Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vågar inte swipea höger på de som bara rakt ut skriver att de är veganer eftersom jag själv äter allt. Även om jag gärna äter mera veganskt så känns det liksom lite som en förolämpning från min sida typ 😅 Vissa skriver vad de äter men att de inte bryr sig om vad en själv äter, det känns tryggt för mig att swipea höger på.
 
Mat kan ju vara stökigt på fler sätt än kött/veg... Vi har -extremt- olika matvanor: både kulturellt (USA/Swe), allt från grunden med råvaror vs. corndogs och hämtmat samt matrutiner (äta mål vid bordet med familjen tre gånger om dagen/hastigt klämma i sig nått en gång per dygn). För att inte tala om skillnader i smak - han vill ha allt supersött eller massa chili, jag gillar krispiga grönsaker och smaken av bra råvaror och äter knappt nått sött 😂 Kommer bli kul att handla när vi bor ihop på heltid 😂

Har varit här i nio dagar nu, börjar få panik över att åka hem och inte veta när vi kan ses igen. Vi har hunnit klämma ordentligt på varandra, kommit över värsta rosa-glasögon-perioden och kunnat konstatera att vi tycker om varandra även i våra värsta stunder (jag hade pms när jag landade:angel:). På lördag ska vi turista i SanDiego och på söndag ska vi åka till en duktig vallhundstränare en dryg timme från där vi bor. Jag har världens hund-och-får- abstinens 😂
 
Åh vad häftigt!! Har du mycket erfarenhet av träning utanför Sverige? Skiljer det sig mycket?
Mycket kontakter med folk internationellt, men just USA har vääääldigt stor spridning vad gäller kvalitet och syn på vallhundar så jag vet inte exakt vad vi kommer mötas av. Hon tävlar framgångsrikt, håller bara på med BC och tar emot hundar för träning på yrkesbasis så jag hoppas på att lära mig nått! Kikar ju efter intressanta hanhundar åt min fodertik, i den bästa av världar hittar jag en perfekt hanhund att importera sperma av 😂

Sorry för OT 😳
 
Mycket kontakter med folk internationellt, men just USA har vääääldigt stor spridning vad gäller kvalitet och syn på vallhundar så jag vet inte exakt vad vi kommer mötas av. Hon tävlar framgångsrikt, håller bara på med BC och tar emot hundar för träning på yrkesbasis så jag hoppas på att lära mig nått! Kikar ju efter intressanta hanhundar åt min fodertik, i den bästa av världar hittar jag en perfekt hanhund att importera sperma av 😂

Sorry för OT 😳

Coolt!! Tycker du får plats med en uppdatering i denna tråden ändå annars får jag leta efter dig på hund 😅
 
Dejten igår var väl okej, trevligt men inte mer än så.
Kände att vi nog var lite olika. Han är uppvuxen i innerstan och bor där fortfarande och lite "aha är du uppvuxen på landet?" 🙄. Jag är ändå från en stad med 50-60k invånare. Inget fel att vara uppvuxen på landet (för mig är det om man bor nära stall /åkrar/ladugård osv) men blir så irriterad när vissa stockholmare säger sånt.

Var och dansade igår iaf väldigt kul 🙂. Förundras fortfarande hur jag kan känna mig så bekväm att dansa nära vissa jag aldrig träffat innan. Kanske också är någon slags kemi (även om det inte behöver vara romantiskt) ?
 
Såg en på dansen jag varit på en tinderdejt med. Som också dansar men en annan stil. Kände mig ganska utstirrad annars hade jag nog inte lagt märke till honom 😅.
Lite dåligt samvete för att jag slutade svara. Vi skrev några ggr efter vi träffats men flöt inte riktigt och ja det dör ut.
 
Mat kan ju vara stökigt på fler sätt än kött/veg... Vi har -extremt- olika matvanor: både kulturellt (USA/Swe), allt från grunden med råvaror vs. corndogs och hämtmat samt matrutiner (äta mål vid bordet med familjen tre gånger om dagen/hastigt klämma i sig nått en gång per dygn). För att inte tala om skillnader i smak - han vill ha allt supersött eller massa chili, jag gillar krispiga grönsaker och smaken av bra råvaror och äter knappt nått sött 😂 Kommer bli kul att handla när vi bor ihop på heltid 😂

Har varit här i nio dagar nu, börjar få panik över att åka hem och inte veta när vi kan ses igen. Vi har hunnit klämma ordentligt på varandra, kommit över värsta rosa-glasögon-perioden och kunnat konstatera att vi tycker om varandra även i våra värsta stunder (jag hade pms när jag landade:angel:). På lördag ska vi turista i SanDiego och på söndag ska vi åka till en duktig vallhundstränare en dryg timme från där vi bor. Jag har världens hund-och-får- abstinens 😂

Vi har också helt olika matsmak, även om svensk mat har börjat bli mer ok efter att han bott här i typ 7 år. Det är inte sällan vi lagar helt olika rätter och äter och äter varsin för att vi inte kan äta varandras maträtter. :angel:
 
Vi har också helt olika matsmak, även om svensk mat har börjat bli mer ok efter att han bott här i typ 7 år. Det är inte sällan vi lagar helt olika rätter och äter och äter varsin för att vi inte kan äta varandras maträtter. :angel:
Jag är beredd på nått liknande. Har letat upp ställen man kan beställa Hamburger Helper från i Sverige 😂 Dubbla middagar känns som ett lågt pris att betala för att leva med rätt människa.
 
Jag är beredd på nått liknande. Har letat upp ställen man kan beställa Hamburger Helper från i Sverige 😂 Dubbla middagar känns som ett lågt pris att betala för att leva med rätt människa.

Haha! Jaa, min sambo vill absolut inte tillbaka till sitt hemland för att han älskar Sverige, det han saknar är maten och han har haft svårt för att prova "konstig svensk mat". (Tog honom 7 år att testa ugnspannkaka t.ex. :rofl:)
 
Eller hur, jag och min sambo och dotter äter 9 gånger av 10 inte samma mat. Jag äter veg och typ supernyttigt (oftast haha) och de äter kött. No problemo 😁
Samma här. Jag äter veg eller fisk och laktos/mjölkfritt. Varit sambo med en som hade massor med födoämnesallergier och nuvarande äter inte fisk. Sonen är inte kräsen men gillar inte stark mat med massor med lök och kål, och jag vägrar äta tråkig barnvänlig mat. Så här lagas det mat på alla plattorna :)
 
Dejten igår var väl okej, trevligt men inte mer än så.
Kände att vi nog var lite olika. Han är uppvuxen i innerstan och bor där fortfarande och lite "aha är du uppvuxen på landet?" 🙄. Jag är ändå från en stad med 50-60k invånare. Inget fel att vara uppvuxen på landet (för mig är det om man bor nära stall /åkrar/ladugård osv) men blir så irriterad när vissa stockholmare säger sånt.

Var och dansade igår iaf väldigt kul 🙂. Förundras fortfarande hur jag kan känna mig så bekväm att dansa nära vissa jag aldrig träffat innan. Kanske också är någon slags kemi (även om det inte behöver vara romantiskt) ?

Jag tror det har att göra med vilken energi man har och hur bekväm man är. Folk brukar hålla sig borta från mig och det är jag glad för 😂 Men vissa reagerar inte när jag hajar till för att de är för nära och då inser ju också direkt om det är bekvämt eller inte. Vad det beror på vet jag dock inte.

Äsch med Tinderkillen, vad stirrade han för det är ju helt normalt? Bra att du inte lät dig påverkas mera 😁
 
Ang diskussionen om rådjurslesbiska. Hur gulligt var inte detta ❤
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200214-142308_Instagram.jpg
    Screenshot_20200214-142308_Instagram.jpg
    161,7 KB · Visningar: 451
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 661
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 190
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 256
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 434
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp