Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väldigt träffsäker, den skulle jag också kunna ha hemma 😅

😅

Jag beställde först de andra två efter att ha insett att nästa år måste jag verkligen dra ner på att träffa folk på semestern, det är inte min grej.

Sedan råkade jag se att jag missat att kollegan messat mig några gånger, jag som trodde han ghostat mig och varit sur över hans oengagemang. Svarade rätt otrevligt både först på sms och sedan även i telefon men efter 2.5 hs snackande (vi har inte haft kontakt alls i princip på 2.5 vecka då vi båda haft semester men inte varit så upptagna) kändes det precis som vanligt och vi ska ses en sväng ikväll. Sedan beställde jag den första 🙄
 
Alltså, det här med ghostande är så himla märkligt. Varför lägger man massa energi på att chatta och sen avmatchar så fort man bokat något? Jag förstår grejen med att söka bekräftelse eller helt enkelt tappa intresse, men så himla svårt är det väl inte att skriva en rad innan man avmatchar?
"Hej, jag insåg att det här inte är min grej. Hejdå!" Eller är jag omodern igen?

Jag har inga som helst problem med att konversationer rinner ut i sanden eller att folk avmatchar direkt efter en dejt, det är det här mitt uppe i något som verkar så ologiskt...
 
Alltså, det här med ghostande är så himla märkligt. Varför lägger man massa energi på att chatta och sen avmatchar så fort man bokat något? Jag förstår grejen med att söka bekräftelse eller helt enkelt tappa intresse, men så himla svårt är det väl inte att skriva en rad innan man avmatchar?
"Hej, jag insåg att det här inte är min grej. Hejdå!" Eller är jag omodern igen?

Jag har inga som helst problem med att konversationer rinner ut i sanden eller att folk avmatchar direkt efter en dejt, det är det här mitt uppe i något som verkar så ologiskt...

Har någon gjort mig obekväm/jag märker en red flag så låter jag det hellre rinna ut/ghostar pga hur aggressiva män kan bli när man inte har lust att fortsätta prata.
 
Alltså, det här med ghostande är så himla märkligt. Varför lägger man massa energi på att chatta och sen avmatchar så fort man bokat något? Jag förstår grejen med att söka bekräftelse eller helt enkelt tappa intresse, men så himla svårt är det väl inte att skriva en rad innan man avmatchar?
"Hej, jag insåg att det här inte är min grej. Hejdå!" Eller är jag omodern igen?

Jag har inga som helst problem med att konversationer rinner ut i sanden eller att folk avmatchar direkt efter en dejt, det är det här mitt uppe i något som verkar så ologiskt...

Jag har inget problem med ghostande däremot vill jag gärna ha ett rakt svar (och svarar själv så rakt jag är bekväm med) om jag frågar.
 
Har någon gjort mig obekväm/jag märker en red flag så låter jag det hellre rinna ut/ghostar pga hur aggressiva män kan bli när man inte har lust att fortsätta prata.
Jag har inget problem med ghostande däremot vill jag gärna ha ett rakt svar (och svarar själv så rakt jag är bekväm med) om jag frågar.

Det ghostande jag varit med om är just raka motsatsen till raka svar, dvs man bokar in att ses, och så fort man kommit överens om tid avmatchar de? Det hade varit rimligare att bara säga nej tack och sen avmatcha? (Eller för all del, skippa "nej tack" men boka inte in något imorgon om du tänker avmatcha mig ikväll...)

Att backa ur om någon blir ointressant, verkar skum osv ser jag som en helt annan sak. Det är det här "javisst, jag vill ses!" och sen *poff* borta?
 
Det ghostande jag varit med om är just raka motsatsen till raka svar, dvs man bokar in att ses, och så fort man kommit överens om tid avmatchar de? Det hade varit rimligare att bara säga nej tack och sen avmatcha? (Eller för all del, skippa "nej tack" men boka inte in något imorgon om du tänker avmatcha mig ikväll...)

Att backa ur om någon blir ointressant, verkar skum osv ser jag som en helt annan sak. Det är det här "javisst, jag vill ses!" och sen *poff* borta?

Jag får erkänna att jag har gjort så några gånger (dock länge sen). Då har det handlat om att jag gillat att skriva med personen men varit osäker på t.ex. fysiska attraktionen (personens eller min egen :grin:) eller på att ses av någon annan anledning. Svårt att förklara men det har liksom känts helt okej upp till att vi då bestämt att ses, då har jag fått panik och känt att det vill/vågar jag ju inte alls! Dessa gånger har det då känts konstigare eller mer pinsamt eller mer otrevligt att faktiskt säga det än att bara avmatcha. Försvarar inte beteendet på något sätt men det är en förklaring iaf...
 
Alltså, det här med ghostande är så himla märkligt. Varför lägger man massa energi på att chatta och sen avmatchar så fort man bokat något? Jag förstår grejen med att söka bekräftelse eller helt enkelt tappa intresse, men så himla svårt är det väl inte att skriva en rad innan man avmatchar?
"Hej, jag insåg att det här inte är min grej. Hejdå!" Eller är jag omodern igen?

Jag har inga som helst problem med att konversationer rinner ut i sanden eller att folk avmatchar direkt efter en dejt, det är det här mitt uppe i något som verkar så ologiskt...
Jag tror att det beror på att man tycker att det känns bra och spännande att chatta och flörta och att man tror att man vill och är redo att träffas men när det blir skarpt läge så klarar man av någon anledning av att ta steget. Jag tror att många kanske vill känna på känslan men utan att som sagt vara redo att ta det vidare. Det är ju ganska lätt och riskfritt att sitta bakom en skärm och testa på hur det känns.

Jag tror inte alls att det behöver vara något medvetet eller planerat eller personligt. En gång stämde jag träff med en tjej som inte dök upp. Det var lite snopet.
 
Jag och E har nu hängt i 7 månader. Nu i veckan sågs vi tre dagar i sträck. Nu kommer vi inte kunna ses på två veckor eftersom jag är bortrest. Hon sa att det kommer kännas konstigt att inte ses på så länge och att hon kommer sakna mig. Hon är overkligt fin på alla sätt och jag har aldrig haft en sån kemi med någon rent fysiskt förut. Det känns som att det är ömsesidigt.

Jag försöker hålla mina katastroftankar i schack och tänka att om det skiter sig inom kort så har jag ändå fått flera fantastiska månader som jag inte hade velat vara utan.
 
Nu har unga klättraren åkt iväg på liten resa, och kommer tillbaka först på onsdag. Vi konstaterade tidigare att det längsta vi varit ifrån varandra sen vi började träffas är en dag, och han är nu helt övertygad om att han kommer sakna mig jättejättemycket hela tiden :p Tänker att det säkert är bra, men det känns samtidigt lite konstigt, inte minst eftersom han troligen saknar mottagning på mobilen under resan.
 
Det ghostande jag varit med om är just raka motsatsen till raka svar, dvs man bokar in att ses, och så fort man kommit överens om tid avmatchar de? Det hade varit rimligare att bara säga nej tack och sen avmatcha? (Eller för all del, skippa "nej tack" men boka inte in något imorgon om du tänker avmatcha mig ikväll...)

Att backa ur om någon blir ointressant, verkar skum osv ser jag som en helt annan sak. Det är det här "javisst, jag vill ses!" och sen *poff* borta?

Ja det sättet faller också in i sådant jag inte tycker är ok även om en avmatchning ju är tydlig. Jag tycker såklart det är respektlöst men jag stör mig nog faktiskt mer på de som sådär nästan slutar svara eller börjar svara väldigt undvikande men behåller matchningen. Det gör mig galen 😅 Har du tröttnat av vilken anledning som så ta bort mig för då vet jag 😁 Men det hänger säkert ihop med att jag är ganska svart-vit själv och har svårt för att fatta vad folk menar när de bara är undvikande.
 
Ja det sättet faller också in i sådant jag inte tycker är ok även om en avmatchning ju är tydlig. Jag tycker såklart det är respektlöst men jag stör mig nog faktiskt mer på de som sådär nästan slutar svara eller börjar svara väldigt undvikande men behåller matchningen. Det gör mig galen 😅 Har du tröttnat av vilken anledning som så ta bort mig för då vet jag 😁 Men det hänger säkert ihop med att jag är ganska svart-vit själv och har svårt för att fatta vad folk menar när de bara är undvikande.

Ah! Jag avmatchar nästintill aldrig, enbart någon enstaka gång folk som jag träffat men inte vill träffa igen... Slutar dock svara väldigt ofta.. Men givetvis inte folk som jag faktiskt har planerat en träff med! (inte vad jag kan minnas iaf) Eller dvs - jag brukar väl oftast svara på tiltal om det är personer jag skrivit med innan, vill ju inte vara oartig.

Snygga motorcykelkillen har btw avmatchat mig på Tinder men behållt mig och likat mitt senaste inlägg på instagram - hur tolkar man det, då?
 
Ah! Jag avmatchar nästintill aldrig, enbart någon enstaka gång folk som jag träffat men inte vill träffa igen... Slutar dock svara väldigt ofta.. Men givetvis inte folk som jag faktiskt har planerat en träff med! (inte vad jag kan minnas iaf) Eller dvs - jag brukar väl oftast svara på tiltal om det är personer jag skrivit med innan, vill ju inte vara oartig.

Snygga motorcykelkillen har btw avmatchat mig på Tinder men behållt mig och likat mitt senaste inlägg på instagram - hur tolkar man det, då?
Vad är status med mc-killen i övrigt? Kommer inte ihåg o sitter på mobilen så krångligt att gå tillbaka och leta...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 344
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 252
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 627
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp