Del II Valp 2022

Stackars snuzzen mår jätteilla. 🥺 Ville inte äta middag eller godis och har nu kräkts flera gånger. Hon reagerade ingenting vid tidigare vaccinationer.
Men stackarn! Lola min yngsta reagerade också på 1-års sprutan. Hon föll ihop och kräktes en stor pöl, men var som vanligt efter en kvart.
Kontakta veterinär om det inte går över inom en timme eller om det blir värre!
 
Men stackarn! Lola min yngsta reagerade också på 1-års sprutan. Hon föll ihop och kräktes en stor pöl, men var som vanligt efter en kvart.
Kontakta veterinär om det inte går över inom en timme eller om det blir värre!
Tack. ❤️
Jag hade kontakt med veterinär (och uppfödaren), men det var som att någon tryckt på en knapp efter ca 15 min. Sen for hon runt som en duracellkanin och ville ut och leka i snön och talade om att hon minsann var hungrig. 😅 Så hon fick en liten portion med torsk och peppar, peppar så verkar magen vilja behålla den.

Hon satt lite konstigt mellan kräkningarna. Nästan som att hon skulle kissa, men inte riktigt. Veterinären jag pratade med, gissade på att hon blev lite snurrig. Kanske pga blodtrycksfall. Nåja. Skönt när det försvann lika fort som det kom och att hon verkar må bra igen!
Jag är extremt lättväckt och hon sover PÅ mig sedan löpet började, så jag har definitivt koll på henne under natten iaf.

Imorgon ska jag kontakta kliniken där hon fick sprutan, så de kan rapportera in biverkning. Jag blev tipsad om att göra det.
 
Senast ändrad:
En liten mammig Snuzze funkar utmärkt som substitut för en vetekudde. 🥰
Gullungen ligger och sover på min mage och min mensvärk börjar ge med sig. Perfekt. Men jag kommer nog ha svårt att somna ändå. Hjärnan vill inte koppla av, för den vill hålla koll på voffen ifall hon skulle bli dålig igen. Jag vet ju att jag vaknar om det är något, men det fattar inte min hjärna. Ingenting lär bli bra av att jag ligger vaken och oroar mig iaf.
 
Vi har så mysiga mornar, Spock ska alltid lägga sig nära i soffan och gosa samt bjuda på tuggben när jag kollar på morgonnyheterna ❤️.
Igår var han och tränade agility med husse och idag ska vi åka till fårhagen och titta till systers får.


20230331_065341.jpg
 
Grannen gnäller på att Lova löper. Hennes ena vovve är tydligen väldigt kärlekskrank och sugen. Hon är så rolig, den där, för hon försöker skriva (ja, hon skriver på Messenger, inte passa på att gå ut och prata när hon ser att jag är ute) som att hon inte menar att klaga, men hela undertonen blir liksom "du var dum som skaffade tik och nu får jag lida".
Jag kan bara skratta lite åt det och skriva något skämtsamt till svar. För jag vägrar låta hennes grinighet smitta av sig på mig. Hon är liksom osams med allt och alla. :rofl:
Det finns aldrig något positivt att säga.

Hur som helst, nu skrev jag tillbaka att den trånande pojken iaf kan glädjas över att kärleken är besvarad, för Lova är väldigt sugen på att se hur en Springer Schnauzer skulle se ut. Hon har varit skitjobbig sedan igår kväll och tänker BARA på snygga killar just nu. Tur att det snart går över. :D
 
Var ute på långpromenad, väldigt omväxlande underlag. Torr barmark, blött, slask eller tjock packad snö där de drivit igen 😅
Harry var superglad, äntligen sol ☀️
Mindre glad när han fick duscha av all smuts 😆
När han är blöt ser man att han fortfarande mest består av fyra väldigt långa ben 😅

IMG_20230401_124348.jpg
 
Long legged Steven 😁
På måndag blir han 10 månader 🎉 Måste börja kolla hundkurser igen, la det lite på is när vädret blev kasst igen. Agility-kurserna går i ridhus och jag har spenderat tillräckligt mycket tid i kalla ridhus 😅
Känns som maj är en trevligare månad att börja ☀️

IMG_20230401_163808.jpg
 
Ibland imponerar Harry med att visa sig vara en smart liten hund 😁
Senaste dagarna har han fått duscha ben och mage efter promenaderna, han tycker inte om det men står snäll stilla.

Idag när vi kom in efter vår långpromenad sa jag till honom att han måste duscha.
När jag tog av selen sprang han själv in i badrummet och ställde sig vid duschen och tittade på mig. Jag gick efter honom och då klev han in i duschen och satte sig på golvet 😁
Så himla duktig liten hund ❤️
 
La ett spår i skogen idag, blev inte så långt men nog så krångligt över diverse buskar och nedfallna träd. Utmaningar i form av en katt och två rådjur, katten stod i spårstarten så det var ju lite rörigt 😂 Rådjuren såg hon inte men kände ju såklart lukten av dem.

I maj ska vi gå en viltspårskurs, ska bli kul att få med sig lite tips och trix och framförallt att kanske inte alltid veta var spåret går och hur jag ska göra när hon tappat spåret. Nu brukar jag stå still när hon verkar vilsen men undermedvetet leder jag säkert in henne på spåret eftersom jag vet var det är 😄

Vi hann även med lite nose work idag inne i huset. Det är nog den enklaste men ändå väldigt roliga sysselsättningen för både mig och hunden! Alldeles perfekt när hon behöver använda nosen lite. Vi behöver bara träna på att inte smaka på möbeltassen :angel:
 
@Guldaskig vi börjar NW-kurs om 2 veckor! :banana:
Och en kompis har lovat att jag får hänga på en viltspårskurs under våren (ej bestämt datum dock), trots att det egentligen bara är för en rasklubb som Lova inte hör hemma i. :D Men smidigt när det är nära och instruktören ska vara bra, så jag hoppas att de sätter fart med planeringen!
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
12 122
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: Lutten
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
44 838
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 733
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp