytligt utan mer som att Tonto precis som mig har lite onödiga hjärnspöken som trasslar runt ibland.

Helt klart hjärnspöken. Jag har alltid haft svårt att acceptera mig själv, har gömt mig själv i jackor och byxor på sommaren - så att hundtränare tom frågar om jag inte ska ta av mig, för att jag skämts så mycket över mig själv. Vägrat vara med på bild. Hade shorts på mig för första gången förra sommaren, och i år är nog första gången jag går med t-shirt i annat än skogen. Jag har trott att jag ser grotesk ut.

Jag har aldrig dejtat i hela mitt liv, har ingen koll på hur jag ser ut eftersom att jag inte ser samma person i spegeln som på bild, men jag vet numera att jag inte är ful, jag duger som jag är, men nu när jag börjat försöka dejta så blir jag chockad när någon så fin både utseendemässigt och personlighetsmässigt vill träffa mig. Menar det inte alls som ytligt, bara att jag är förvånad över att någon faktiskt är intresserad av mig.
 
Helt klart hjärnspöken. Jag har alltid haft svårt att acceptera mig själv, har gömt mig själv i jackor och byxor på sommaren - så att hundtränare tom frågar om jag inte ska ta av mig, för att jag skämts så mycket över mig själv. Vägrat vara med på bild. Hade shorts på mig för första gången förra sommaren, och i år är nog första gången jag går med t-shirt i annat än skogen. Jag har trott att jag ser grotesk ut.

Jag har aldrig dejtat i hela mitt liv, har ingen koll på hur jag ser ut eftersom att jag inte ser samma person i spegeln som på bild, men jag vet numera att jag inte är ful, jag duger som jag är, men nu när jag börjat försöka dejta så blir jag chockad när någon så fin både utseendemässigt och personlighetsmässigt vill träffa mig. Menar det inte alls som ytligt, bara att jag är förvånad över att någon faktiskt är intresserad av mig.

Det är ju det här jag vet ang dig. Och därför tolkade jag inlägget som jag gjorde och svarade med det i åtanke.
Jag ville inte ta upp det i tråden. Det är inte min grej att lyfta någon annans grejer inför andra. Men iom att du själv nu skriver det så..

Asglad att du kommit till att du känner att du duger!

Men du är ju helt galet snygg också. Plus att du ju är intelligent, omtänksam, begåvad inom olika saker, intressant etc etc. Så självklart kommer folk vilja träffa dig! Du är värsta kapet. Hoppas nästa steg för dig är att inse det!
 
Det är ju det här jag vet ang dig. Och därför tolkade jag inlägget som jag gjorde och svarade med det i åtanke.
Jag ville inte ta upp det i tråden. Det är inte min grej att lyfta någon annans grejer inför andra. Men iom att du själv nu skriver det så..

Asglad att du kommit till att du känner att du duger!

Men du är ju helt galet snygg också. Plus att du ju är intelligent, omtänksam, begåvad inom olika saker, intressant etc etc. Så självklart kommer folk vilja träffa dig! Du är värsta kapet. Hoppas nästa steg för dig är att inse det!


Ja jag tog verkligen inte illa vid mig eftersom att vi följt varandra ett bra tag nu :love: Du vet precis hur dåligt jag mått. Och ja, jag mår verkligen mycket bättre nu! Förstod helt klart att det var med omtanke du skrev det.
 
Vet inte riktigt vart jag ska skriva detta men jag känner att jag behöver lufta det någonstans så det blir här. Det påverkar ju dejting så, close enough.

Har insett hur liten person jag blev av exet och hur mycket allt psykiskt tryck jag var under påverkar mig idag och att det egentligen är hans röst som hindrar mig från att göra en massa saker. Jag kan inte bjuda en dejt på mat för exet var väldigt tydlig med att jag faktiskt är helt inkompetent i köket och jag kan inte sjunga med i låtar för han gjorde det klart för mig att det låter hemskt. Är också begränsad sexuellt idag pga händelser då. Och jag hatar att det fortfarande har "grepp" om mig på så många plan.

Så jag har börjat utmana det här nu. Jag trivs ju inte som liten och rädd. Så på lördag har jag besök som kanske till och med ska äta här, jag har sjungit "Corona-offentligt" och fått uppriktigt beröm av flera andra men sexbiten känns svår att utmana. Men jag tänker att om jag "tar tillbaka mig själv" på så många andra plan som möjligt kanske det löser sig av sig själv när jag väl hittar en tillräckligt trygg och stadig person. Vet inte hur jag ska "jobba" på det annars riktigt. Att försöka ligga med så många som möjligt tills det inte är negativt laddat längre skulle kännas som ett självskadebeteende för mig.
 
Men från ljusa sidan lärde jag mig väldigt mycket om vad jag behöver i ett förhållande och kommer ju till framtiden vara väldigt mycket mindre förlåtande gentemot beteenden som strider mot det. Framförallt om det visar sig inte vara beteende utan personlighetsdrag. Så visst har erfarenheten gett mig mycket gott också, även om jag ibland, som nu, blir påmind om hur det krympt mig också.
 
Ja supertrevligt! Det är inte så långt kvar nu. Tänkte inte skriva nåt om det alls, bokade för flera månader sedan, har ingen lust att någon så småningom ska kunna lägga ihop ett och ett om vem jag är, men kan ju inte låta bli. :p Vill ju dela med mig till mina medsinglar i tråden! Lämnar rapport efteråt! :)
Låter ju väldigt trevligt
@the_connemara
Verkligen!

Här har träningscentren precis öppnat upp med en del restriktioner, och så är det fortfarande inte fritt fram med alla aktiviteter, om man tex vill klättra inomhus måste man boka tid och det är begränsat hur många man kan vara vid varje vägg i lokalen osv.

Jag skulle inte starta med någon ny kontaktsport nu, även om det troligen är väldigt riskfritt. Är fortfarande allt för skeptisk till främmande människor. ;)

Jag tror att Sverige i längden kommer ur krisen med mindre ekonomiska och sociala konsekvenser än vad Norge gör.

Nåväl. Åter till dejtingen. Väldigt motsägelsefullt till vad jag just skrev så har jag bokat in mig på en singeltur (till fjälls), och DET om något är väl "corona-tveksamt" :laugh:. Det blir spännande! Det är ett inarbetat koncept i turistföreningen, singelfolk med 50/50% könsfördelning drar på turer tillsammans med folk i ca samma åldersgrupp. Det är inte ett renodlat "dejtingupplägg" utan mer fokus på det sociala generellt och att man skall komma ut på tur även om man inte har någon att resa med, kanske hittar man nya turvänner, kanske hittar man kärleken. Jag har varit sugen i många år på att dra på sånt, men inte känt mig mentalt redo för det, men nu känns det mer roligt än läskigt.
Kul koncept! 🙂 Även om jag förstår din tveksamhet pga. corona.
Jag är med i en fb-grupp för friluftssinglar där vissa ibland ordnar någon tur , men inte vågat haka på något sånt gruppevenemang och många är nog 15-20 år äldre än mig. Men kan ju vara trevligt ändå såklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 715
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 247
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 848
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp