Del II Valp 2022

Jackie blev BIR valp på inofficiell utställning idag 😍 Hon var visserligen ensam i rasen men jag är glad ändå 😁

Grattis! 🤩

Min uppfödare uppmuntrar mig till att ställa ut så eventuellt ska vi debutera om några veckor. Uppfödaren följer med som coach, så himla snäll 😊 Mina nerver är dock inte gjort för detta så vi får se hur det går. Det är också en inofficiell, känns som en bra start.
 
Grattis! 🤩

Min uppfödare uppmuntrar mig till att ställa ut så eventuellt ska vi debutera om några veckor. Uppfödaren följer med som coach, så himla snäll 😊 Mina nerver är dock inte gjort för detta så vi får se hur det går. Det är också en inofficiell, känns som en bra start.
Tack!

Jag brukar ställa ut mina officiellt nån gång men jag har ingen som helst koll på utställning egentligen 😂 Nu var det en inofficiell utställning 10 minuter hemifrån så jag passade på och ser det som miljöträning 😀

Lycka till när det är dags!
 
Stackars Lovas näsa! 😂
Sambon dricker öl och är väl inne på 2a eller 3e. Lova hoppade upp i hans knä och ville pussas. Sambon andades på henne och hon sprang iväg och nös flera gånger. Det stacks i näsan! Luktade konstigt. :rofl:
Jag håller med. Det finns godare saker att lukta på än ölandedräkt.
 
Ensamträningen fortsätter och Harry är så duktig 🌟
Varit hemma en halvtimme några mornar denna vecka och idag var han själv en timme. Äter sin Kong och sen ligger han i fönstret och spanar.
Om en vecka blir han 10 månader, är som att ha en vuxen hund nu, så duktig med allt 😍

Tittat mycket på gamla bilder av Griffoner, häftigt att rasen sett i princip likadan ut sen start.
Denna bild är över 100 år, hade lika gärna kunnat vara från idag.
Jag tycker det är lite konstigt att de inte är mer populära i Sverige, så himla roliga hundar 🐾❤️

16d2c6c1edf893e2620d486e5083bcec.jpg
 
Harry har blivit en surgubbe 😆
När han ligger i soffasängen på kvällarna och sover är han extremt lättretlig, är någon katt i närheten och busar med något flyger han ner, jagar bort katten och hoppar upp igen och sover vidare.
Exakt så gjorde Ruben ❤️
 
Spock har gjort HD o ED röntgen idag och har varit lite lugn hela dagen. Nu blir det bara till att vänta på avläsningsresultaten 🙈.. Egentligen är det bara HD rasklubben vill ha då ED inte är nåt större problem i rasen men när han ändå ska röntgas så kör vi det också och skulle det vara nåt så är det ju himla bra att veta då det tänkt att han ska tävla agility i framtiden.
Överlag så har han varit lite spökig och stökig på sista tiden med betoning på lite och jag vill minnas att Tay också var det när han var kring året. Nu har jag ju haft tikar senaste åtta åren innan bc pojkarna och de var flera månader tidigare med sin "spökålder".
På onsdag ska vi på rallykurs, mest för att komma hemifrån och för att få lite egentid med Spocken då det inte jätteofta vi gör nåt på tu man hand utan åker man iväg så hänger i regel resten av gänget också med. Jag hade ju önskat att det varit det väder vi hade förra veckan med sol, barmark ich nästan uppåt 10 grader + . Istället har vi snökaos, blåst och minusgrader nu igen 😜.

Spock på uppvaket idag
20230327_103647.jpg
 
Lovas husse kom hem tidigt från jobbet och tog med henne på en långpromenad på em. Glad hund!
Hon blev alldeles isig i skägget och på benen, så det blev en varm dusch efteråt. Nu har hon sprungit runt och centrifugerat sig ordentligt, torkat av sig i soffan och högljutt talat om för mig att hon minsann blev BLÖT! Sen tvärslocknade hon i soffan. :rofl:
Screenshot_20230328-182722~2.png
 
Spocks röntgenresultat blev hd A ed 0, skönt att de är snabba med avläsningen numera. Vår rallykurs är inställd idag pga vädret, det går inte att köra in på klubben då det inte är plogat. Inte alltför ledsen då det var minus 12 nu på morgonen *brr*.

Spock
20230302_155314.jpg
 
Stella är själv utan problem en timme i boxen när jag rider. Inget gnäll, folk som kommer nån vända i stallet eller mockar nån annan box. Ingen märker att hon är där. Sett att hon gör en liten bädd i halmen. När jag kommer tillbaka går hon till dörren o jag släpper ut henne. Viftar möjligen lite på svansen sen nosar hon vidare.

Har kamera på henne hemma. Hon går runt lite och gnyr, hoppar lite upp o ner ur soffan men kommer inte till ro. 🙄 När jag kommer hem är hon uppjagad.

Hon vågar inte gå ner till hästhagen. Stannade halvvägs en dag o satt där. Fick göra det. Gjorde lika dagen efter men när jag vände ryggen åt hade hon dragit. Sprang upp till stallet som ligger kanske 100m från hagen och sprang runt och hittade in på baksidan o var jätteolycklig 😕
 
Stella är själv utan problem en timme i boxen när jag rider. Inget gnäll, folk som kommer nån vända i stallet eller mockar nån annan box. Ingen märker att hon är där. Sett att hon gör en liten bädd i halmen. När jag kommer tillbaka går hon till dörren o jag släpper ut henne. Viftar möjligen lite på svansen sen nosar hon vidare.

Har kamera på henne hemma. Hon går runt lite och gnyr, hoppar lite upp o ner ur soffan men kommer inte till ro. 🙄 När jag kommer hem är hon uppjagad.

Hon vågar inte gå ner till hästhagen. Stannade halvvägs en dag o satt där. Fick göra det. Gjorde lika dagen efter men när jag vände ryggen åt hade hon dragit. Sprang upp till stallet som ligger kanske 100m från hagen och sprang runt och hittade in på baksidan o var jätteolycklig 😕
Det kommer bli bättre♥️
Kortare stunder hemma? Backa bandet där lite?
Kankse bara ha med henne ner till hagen kopplad? O annars kan hon va i stallet där hon är trygg?

Vi har backat endel med i o va ensam iom att jag flyttat så nu är han bara ensam jättekorta stunder annars lämnar jag honom hos min mamma.
 
Det kommer bli bättre♥️
Kortare stunder hemma? Backa bandet där lite?
Kankse bara ha med henne ner till hagen kopplad? O annars kan hon va i stallet där hon är trygg?

Vi har backat endel med i o va ensam iom att jag flyttat så nu är han bara ensam jättekorta stunder annars lämnar jag honom hos min mamma.
Ja hon har inte varit ensam hemma mycket alls sista månaden. Lär börja träna igen och backa. Har gjort allt rätt där🙈 och i boxen blev hon nästan bara inkastad och fick gilla läget 😂hade corgin med sig första gångerna o hon sover bara så det gjorde kanske sitt.
Corgin kommer hem till helgen och hon är inte rädd för staket heller😁 och går inte in i hagarna. Så det blir ett bra stöd. Idag fick hon stanna kvar i stallet när jag gick ut. Ska gå ner till hagen när jag inte leder ponnyn också tänkte jag, så jag kan ha fullt fokus på Stella, då har hon nog snart återhämtat sig 👍🏻
 
Nu har jag ringt kliniken i stan och skrivit in oss där för återbesöket med knät.
Bett förra kliniken skicka journalerna.
Känns bra och sen är jag såklart orolig med, främst om de blir operation med alla trappor här hemma 🙃 Men ska försöka inte måla fan på väggen.
Hoppas jag får EN veterinär o mer klarhet.

Han haltar inte men ibland ser jag honom avlasta. Sen tycker jag han är utåttåad(?) bak men det är han på båda bak.

I sommar finns det stora möjligheter till att bygga muskler med att simma i sjön vid stugan. Så slipper vi bara operation kan de vara en bra åtgärd för knät.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
443
· Visningar
10 978
Senast: MiaMia
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
690
Senast: Lutten
·
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
56 57 58
Svar
1 159
· Visningar
38 878
Senast: monster1
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 720
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fautras
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp