Delad internet samt kommer ej in på sidor.

astronaut

Trådstartare
Jag ska ju som sagt flytta snart och kommer få en delad uppkoppling med syrran och hennes man. Dock så använder de sina datorer och jag använder min egna.

Men kommer de se vilka sidor jag besöker?
Vill inte direkt att de ska kunna spionera på vad jag skriver, för jag har en känsla av att jag kommer skriva av mig om hur mkt liv det kommer vara där om dagarna.

Och så ibland kommer jag inte in på hemsidor, det gör mig förbannad :devil:
t.ex s**r p******g vill jag in på, men efter 75 timmars tänkande kommer "sidan kan inte visas" upp, men det fungerade i samma veva för en kompis. Hade inte dessa problem med min gamla dator, men sedan den nya datorn införskaffades så har jag haft 700 raseriutbrott på en o samma dag typ. Har inte bytt internetoperatör eller inställningar på datorn. Samma antivirusprogram o.s.v

Sv: Delad internet samt kommer ej in på sidor.

Jag ska ju som sagt flytta snart och kommer få en delad uppkoppling med syrran och hennes man. Dock så använder de sina datorer och jag använder min egna.

Men kommer de se vilka sidor jag besöker?
Vill inte direkt att de ska kunna spionera på vad jag skriver, för jag har en känsla av att jag kommer skriva av mig om hur mkt liv det kommer vara där om dagarna.

Hur delas uppkopplingen? Alla som använder internet i mitt hem, som delas genom min router, kan jag se vilka sidor de besöker.

I mitt fall går att komma undan genom att använda en VPN, jag tror dock routern behöver VPN-pass-through stöd för att det ska fungera.

Hur delas uppkopplingen? Alla som använder internet i mitt hem, som delas genom min router, kan jag se vilka sidor de besöker.

I mitt fall går att komma undan genom att använda en VPN, jag tror dock routern behöver VPN-pass-through stöd för att det ska fungera.

Är det en router man ska ha för att få trådlöst? Iaf, jag måste ha en sladd från routern/boxen för att få internet till min dator (som säger sig klara trådlöst, men det gör den inte!)

säger den sig klara trådlöst så gör den garanterat det.. med tanke på de frågorna du ställer så är det snarare handhavandefel än hårdvarufel.. har du öht aktiverat den trådlösa delen? har du SSID och lösenordet även ev krypteringsmetod är nödvändigt att veta.

förövrigt så kommer dina medboende inte se dina webadresser i sin webläsares historik, däremot kan de, beroende på router o inställningar spara loggar från denne, som åandrasidan sparar allas websidor.. men vad skulle intresset från deras sida vara att titta på vad du surfar på? allvarligt talat? har ni så dålig respekt/förtroende jämte varandra, vad ska du göra där? jag förstår om de inte vill att du ska ladda hem saker då det är den som står på bredbandsabbonemanget som åker dit juridiskt om det skulle bli tal om fildelning.

Senast ändrad av en moderator:

förövrigt så kommer dina medboende inte se dina webadresser i sin webläsares historik, däremot kan de, beroende på router o inställningar spara loggar från denne, som åandrasidan sparar allas websidor.. men vad skulle intresset från deras sida vara att titta på vad du surfar på? allvarligt talat? har ni så dålig respekt/förtroende jämte varandra, vad ska du göra där? jag förstår om de inte vill att du ska ladda hem saker då det är den som står på bredbandsabbonemanget som åker dit juridiskt om det skulle bli tal om fildelning.

Det har jag väl ändå inte sagt?
Jag kanske bara inte vill att de ska veta vart jag hänger på internet, tror knappast att de skulle bry sig att kolla igenom där jag är; men bara för det så betyder det väl ändå inte att jag vill att de ska se vilka sidor jag skulle vara inne på? :crazy:
Jag laddar inte ner, laglig s om jag är. Jag köper hellre och har en äkta vara än att ha en fejkad tråkig vara i datorn.

Liknande trådar

IT & mobiler Det är något mystiskt fel på min dator. Vissa dagar funkar surfandet bra men andra dagar (som idag) kommer jag bara in på vissa sidor...
Svar
5
· Visningar
1 704
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 758
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Inatt eller någon gång sedan igår kraschade vår router och internet-åtkomsten var körd. Datorn som har XP var det bara att sätta i...
Svar
6
· Visningar
3 947
Senast: psychogrrl
·
S
IT & mobiler Någon som vill ha en julnöt och knäcka? :angel: Då jag ska föreställa den som är minst okunnig på datorer i min familj tyckte mina...
Svar
3
· Visningar
2 067
Senast: Siriano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka