Bukefalos 28 år!

Del II Valp 2022

Så skönt med en liten hund som inte förstör något 🙄🙃😂
Harry hälsar att det måste varit Kantarell.
IMG_20230108_112803.jpg
 
Slask är ett väder som Harry inte gillar 😑
Snöade 25 cm på mindre än tre dagar, slog sen om till plusgrader och regn. Massa slask, vattenpölar, is och tung blötsnö. Harry har varit mycket missnöjd och vi har aldrig varit ute så lite som den här helgen. Ett riktigt test av rumsrenheten 😁
När vi frågat om han velat gå ut har han bara ignorerat oss och bara sagt till när det varit absolut nödvändigt. Men han har inte gjort något inne, bara sparat sig och sen klarat av det som måste göras och skyndat sig hem igen.
Nu hoppas vi att skiten regnar bort under veckan så vi kan gå till terrängbanan igen och ha roligt 😊
 
Jisses! Jag tror Wilson skulle smälla av om han såg snö! 🤣
Det är ju sommar här nu och vår vinter är ungefär som svensk sommar.

Men han avskyr regn med (regnperiod här nu 🙈) och om det regnar mer än lite duggregn så vägrar han gå ut och väljer att snabbt som tusan göra sina behov inne eller på verandan.

Senast det regnade drog jag ut honom i selen i alla fall och tvingade honom på "promenad" runt huset. En vecka till och han får sin tredje och sista vaccination och en vecka efter det kan han röra sig fritt utanför tomten!
 
Den här spökåldern ger mig hjärtklappning! Så många gånger som valpen skäller eller morrar på något utanför fönstret som inte finns, men innan jag förstår att det inte finns så hinner jag ju bli livrädd 😂
Vi hade en sådan upplevelse sent igår kväll. 😂
Sambon och jag hade precis somnat och vaknade av en väldigt upprörd valp, som flög upp som skjuten ur en kanon och morrade och skällde... På ingenting! Vi hade lite svårt att somna om efter den hjärtattacken. :crazy:
 
Idag hade de snällt undan så pass så vi kunde gå till fotbollsplan 😁
Harry var superglad över att kunna springa lös och leka med husse 😍
Han kan ordet fotbollsplan och har väldigt bråttom när vi går dit 😁
Efter ungefär en kvarts busande var han började han bli blöt och kall så då gick vi hem. Hemma igen fick han på sig en hoodie, blit så himla nöjd då 😍
IMG_20230109_153328.jpg
 
IMG_20230110_150221319.jpg

Den här hoppetossan hade inte tid att vara stilla så matte fick någon bra bild. 😂 Hon hade varit tillräckligt stilla idag, sa hon. Först trimning och sen (efter promenad för att sträcka på benen och rasta sig lite) hälsa på min gamle morfar igen. Mitt intryck av nya boendet är hittills väldigt bra. Bara det att de var så trevliga i telefonen och sa att självklart är hunden välkommen. Alla hälsade glatt och morfar var nog lite stolt och nöjd över att det var "hans" hund som var där, för det var flera av de boende som blev avis. Några fick hälsa. Bl a en tant som skrek förtjust att hon äääääskar schnauzers och hade haft mellanvarianten i många år. 🥰
 
I know the feeling! Själv fick jag en blodblåsa idag av en lite väl entusiastisk godissmaskande hund. Värst är när de råkar sätta en tand på nagelbandet. :nailbiting:
Men aj! :crazy:

Jag är glad att Skäggis är väldigt försiktig med sin lilla mun. Stallkompisens labbe gjorde mig påmind igår om hur glupsk en hund kan vara. Båda hundarna kom springande så snällt. Jag sa åt dem att sitta och skulle ge dem varsin godis. Först Lova. Hon nuddade bara själva godisen och tuggade försiktigt. Sen labben... Halva min hand var plötsligt inne i hennes mun. 😂 Hon tittade på mig med en blick som sa "vadå? Jag vill inte missa något. Bäst att göra såhär, så jag inte spiller."
 
Men aj! :crazy:

Jag är glad att Skäggis är väldigt försiktig med sin lilla mun. Stallkompisens labbe gjorde mig påmind igår om hur glupsk en hund kan vara. Båda hundarna kom springande så snällt. Jag sa åt dem att sitta och skulle ge dem varsin godis. Först Lova. Hon nuddade bara själva godisen och tuggade försiktigt. Sen labben... Halva min hand var plötsligt inne i hennes mun. 😂 Hon tittade på mig med en blick som sa "vadå? Jag vill inte missa något. Bäst att göra såhär, så jag inte spiller."
Ja det är stor skillnad mot min andra hund som helst inte tar godis från handen (hon gör det dock) men denna bara "åååh lite skinksmak kvar på fingrarna" nomnom.
 
Igår började Trollas valpkurs och hon skällde mycket mindre än vad jag trodde hon skulle göra. Men var förbered med massor av godis och försökte hålla hennes uppmärksamhet. Var väldigt roligt och hon var lagom trött när passet var över.
 
Gick vilse i skogen igår, i mörkret. Ute nästan i 2 h i stället för att gå en tur på trekvart som var tanke.
Gick i gummistövlar och har ont i fötterna idag. 😒
Behövde bara beklaga mig.
Mardröm!
Har en skog hemma med fina leder men de är huller om buller av stigar och vägar. Jag vill ju bara följa en där det står hur långt jag kommer gå.
Så jag vågar inte gå där 😧
 
Lova säger att det är fel på vädret. Det regnar och blåser runt 20 m/s. Hon vände i dörren när jag frågade om hon ville ut och kissa. Nu sitter hon på sin utkiksplats på soffans ryggstöd och blänger ut på eländet. :mad: Dumma väder!
Det känns nästan som att vi kommer att få en ny adress under dagen... 🌪️ Undra var huset hamnar?
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
13 665
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: Lutten
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
93 94 95
Svar
1 884
· Visningar
60 767
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 802
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp