Del II Valp 2022

Underbart att det fortfarande är ljust ute när jag kommer hem från jobbet ☀️
Hann gå en drygt timmes promenad idag innan det började skymma.
Det är lycka 😍
IMG_20230126_163130.jpg
 
Spock var med igår och vallade, han fick vara lös i fållan med fåren och lyssnade bra på stanna. Ska börja lägga in höger och vänster men det blir lite trixigt att hålla reda på när jag ska ha andra kommandon på honom än vad jag har på Tay. Den enklaste lösningen blir att jag skriver på handryggen nästa pass så jag inte snurrar till det 🤪.
Idag var vi och tränade agility och jag tränade olika svängar med Spocken, han är duktig men intensiv 😅. Efteråt åkte jag och promenerade längs vattnet till Spocks förtjusning, han fick plaska runt en stund och hade jättekul. De andra hundarna höll sig på torra land, de tyckte väl inte riktigt att det var bad väder.

Spock idag
20230126_105705.jpg
 
Klantig matte klippte klon för kort idag så blodet forsade. Stackars valpen har fått ha bandage för att inte bloda ner hela huset men hon bryr sig inte som tur är. Jag hatar att klippa klorna, nästa gång ska jag gå iväg och få hjälp med det.
 
Klantig matte klippte klon för kort idag så blodet forsade. Stackars valpen har fått ha bandage för att inte bloda ner hela huset men hon bryr sig inte som tur är. Jag hatar att klippa klorna, nästa gång ska jag gå iväg och få hjälp med det.
Jag hatar också att klippa klor, jag är alltid rädd att jag ska klippa för långt. Så jag filar istället :D
(multiverktyg/dremel med slip) Under de åren jag filar har jag hittills aldrig slipat för mycket på någon klo, jag tycker det är mycket lättare att ta en bra mängd på klon.
 
Jag hatar också att klippa klor, jag är alltid rädd att jag ska klippa för långt. Så jag filar istället :D
(multiverktyg/dremel med slip) Under de åren jag filar har jag hittills aldrig slipat för mycket på någon klo, jag tycker det är mycket lättare att ta en bra mängd på klon.
Jag har en av varje, ena hunden tycker inte om slipen, den andra tycker inte om klosaxen. Klippte också för långt idag, märkte det först nör det började blöda, hunden varken sa något eller rörde sig. Har blodstopp-pulver hemma, fungerar riktigt bra.
 
Klantig matte klippte klon för kort idag så blodet forsade. Stackars valpen har fått ha bandage för att inte bloda ner hela huset men hon bryr sig inte som tur är. Jag hatar att klippa klorna, nästa gång ska jag gå iväg och få hjälp med det.
Jag har klippt i pulpan en miljard gånger. Plåstra om om det behövs annars är det bara att inte bry sig så mycket. 😅
 
Exakt! Blodstoppulver fungerar riktigt bra, har alltid det hemma. Är ingen större grej att klippa i pulpan och oftast när man råkar göra det är det ju bara precis ute vid spetsen och liksom inte långt in, rätt av.

Det ska jag köpa hem! Det slutade blöda men sen var hon ute och busade i trädgården på eftermiddagen och då började det igen 🙈
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
11 804
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Lutten
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
63 64 65
Svar
1 283
· Visningar
42 588
Senast: Youmeoh
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp