Bukefalos 28 år!

Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frej och jag fick besök av min mamma i förrgår och igår eftermiddag åkte vi med henne till familjens sommarställe.

Vi provade att sova i Attefallshuset på gården bara Frej och jag, det gick rätt dåligt. Först skällde/gnällde han en halvtimme för att vi inte var med mina föräldrar. Sedan sov vi 1-2 timmar och därefter kom det misstänksamma "hoff" med blickar ut genom fönstret ungefär varje kvart fram till morgonen.

Idag har det varit midsommarfirande hela dagen. Först lunch med delar av släkten, sedan klassiskt midsommarfirande med midsommarstång, massor av fika (kakor) och många människor .

Frej har umgåtts med pappas kusins chihuahuaor, eller ja, den ena i alla fall. Han har kunnat springa lös omkring ute på gården och följa efter alla precis som han haft lust med :).

Vi folk lekte lekar på kvällen. När vi höll på med ansiktsleken och sprang fram och tillbaka som tokiga fick Frej absolut tokfnatt och hoppade upp och slet i mina kläder :laugh:. Han ville visst vara med och leka.

I natt borde vi få sova, för hunden är rimligtvis helt slut efter den här dagen och efter att knappt ha sovit sedan igår förmiddag.

Frej känns mycket bekvämare i stugan nu än han kändes i påskas :)
 
Firat midsommar med föräldrarna och sover även över. Och som vanligt väljer hunden att sova i deras sovrum i stället för med mig. Jag vet ju att det troligen beror på att hon har gott om plats i deras dubbelsäng medan min gästsäng är för liten för oss båda, vi är vana vid 120-säng. Men ligger ändå här och känner mig lite bortvald...

Förstår din känsla, men det är säkert som du säger sängstorleken som spelar in :D.
 
Åhå. Nu är det spännande :D En syster till väns afghan (den som jag visade i tråden om hundpäls och gräs), den ligger 1a nu efter första loppet på EM. Klockan 14 drar det igång igen och den tiken springer i andra loppet. Det ska jag se! Fast mest spännande blir det såklart imorgon när salukis springer. Jag börjar bli nervös trots att jag sitter hemma...
 
Jag ska ju inte ha ny valp på många år, om ens någonsin under Cessnas livstid. Men så sitter jag här igen och tittar på faraohundar och tänker att det ju vore kul med något helt nytt, någon gång. :angel:

Hade aldrig en tanke på faraohundar till dess att jag på en utställning 2017 stod bredvid ringen där de sprang. Såg ett enormt stiligt exemplar och liksom föll pladask för hur den rörde sig, betedde sig. Verkade ascool. Mycket mer än så har jag inte koll på rasen, men de är ju ashäftiga att se på. Synd jag missade EM:t :D

Uppdatering:

Blir det en till hund blir det säkerligen något liknande den jag har. :p
 
Åh jag är så sugen på en till hund. Nikki blir ju 4 i år och ja, hade varit kul med två. Kikar på raser, mh, stamtavlor och blir så förvirrad. Men denna gången ska jag göra rätt så jag inte sitter där med ett nervöst vrak som är rädd för allt.

Tänker 2021? Även om jag hade velat ha nu. Då är min yngsta 5 år (barnet) och äldsta barnet 11, så då kan man kanske få lite hjälp med rastningarna med *drömmer*.
 
En kompis kom över idag med en inflyttningspresent till Jussi, en pool. Som synes uppskattades den, satte in den i nybyggda hundgården :D
31867
 
Ladda har bestämt sig för att det här med mitella är helt ovärdigt henne och att hon faktiskt är färdigläkt nu. Igår strimlade hon bandaget trots tratt på och i morse strimlade hon det nya jag lade igår, trots en större tratt :arghh: pratade med djursjukhuset på fm och eftersom det var tänkt att plockas av igår, men blev flyttat till måndag pga midsommar, så bestämde vi att vi låter henne vara utan bandage till återbesöket.
Än vill hon inte stödja på benet, men hon ser ut att tycka att det är så skönt att kunna stretcha ut det och slippa bandaget :heart
 
Ladda har bestämt sig för att det här med mitella är helt ovärdigt henne och att hon faktiskt är färdigläkt nu. Igår strimlade hon bandaget trots tratt på och i morse strimlade hon det nya jag lade igår, trots en större tratt :arghh: pratade med djursjukhuset på fm och eftersom det var tänkt att plockas av igår, men blev flyttat till måndag pga midsommar, så bestämde vi att vi låter henne vara utan bandage till återbesöket.
Än vill hon inte stödja på benet, men hon ser ut att tycka att det är så skönt att kunna stretcha ut det och slippa bandaget :heart
Ladda :heart Håller tummarna för att allt går bra!
 
Och nu är folk igång och klagar på att afghanhundarna på prispallen inte är rastypiska för att de inte ser ut som vinnarna i utställningsringarna... Jag och vänner satt och bara väntade på att sådana diskussioner skulle dra igång :meh: Inte kan vi vara tysta heller. Det är så otroligt provocerande när en icke-funktionell utställningsvariant av en jakthund blir normen för en ras...
 
Så, hundarna nattrastade och mobilen väcker mig 6:40 imorgon. Då hinner jag morgonrasta hundarna och fixa frukost till oss innan salukiloppen börjar. Det här börjar kännas lite galet. Fast det är ju minst sagt skönt att kunna sitta hemma i soffan och glo på EM istället för att resa till Estland (å andra sidan hade jag gärna varit där nu och spanat på intressanta hundar...).
 
Nu sitter jag i soffan och leker LC-domare :angel: Har ett dokument uppe på laptopen där jag skriver vad jag tänker om alla lopp och gissar på placeringar. Viss skillnad mot mitt engagemang igår där jag knappt orkade titta på loppen. ÅH så spännande det här är :D :D :D

Såhär ser det ut på mitt frukostbord:
65375978_1368728043275572_4027359372823756800_o.jpg


Vill ni också se salukis så är det den här länken som gäller under förmiddagen:
 
Alltså. Det här med livesänd LC kan vara något av det bästa jag varit med om. Helt plötsligt kan jag ju se ALLA loppen. Det går inte annars om man inte är på tävlingsplats utan att tävla själv eller vara domare/funktionär på banan. ÅH så intressant det här är. Ska bli kul att se om min topplista stämmer sedan :p
 
Här hemma har vi sjukstuga. Doris kastrerades i torsdags och har just nu begränsad rörelsefrihet hemma. Hon har body och uppblåsbar krage och matten är dönojjig att hon ska tvätta sår och ha sig. Funderar allvarligt på att ta på henne tratt, även om hon inte gjort minsta ansats till att ens försöka tvätta. Tror det blir värre när det börjar läka mer och stygnen börja klia..
Hon har varit lite hård i magen sen operationen, så imorse gick vi en lite längre runda (läs, runt kvarteret). Nu kom magen igång, hon bajsade flera gånger och till sist lossnade det ordentligt.
Cliff har fått lite ofrivillig vila, min rygg pajade i torsdags eftersom jag lyft Doris en gång för mycket. Jag har behandlat med stretch, Icepower, smärtstillande/muskelavslappnande och novafon och börjar känna mig som en människa igen. Jisses vilka kramper jag haft i bäckenet och ena sidan av magen.
Idag är planen att åka hem till mina föräldrar, jag har semester och ska njuta av den så snart såret läkt på tanten. Skönt att ha kastreringen gjord i tid, hon hade stora cystor på äggstockarna och hela livmodern var full med mindre cystor och var inflammerad.. Hon hann inte bli alltför dålig i allmäntillståndet eftersom vi hade planerat för kastreringen, men hon hade feber på torsdagsmorgonen.. Nu äter hon antibiotika och får rimadyl och jag håller koll på såret och tempar flera ggr per dag, men allt verkar gå åt rätt håll iallafall!
 
Lillan växer och humöret ökar :p Ser så mycket Pästos i henne, trodde att vi skulle jämföra henne mer med Pästen och bli besvikna över att hon var annorlunda. Men istället är det som att Pästen är tillbaka, lite mindre och ganska mycket mer intresserad av att pussas och mysa:D
D9453D43-AF67-4996-9617-128086CFCA95.jpeg
 
Jag ska ju inte ha ny valp på många år, om ens någonsin under Cessnas livstid. Men så sitter jag här igen och tittar på faraohundar och tänker att det ju vore kul med något helt nytt, någon gång. :angel:

Hade aldrig en tanke på faraohundar till dess att jag på en utställning 2017 stod bredvid ringen där de sprang. Såg ett enormt stiligt exemplar och liksom föll pladask för hur den rörde sig, betedde sig. Verkade ascool. Mycket mer än så har jag inte koll på rasen, men de är ju ashäftiga att se på. Synd jag missade EM:t :D

Uppdatering:

Blir det en till hund blir det säkerligen något liknande den jag har. :p

Glöm vad jag sa. Idag vill jag ha en ny Eurasier (fast det vill jag ganska ofta, men krockar ibland med önskan om en till arbetshund hehe)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 006
Senast: Farao
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: ryujaneiro
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
941
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp