Del II Valp 2022

Idag fick vi snö och då passade vi på att dra pulka igen, så mysigt! Vi har också tränat lite inomhussök i hemläxa från vår kurs i nose work, väldigt kul och lärorikt att lära sig läsa sin hund.

Om en dryg månad ska vi iväg på en liten weekend och valpen ska bo hos en kompis. För att kolla så allt går bra kör vi genrep inatt och vovven sover borta för första gången 😬 Uppdateringarna hittills säger att det går bra och hon kommer nog vara bra trött imorgon då kompisen också har en hund och de lär busa en del 😄
 
Idag har Lova varit gasig i magen och luktat AS. Antagligen åt hon något snusk vid stallet igår igen... Sådär lagom mysigt att sitta i soffan och äta middag framför TVn när "någon" ligger bredvid och leker biologiskt vapen/läcker ut giftgas. :yuck:

Innan middagen, fick vi besök av ett rådjur i trädgården. Han trodde att han skulle sno solrosfrön från fåglarna, men tji fick han, för fågelmaten var slut. Lova började morra när han närmade sig. Det övergick sedan till skall, gläfs, jamande, råmande och jag vet inte allt. :rofl: Jag har aldrig hört henne göra så många olika ljud på så kort tid!
Tyvärr var jag elak och lät henne inte få gå ut och jaga iväg besökaren. Hon ville ju bara jaga liiite! Och kanske provsmaka... 😋
 
IMG_20230224_195855872.jpg

Den giftiga hunden ligger och fiser på mig, samtidigt som hon sparkar mig i magen. Fredagsmys! 😂
 
Vi tog sparken på sjön idag, full fart och så glad valp! 😍
Bra träning att möta folk o hundar. Vi var lite sena ut så mötte många. Hon bryr sig inte om folk, kan mötas med henne lös på min vänstra sida.
Hundar som inte gör eller säger något går bra också, avleder med mjukost så sitter hon snällt tills de passerat. Men om de låter blir hon också stressad och börjar skälla.

22AFC2BC-27BB-4475-8FB4-EA95CB511674.png
 
Livets valp alltså! ❤️ Varje kväll innan vi somnar så skedar vi en stund och hon är såå avslappnad och nöjd. Känner att allt mer av hennes vuxna jag kommer fram och det är amazing! Sen är hon fortfarande mycket tonåring men det bra väger helt klart över som tur är. 😅

YJmUY5P.jpg
 
Jag fnissade åt den stackars hunden på vår kvällspromenad. Idag var det första gången hon upplevt så mycket skare att hon näääästan kunde gå ovanpå den. Hon sjönk ner någon millimeter och ibland åkte en tass ner lite längre. Det var jätteskumt, sa Lova och försökte gå på (endast) frambenen. :rofl:
Hon dippade ner baktassarna lite snabbt, men ville helst inte sätta ner dem alla. Sen vande hon sig, men jag fick mig ett gott skratt. :D
 
Lova är en livsfarlig vakthund. Ba så ni vet. :cool:
Hon vaktar hemma, men brukar inte bry sig om vare sig hundar eller människor som kommer förbi stallet. Då låter hon sin labbekompis sköta vaktandet. Meeen... Idag är inte kompisen här. Någon måste vakta. Det kom ett par med en schäfer och skulle träna i ridhuset (jag visste bara att det var bokat, inte att det var för hundträning) och jäklar var hon morrade! 😂 Jag hann koppla henne, för annars hade hon nog blivit uppäten. Alltså om hon sprungit fram och mopsat upp sig sådär!
"Kom inte hit! Jag är vice vakthund och jag bestämmer!"
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 655
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
756
Senast: Lutten
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
72 73 74
Svar
1 474
· Visningar
48 027
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 742
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp