Del II Valp 2022

Lilla teamet är återförenat över helgen! Stella är osäker och har mkt resursförsvar men corgin bryr sig inte alls. Har plockat bort allt men de är soffan, buren, matte osv också. Men det blir bättre hela tiden och de leker fint emellanåt.
Har jobbat på ridskolan hela förmiddagen så nu sover båda gott i soffan 😴

5F8373AD-056E-4242-9DC7-AFBF1826A71C.jpeg
 
Mycket energi hos Knut just nu. Jag försöker aktivera lugnt och börjat ”leka” in apport och fot. Jag använder andra ord nu när det bara är lek, hämta den och gå fint 🙂 Han lär sig fort men tappar även fokus fort 😅
46F6634B-0C2B-4792-B038-CD234E27912A.jpeg
 
Knut visade ingen smärta hos veterinären, ingen hälta heller. Antagligen överansträngt sig o vi fick smärtstillande/antinflammatorisk med hem.
Planen är samma som innan, vänta på växtperioden och röntga igen i Maj o ta det därifrån.

Han sköter sig ändå helt otroligt bra med såpass mycket begränsningar han har.
Han får bara leka med min mors cocker inomhus lite. Ute träffar vi hundar han gärna lekt med men det får han inte. Hjärtat gör lite ont när man ser hur glad han blir o han inte får men de måste vi göra.
 
Haha! Nu hörde jag ett högljutt sniffande och sen kom det någon smygandes. Jag äter hemlagad rostbiff och potatisgratäng till lunch. Den där rostbiffen var visst omöjlig att hålla sig borta från. :rofl:
Nu har hon istället lagt sig bredvid mig i soffan. Ihoprullad till en liten grå boll, ligger hon och kikar på mig "under lugg". Ögonbrynen är väldigt effektfulla när det gäller att se ynklig och lidande ut!
"Matte... Du TORTERADE mig. Se så synd det är om mig. Lite rostbiff skulle göra allt bra igen."
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
11 130
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Lutten
·
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
39 417
Senast: Tilly_85
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 722
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp