Del II Valp 2022

Oh no. 🙈 Herr Fasan Ă€r tillbaka med en fru. SkĂ€ggig Ă€r dubbelt sĂ„ arg! TVÅ fula, skrĂ€niga dumfĂ„glar som försöker stjĂ€la mat frĂ„n hennes smĂ„ söta fĂ„gelkompisar! :cry: Hon vill Ă€ta fasan till middag!
 
Missat att uppdatera, förra veckan fyllde min tjej 1 Är!

Idag rullade hon sig i kattskit. KONTRASTERNA 🙃

Fortfarande unghund och ofokuserad men har blivit trevligare att ha att göra med. Inte sÄ att jag litar pÄ att ha henne lös nÀr jag Àr ute pÄ gÄrden, mer Àn nÄn enstaka kvÀll vid sista fodring nÀr stjÀrnorna stÄr rÀtt, typ.

DÀremot har det varit lite gruff om vem ska ligga pÄ kudden bredvid mig, sÄ just nu fÄr hon sova bakom galler bredvid sÀngen.
 
Missat att uppdatera, förra veckan fyllde min tjej 1 Är!

Idag rullade hon sig i kattskit. KONTRASTERNA 🙃

Fortfarande unghund och ofokuserad men har blivit trevligare att ha att göra med. Inte sÄ att jag litar pÄ att ha henne lös nÀr jag Àr ute pÄ gÄrden, mer Àn nÄn enstaka kvÀll vid sista fodring nÀr stjÀrnorna stÄr rÀtt, typ.

DÀremot har det varit lite gruff om vem ska ligga pÄ kudden bredvid mig, sÄ just nu fÄr hon sova bakom galler bredvid sÀngen.
Grattis đŸ„łđŸ’—
 
Knut Ă€r jĂ€ttebusig o hittar pĂ„ en massa bus inomhus frĂ€mst 😁 ute Ă€r han helt perfekt! Perfekt inne med men lite jobbigt nĂ€r man Ă€r sjuk o har feber med nĂ„n som kommer o bĂ€r pĂ„ en trosor(!) glasögonfodral (detta Ă€r ju redan halvmördat!?) strumpor mm mm mm
Men nu har jag anmĂ€lt oss till vardagslydnad den 4/4! Hoppas vi kommer med sĂ„ börjar vi dĂ€r o ser vad vi vill göra sen 🙂
 
LÀgga sig ner, ska det verkligen vara nödvÀndigt det?????

1679497278659.jpg
 
Lova har varit hos en snÀll hundvakt under em, för att jag behövde Äka till tandlÀkaren och passa pÄ att shoppa lite nÀr jag ÀndÄ var i "civilisationen".
Det var tredje gĂ„ngen hon var dĂ€r, men tyvĂ€rr var hennes "skĂ€ggkompis" (hundvaktens bonuspappa) inte hemma. IstĂ€llet fick hon roa sig med att skĂ€lla ut hushĂ„llets tvĂ„ katter, som var smarta nog att söka skydd pĂ„ den innĂ€tade balkongen redan innan monstret kom. Hon vill ju leka med dem! Fattar de inte det? đŸ„ș
"Kom in och lek nu, era fegisar!" Skriker hon. Kanske lite fel approach, men det fattar inte Lova.
 
Lova har varit hos en snÀll hundvakt under em, för att jag behövde Äka till tandlÀkaren och passa pÄ att shoppa lite nÀr jag ÀndÄ var i "civilisationen".
Det var tredje gĂ„ngen hon var dĂ€r, men tyvĂ€rr var hennes "skĂ€ggkompis" (hundvaktens bonuspappa) inte hemma. IstĂ€llet fick hon roa sig med att skĂ€lla ut hushĂ„llets tvĂ„ katter, som var smarta nog att söka skydd pĂ„ den innĂ€tade balkongen redan innan monstret kom. Hon vill ju leka med dem! Fattar de inte det? đŸ„ș
"Kom in och lek nu, era fegisar!" Skriker hon. Kanske lite fel approach, men det fattar inte Lova.
Knut ville hĂ€lsa pĂ„ en chihuahua o gav ifrĂ„n sig en grovt skall likt en rottweiler o undra varför den inte ville hĂ€lsa? đŸ€·đŸŒâ€â™€ïž
 
Snart ska jag och Lovis ivÀg pÄ kurs! :bump:
Hon ska lÀra sig att stÄ pÄ balansbollar och jag ska lÀra mig hur jag kan hjÀlpa henne att stÀrka sin kropp genom denna typ av trÀning. Jag Àr bÄde taggad och jÀttenervös!
Lova fĂ„r vĂ€nta till sist pga fertila hanar pĂ„ kursen. Sen fĂ„r hon svassa in och visa upp sina enhörningstrosor. 🩄
Det jag Àr mest nervös över, Àr att inte nÄ fram till henne och att hon ska vara svÄrmotiverad. De senaste dagarna har hon tittat pÄ godis och leksaker som hon normalt Àlskar och bara... "Meeeh."
SÄ. Jag har laddat upp med alla favoritgodisar och nÄgra nya som hon inte testat, ifall det "gamla vanliga" inte duger. :D
 
Uppdatering! Hon var bĂ€st pĂ„ nĂ„gon av övningarna och vĂ€ldigt stabil i det omvĂ€nda lockandet, som anvĂ€ndes för att stĂ„ kvar i rĂ€tt position. 😍
DÀremot var det liiite lÀskigt att stÄ med alla benen pÄ bollarna. Vi fick testa en liten jordnötsboll och en "boll" formad som ett hundben. Det behövdes en liten knuff i rumpan för att vÄga sig upp med alla ben, men sen var hon vÀldigt nöjd med sig sjÀlv och Ät köttbullar sÄ det sprutade ur öronen. :D
Vi skulle öva pĂ„ att fĂ„ hunden att vrida pĂ„ huvudet utan att flytta tassarna (pĂ„ golvet, men sen ska det göras pĂ„ boll) och dĂ„ fick jag byta till ett "trĂ„kigt godis". NĂ€r jag testade med köttbulle, kastade hon sig runt för att fĂ„ tag i den. 😂 Sen var hon jĂ€tteduktig!
 
Uppdatering! Hon var bĂ€st pĂ„ nĂ„gon av övningarna och vĂ€ldigt stabil i det omvĂ€nda lockandet, som anvĂ€ndes för att stĂ„ kvar i rĂ€tt position. 😍
DÀremot var det liiite lÀskigt att stÄ med alla benen pÄ bollarna. Vi fick testa en liten jordnötsboll och en "boll" formad som ett hundben. Det behövdes en liten knuff i rumpan för att vÄga sig upp med alla ben, men sen var hon vÀldigt nöjd med sig sjÀlv och Ät köttbullar sÄ det sprutade ur öronen. :D
Vi skulle öva pĂ„ att fĂ„ hunden att vrida pĂ„ huvudet utan att flytta tassarna (pĂ„ golvet, men sen ska det göras pĂ„ boll) och dĂ„ fick jag byta till ett "trĂ„kigt godis". NĂ€r jag testade med köttbulle, kastade hon sig runt för att fĂ„ tag i den. 😂 Sen var hon jĂ€tteduktig!
Va roligt! LĂ„ter som nĂ„got jag skulle vilja testa med Knut ocksĂ„ men vi mĂ„ste kolla upp knĂ€t först 🙂
 
Va roligt! LĂ„ter som nĂ„got jag skulle vilja testa med Knut ocksĂ„ men vi mĂ„ste kolla upp knĂ€t först 🙂
Ja, det var roligt! Det skulle sĂ€kert vara jĂ€ttebra trĂ€ning för att stĂ€rka Knuts kropp. SĂ„ fort han fĂ„tt ok frĂ„n veterinĂ€r, sĂ„klart. 😊
Dessutom blir de trötta i bÄde kropp och knopp pÄ kort tid, sÄ det verkar effektivt.
Det Ă€r ju som nĂ€r man sjĂ€lv "rĂ„kar" aktivera smĂ„ muskler som man inte visste fanns. Asjobbigt! 😅
 
Stackars Stella fick en stöt av hĂ€sthagen idag 💔
Vilket trauma. Hon har varit jĂ€tteduktig och lyssnat, suttit o stannat utanför hagen. Men idag fick hon nĂ„tt i nĂ€san och rĂ„kade sig pĂ„ trĂ„den. Tveksamt om hon följer med mig till hagen nĂ„got mer 🙄
 
Stackars Stella fick en stöt av hĂ€sthagen idag 💔
Vilket trauma. Hon har varit jĂ€tteduktig och lyssnat, suttit o stannat utanför hagen. Men idag fick hon nĂ„tt i nĂ€san och rĂ„kade sig pĂ„ trĂ„den. Tveksamt om hon följer med mig till hagen nĂ„got mer 🙄

Spock har lyckats fÄ x antal stötar av fÄrstÀngslet och visst har det varit lite obekvÀmt gÄngen efter men sen har han slÀppt det. Tay har ocksÄ fÄtt nÄn stöt men inte varit mer brydd Àn i stunden. TyvÀrr kopplar dom inte stötarna till staketet sÄ jag fÄr ju hÄlla koll pÄ att de inte fÄr stöt sen direkt igen, möjligen Spock har börjat koppla lite grann att vid grinden mÄste man vÀnta (det dÀr han lyckats fÄ elstöt flest gÄnger) tills matte visar en in.
 
Spock har lyckats fÄ x antal stötar av fÄrstÀngslet och visst har det varit lite obekvÀmt gÄngen efter men sen har han slÀppt det. Tay har ocksÄ fÄtt nÄn stöt men inte varit mer brydd Àn i stunden. TyvÀrr kopplar dom inte stötarna till staketet sÄ jag fÄr ju hÄlla koll pÄ att de inte fÄr stöt sen direkt igen, möjligen Spock har börjat koppla lite grann att vid grinden mÄste man vÀnta (det dÀr han lyckats fÄ elstöt flest gÄnger) tills matte visar en in.
Liknande hĂ€r. De tjuter till, ser förvĂ„nade ut och lĂ€gger inte pĂ„ sig öht. Undviker varken staket eller plats dĂ€r de Ă„kt pĂ„ en stöt 🙄 Frodo blir dock arg pĂ„ trĂ„den om den "biter" nĂ„n av de andra hundarna, sĂ„ man fĂ„r kalla av honom för att han inte ska undersöka/sĂ€ga till eltrĂ„d 😂
 
Spock har lyckats fÄ x antal stötar av fÄrstÀngslet och visst har det varit lite obekvÀmt gÄngen efter men sen har han slÀppt det. Tay har ocksÄ fÄtt nÄn stöt men inte varit mer brydd Àn i stunden. TyvÀrr kopplar dom inte stötarna till staketet sÄ jag fÄr ju hÄlla koll pÄ att de inte fÄr stöt sen direkt igen, möjligen Spock har börjat koppla lite grann att vid grinden mÄste man vÀnta (det dÀr han lyckats fÄ elstöt flest gÄnger) tills matte visar en in.

Liknande hĂ€r. De tjuter till, ser förvĂ„nade ut och lĂ€gger inte pĂ„ sig öht. Undviker varken staket eller plats dĂ€r de Ă„kt pĂ„ en stöt 🙄 Frodo blir dock arg pĂ„ trĂ„den om den "biter" nĂ„n av de andra hundarna, sĂ„ man fĂ„r kalla av honom för att han inte ska undersöka/sĂ€ga till eltrĂ„d 😂
Min corgi fick en stöt en gĂ„ng och efter det hoppade hon inte ur bilen pĂ„ sĂ€kert tvĂ„ veckor 🙈 hon fick aldrig mer nĂ„n stöt och gick aldrig mer in i en hage. den andra corgin blir ocksĂ„ bara lite besvĂ€rad men sen Ă€r de inga problem.
 
IgĂ„r tittade vi pĂ„ Livet frĂ„n den ljusa sidan. Jag har sett den en gĂ„ng för minst 20 Ă„r sedan, mindes inte jĂ€ttemycket 😁
Största anledningen till att vi sÄg den, de har ju en Griffon!
Mycket bra film faktiskt, hunden var bÀst.
Sambon, den dÀr Àr ju precis som Steven, Àr alla sÄ?
Jajamen 😁
 

Liknande trÄdar

Tjatter Ny trĂ„d dĂ„ det första bingobrickan innehöll tvĂ„ rutor med samma text, detta Ă€r nu korrigerat och den gamla trĂ„den lĂ„st! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 079
Senast: doppler
·
TrÀning Hej! Jag har nu haft min hÀst i ett par Är sÄ vi kÀnner varandra vÀldigt vÀl. I början kunde vi inte rida ifrÄn gÄrden eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
571
Senast: Lutten
·
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
41 42 43
Svar
850
· Visningar
29 277
  • LĂ„st
Tjatter Årets första bokbingo Ă€r hĂ€r! 30 brickor att fylla och jag tĂ€nkte vi kör frĂ„n januari till sista april om ni inte tror det Ă€r för lĂ„ng...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • UppdateringstrĂ„d 29
  • Lös i magen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp