Del II Valp 2022

Härlig förmiddagen i valpens tecken! Först promenad på en timme där hon fick springa lös eftersom ingen annan verkar vara ute samtidigt som oss någonsin 😄 Sedan åkte vi till valpkompis och busade som bara den på ett fält i närheten av där de bor. Tänk om en annan hade så mycket fart i benen som två hundar som leker med varandra 😊
 
Idag trillade sista hörntanden ut så nu tror jag vi är klara med valptänderna 😀🦷
 

Bifogade filer

  • IMG_20230123_205204.jpg
    IMG_20230123_205204.jpg
    158,4 KB · Visningar: 38
Harry har varit hos hundvakten idag, blev inget förra veckan och han var så efterlängtad 😍
Hon är hundvakt åt sin brors hund ibland, en jättesnäll Basset fauve de bretagne tik.
Idag kom hennes bror på besök med hunden så de fick träffas. Harry hade varit lite skeptisk i början, hon är bra mycket större än honom men när han märkte att hon var en snälling gick det jättebra och de har lekt massor 😁
Brodern har även erbjudit sig att vara hundvakt åt Harry om systern inte kan.
Alla gillar Steven ❤️
 
Lova har lekt med en liten terriervalp idag. Den var rolig! Hon är schysst och fattar att hon måste vara försiktig med någon som är liten, så det var inte någon brottning. Lyckliga vovvar! 😍
Lova tyckte det var skönt att få vara störst och snabbast. Hon var så himla mallig när hon hittat en hovbit på gödselstacken och drog iväg med den utan att valpen kunde sno den.
Hittar hon något roligt när labben är med, snor labben det direkt och drar som en avlöning. Kvar står en besviken Lova och ser snopen ut. 😂

Hon har för övrigt ätit bra i flera dagar nu, både på morgonen och kvällen. Skönt!

Idag efter kvällsmaten blev hon helt vild och kom springande med sin gosedjursråtta. Hon har en rolig lek som går ut på att hon lägger råttan vid mina fötter, voffar lite försiktigt för att säga att jag ska kasta den, men när jag sträcker mig efter den, snor hon den och springer iväg. Sen kommer hon tillbaka och skäller högre och säger att jag är dum som inte kastar råttan. 🙄
 
Vi hade spadag idag med borstning, ullkamning och kloklippning. Hunden kom precis in från trädgården med hela skägget fullt av jord. Jahapp... Hon behövde visst någon form av inpackning? :meh:
Haha 🤣

Vi hade spadag igår med kloklipp och dusch. Tanken var att minska lite på allt hår som rasar av men vet inte om de funka direkt…
 
Harry är så söt när han ligger på sin bräda i fönstret och tittar på mig 😍
Undrar om folk tror det är en leksak som ligger där, ser bara hans lilla ewok-ansikte när man tittar upp 😁
 
Harry fick en strupe igår, väldigt uppskattad 😁
Blev dock väldigt besvärligt när han ville sova i soffan och skulle gömma benet innan. Kantarell låg på tv-bänken och tittade på honom, han såg vart han gömde benet 🙈
Flyttade det flera gånger innan han gömde det i hallen, när han kom tillbaka satt Kantarell på golvet! Paniken, han måste sett att Harry gömde benet i hallen! Full fart tillbaka och hämta det igen.
Jag fick lägga det under min kudde i soffan, få kunde Harry gå och lägga sig 😁
Kantarell har dock noll intresse av Harrys äckliga ben, den enda som visar intresse är Paisley och hon vill också gräva ner dem, stinkiga likdelar 😾
 
Inspirerad av tråden om fotgående har vi nu övat lite på det. Hon är ju väldigt glad i att lära sig saker och otroligt kontaktsökande, bara jag som tycker det är ganska tråkigt 🙈 Kan dock se fördelarna med det när vi är ute och går, hon är dessutom inne i nån period när hon går som en myrslok i backen ibland på promenaderna. Så vi lär öva mer när vi är ute och går. I övrigt fortsätter hon att vara världens mysigaste och gladaste hund! I veckan börjar kursen i nose work 👍
 
Skriver samma här som uppdateringstråden,

Fått svar från CTn nu på Knut.

Tillväxtrubbning på insidan av höger knä.
Risken är att han inte växer som han ska på inner och yttersidan växer och att han då blir sne.
Koppelpromenader tills han är 9(!) månader, alltså tills Maj.. sen ny CT

De tror inte det orsakats av traumat utan att den fanns sen innan.. vet inte vad de innebär. Veterinären pratar knackig svenska o läste upp fackord från resultatet från Cambridge så var svårt att hämga med. Han ska maila över allt. Hypoationer(?) inte tillräcklig benvävnad.

Men ja… fina höfter iaf! 🙃
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
446
· Visningar
11 079
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
693
Senast: Lutten
·
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
57 58 59
Svar
1 174
· Visningar
39 323
Senast: Tilly_85
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 722
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp