Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge har du känt Stockholm, och känner ni varandra väl tycker du? Attraktion är ju en bra start!

Vi har setts totalt 4 gånger nu. Så.vi känner ju inte varandra. Men det är nåt som skaver. Jag vill gärna känna klick booom från början...
 
Vi har setts totalt 4 gånger nu. Så.vi känner ju inte varandra. Men det är nåt som skaver. Jag vill gärna känna klick booom från början...
Många vill ju det, men med tiden har jag förstått att det inte nödvändigtvis är de relationerna som håller i längden utan att de mer ofta stoppar i tillfälliga förbindelser eftersom man ju blir störtförälskad i någon man egentligen inte känner alls. Jämfört med när känslorna fördjupas och kommer av att man lär känna någon på allvar. Och det hinner man ju inte på fyra gånger.

Kanske borde han få en rimlig chans?
 
Idgg har jag steriliserat mig! Kommer självklart fortsätta använda kondom pga sjukdomar, men skulle det gå lite fort ibland så behöver jag inte fucka upp mens och känslor med dagen efter-piller iaf...

Jag vill inte bli påmind om det där jävla problemet 😫 Kommer aldrig kunna ta ett beslut att sterilisera mig, hopplöst velig 😅
 
Många vill ju det, men med tiden har jag förstått att det inte nödvändigtvis är de relationerna som håller i längden utan att de mer ofta stoppar i tillfälliga förbindelser eftersom man ju blir störtförälskad i någon man egentligen inte känner alls. Jämfört med när känslorna fördjupas och kommer av att man lär känna någon på allvar. Och det hinner man ju inte på fyra gånger.

Kanske borde han få en rimlig chans?
I det läget är jag nu. Träffat en kille tre gånger. Vi har kul men det känns inget speciellt. Inga känslor som uppstått varken efter hångel eller sex.
Jag är lite som @pepp och vill att det ska kännas något redan nu, men tänker att jag kanske ska ge det nåt mer chans. Men vi får se.
 
Lite OT, men har fastnat i en serie på Netflix. ”Love is blind” eller något sånt heter den, ett experiment där dom ska ta reda på om kärleken är blind. Tjejerna och killarna får prata med varandra i ett varsitt rum, men dom ser inte varandra. Sen när dom klickat med respektive ”friar” dom, och får först då se varandra, sen ska dom åka på en resa och testa att bo tillsammans under ett par veckor innan själva bröllopet ska ske, och där ska dom helt enkelt svara ja eller nej.

Intressant hur mycket/lite utseende spelar roll, och hur människor klickar, blir kära, och öppnar upp sig för någon dom aldrig sett ens.
 
Lite OT, men har fastnat i en serie på Netflix. ”Love is blind” eller något sånt heter den, ett experiment där dom ska ta reda på om kärleken är blind. Tjejerna och killarna får prata med varandra i ett varsitt rum, men dom ser inte varandra. Sen när dom klickat med respektive ”friar” dom, och får först då se varandra, sen ska dom åka på en resa och testa att bo tillsammans under ett par veckor innan själva bröllopet ska ske, och där ska dom helt enkelt svara ja eller nej.

Intressant hur mycket/lite utseende spelar roll, och hur människor klickar, blir kära, och öppnar upp sig för någon dom aldrig sett ens.
Låter lite som det jag råkade ut för - fem månader av röstchattande och sen en handfull dagar ihop och pang - helt fast.

Vi har förövrigt, på vårt eget väldigt speciella sätt, kommit fram till att vi nog ska fria nästa gång vi ses 🤣😁
 
Lite OT, men har fastnat i en serie på Netflix. ”Love is blind” eller något sånt heter den, ett experiment där dom ska ta reda på om kärleken är blind. Tjejerna och killarna får prata med varandra i ett varsitt rum, men dom ser inte varandra. Sen när dom klickat med respektive ”friar” dom, och får först då se varandra, sen ska dom åka på en resa och testa att bo tillsammans under ett par veckor innan själva bröllopet ska ske, och där ska dom helt enkelt svara ja eller nej.

Intressant hur mycket/lite utseende spelar roll, och hur människor klickar, blir kära, och öppnar upp sig för någon dom aldrig sett ens.
Hur många gånger får de umgås utan att se varandra?
 
Hur många gånger får de umgås utan att se varandra?

Under 10 dagar så är ”kapslarna” (som dom kallar det) öppna där killarna bor på ena sidan, och tjejerna på andra. Verkar som om dom öppnas vissa tider sen går dom runt och pratar med varandra, och det enda dom har är ett anteckningsblock där dom kan skriva upp namnen och lite info. Efter dessa 10 dagar ska dom som sagt fria till den dom klickat mest med, och när dom gjort det och den andra tackar ja så får dom träffas.

Efter dessa 10 dagar så åker paren som bildats på semester, sen hem och träffa släkt och vänner, och inom 3 veckor så blir det bröllop.
 
Under 10 dagar så är ”kapslarna” (som dom kallar det) öppna där killarna bor på ena sidan, och tjejerna på andra. Verkar som om dom öppnas vissa tider sen går dom runt och pratar med varandra, och det enda dom har är ett anteckningsblock där dom kan skriva upp namnen och lite info. Efter dessa 10 dagar ska dom som sagt fria till den dom klickat mest med, och när dom gjort det och den andra tackar ja så får dom träffas.

Efter dessa 10 dagar så åker paren som bildats på semester, sen hem och träffa släkt och vänner, och inom 3 veckor så blir det bröllop.
Ok. Låter inte hållbart, men vem vet :D
 
Under 10 dagar så är ”kapslarna” (som dom kallar det) öppna där killarna bor på ena sidan, och tjejerna på andra. Verkar som om dom öppnas vissa tider sen går dom runt och pratar med varandra, och det enda dom har är ett anteckningsblock där dom kan skriva upp namnen och lite info. Efter dessa 10 dagar ska dom som sagt fria till den dom klickat mest med, och när dom gjort det och den andra tackar ja så får dom träffas.

Efter dessa 10 dagar så åker paren som bildats på semester, sen hem och träffa släkt och vänner, och inom 3 veckor så blir det bröllop.

Alla som figurerar i huset är ju dock inte med om ett frieri, så det är väl inte alla som hittar någon. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 940
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 414
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
185 759
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 647
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp