Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och samtidigt när man funkar så väl som vänner vill jag inte "testa vattnen" för att se om tycke uppstår, som jag kanske hade gjort om det var en person jag inte hade lika mycket relation till sedan innan... Som sagt, suck.
Ja det kan jag förstå, fast antagligen känner väl den andra lika dant, att det finns något man kan förlora? Innan man testat iaf. Sen blir det ju jobbigt om den ena känner mer...

Jag var ju väldigt tveksam till att dejta en till kille jag dansar med och har ju poängterat att jag inte vill att det blir stelt på dansen om det inte fungerar. Men har ju inte dragit hela historien om att jag har väldigt svårt att få känslor och bli attraherad. Men ja det är då inte lätt, därför jag ändå föredrar tinder!
 
Ja det kan jag förstå, fast antagligen känner väl den andra lika dant, att det finns något man kan förlora? Innan man testat iaf. Sen blir det ju jobbigt om den ena känner mer...

Jag var ju väldigt tveksam till att dejta en till kille jag dansar med och har ju poängterat att jag inte vill att det blir stelt på dansen om det inte fungerar. Men har ju inte dragit hela historien om att jag har väldigt svårt att få känslor och bli attraherad. Men ja det är då inte lätt, därför jag ändå föredrar tinder!
Alltså vi ses typ varje vecka utanför intresset, det är bara det fysiska testa vattnen jag tvekar inför. Gissar att han också tvekar pga att det blivit stelt i liknande situation tidigare. Inte med mig dock, men ja.

Rävsaxen man infinner sig i när man helst inte träffar främlingar från Tinder men är för obekväm med att hantera sociala situationer för att våga på riktigt go for människor ur bekantskapskretsen... 🙈😂
 
Jag har supersvårt att bli attraherad av andra människor. Tror att det sammanlagt har hänt 3 gånger? Om jag inte blir attraherad efter att ha träffat personen och lärt känna deras personlighet så kommer det aldrig att hända. Dvs personen kommer bara att vara en vän. Jag måste dock träffa människan i verkligheten för att kunna avgöra saken.

Snubben jag träffat nu är typ en enhörning eller något, för jag satt nog i hans knä 30 minuter efter att jag träffat honom. :rofl:
 
@Elektronen varför inget med dansläraren om man får fråga? :)
Känner att det skulle vara för komplicerat 😅 nu när vi ses och dansar i små grupper är vi ca 6 st varav 2 utav dem är då dansläraren och nya danskillen.
Sen har jag väl inte direkt tänkt på dansläraren på det viset innan.
Har någon gång funderat på om han ger någon indikation på att han verkar gilla mig, men har slagit bort det. Tänkt att jag fått hybris 😅.
Jag är verkligen inte van att ha massa killar (eller ens en) som är intresserade av mig.
 
Alltså vi ses typ varje vecka utanför intresset, det är bara det fysiska testa vattnen jag tvekar inför. Gissar att han också tvekar pga att det blivit stelt i liknande situation tidigare. Inte med mig dock, men ja.

Rävsaxen man infinner sig i när man helst inte träffar främlingar från Tinder men är för obekväm med att hantera sociala situationer för att våga på riktigt go for människor ur bekantskapskretsen... 🙈😂
Aha okej men du kan inte fråga honom då? Typ lägga fram det som att du funderat på om det kanske finns något mer mellan er än som vänner. Eller ni kanske pratat om det redan?

Jag har väl en fördel att eftersom vi dansar tillsammans vet man ju iaf om det känns bra att vara nära den andra personen. Men är väl också det som lät stular till det. Bara för att det känns bra att vara nära någon innebär det ju inte att attraktion uppstår eller att det finns någon sexuell kemi.

Ja det är en jävla rävsax! Dejtar man någon från tinder osv känns det som att man ska bestämma sig så snabbt om man vill ses igen eller inte.
 
Jag tycker att du ska fokusera mer på vad du vill. De frågor du behöver ställa dig då är t ex:
- Vill du vara med någon som är så pass tveksam kring ert förhållande och gör slut?
- Vill du vara med någon som verkar ta lättvindigt på sitt eget ansvar och gärna lägger över skuld på dig istället (du kom in i fel tid, du störde hans plan med att ligga runt, du skulle kommit in ett år senare, osv)? De saker jag räknar upp är ju tydligt hans ansvar för de rör hans liv.

För min del så hade jag tackat nej men bara du är medveten om vad du väljer så är ju valet fritt, så att säga.

Lite KL

@Gupello

Jag HATAR det där patriarkala skithelvetet att vi kvinnor ska vara knullbara. Vi ska inte tänka vad vi vill ha, vi ska bara vara knullbara för första man som visar intresse 🤮🤮🤮 Försök att ta dig ur dessa skitnormer! Din snubbe verkar inte ha något intresse av att göra dig lycklig.

OBS! KL, behövde bara vräka ur mig 🙈
 
Äh. S har inte övh skrivit något och frågat hur det är osv. När han var borta hade han ingen täckning så jag kunde inte höra av mig...

Ännu en sexuell meningslös grej? Och jag hatar att jag övertänker :D
 
Äh. S har inte övh skrivit något och frågat hur det är osv. När han var borta hade han ingen täckning så jag kunde inte höra av mig...

Ännu en sexuell meningslös grej? Och jag hatar att jag övertänker :D

Har du skrivit till honom, då? Han kanske tror att du är upptagen annars..?
 
hans tanke när det var slut med sitt ex var att han under ett års tid skulle ligga av sig o festa med vännerna .. men så kom jag in o han ändrade tankarna om det .
han påstår nu att jag kom in i helt fel tid. , hadebjag kommit in ett år senare så hade han inte tvivlat nåt ...
Så antar lite att det är de tankarna han har nu, ligga av sig o så ... men han kommer inse det inte är skoj , med tanke på han egentligen Bill stadga sig och bilda familj osv...
Jag kan känna igen mig enormt i det han snackar om. Jag har också kommit ur ett förhållande relativt nyligen och tänkte att den här sommaren kommer bli superrolig och jag ska träffa en massa roliga människor och hitta på en massa roliga saker och ligga en massa. Så kom Corona och förstörde min sommar, men den där längtan finns ju kvar att vara fri och göra som man vill.

MEN, jag har också snubblat över en kille, han benämndes som styckmördaren i ett annat inlägg i denna tråden. Han är sååå fin, rolig, på, omtänksam, smart, etc. Det finns givetvis negativa saker också, men i det stora hela är jag väldigt nöjd med honom efter några träffar. Men han kom också in vid fel tillfälle i livet. Jag vill ju inte satsa på någon nu, jag vill ju bara ha kul och leva livet, hitta tillbaka till min självständiga rutin där jag inte tar hänsyn till någon annan människa som bor i mitt hus. Jag tänker att det går att göra en kompromiss av det hela, men vi får se. Vi behöver träffas mer först och lära känna varandra ännu bättre.
 
Jo, annars hade jag inte gnällt :)
Hur länge sen är det du skickade? Hur har han betett sig tidigare?

Jag är av åsikten att hör man av sig så är det så illa att han faktiskt inte är så himla intresserad. He's just not that into you, som amerikanerna säger.
 
Blev uppringd två gånger idag, en gång tidigare under dagen för att planera imorgon (idag :p ) och så ringde han innan han skulle lägga sig. Jag brukar inte tycka om att prata i telefon med människor som jag precis lärt känna men han är verkligen supertrevlig och enkel att prata med. :) Fick ett ”Ser fram emot att lära känna dig mer” sagt av honom så jag är inte ogillad än så länge i alla fall ;)
 
Hur länge sen är det du skickade? Hur har han betett sig tidigare?

Jag är av åsikten att hör man av sig så är det så illa att han faktiskt inte är så himla intresserad. He's just not that into you, som amerikanerna säger.

Skickade snuset där i onsdags. Har visat smsen efter det för min bästis och syrra, som inte tycker jag behöver oroa mig.
Men känner nog att vi borde prata lite om vad vi håller på med egentligen...

Han brukade ringa en del, det har han inte gjort nu
 
Skickade snuset där i onsdags. Har visat smsen efter det för min bästis och syrra, som inte tycker jag behöver oroa mig.
Men känner nog att vi borde prata lite om vad vi håller på med egentligen...

Han brukade ringa en del, det har han inte gjort nu
Usch, ångestpåslag! Jag lider verkligen med dig. Finns inget värre än att bli typ ghostad och undra vad som hände. Ovissheten suger.
 
Skickade snuset där i onsdags. Har visat smsen efter det för min bästis och syrra, som inte tycker jag behöver oroa mig.
Men känner nog att vi borde prata lite om vad vi håller på med egentligen...

Han brukade ringa en del, det har han inte gjort nu

Snuset, haha. Snusket ska det stå, vi skrev lite efter det. Men det är som att han inte vill hålla igång i skrift. Men han kan ju lika vara dålig på sånt, who knows :D
 
Snuset, haha. Snusket ska det stå, vi skrev lite efter det. Men det är som att han inte vill hålla igång i skrift. Men han kan ju lika vara dålig på sånt, who knows :D
Haha jag såg framför mig att du typ budat över snus med taxi för att det var panik 😅.
Men irriterande när de inte svarar. Förra danskillen var ju lite så, till slut frågade jag ju rent ut om han inte var intresserad av att ses mer. Jag orkar inte längre lägga energi på att fundera på sånt.
Nu behöver det ju inte vara så med han du träffar för det.
 
Precos som du skriver kanske ni kan kompromissa om du nu gillar honom? Man måste ju inte gå all in och bli exklusiva och flytta ihop bara för att man trivs tillsammans. Det finns fler sätt att ha relationer på, det måste inte vara allt eller inget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 475
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 477
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 736
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp