Bukefalos 28 år!

Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet du hur mycket de fiser? och med min bil så får jag jag knappt plats med en hund och... och... Vet du hur mycket de fiser?
Om de fiser mycket så köper man annat foder, kollar upp om något är fel på hunden och om det skulle vara rasbundet så köper man annan ras istället.
Men två hundar, det är annars dubbelt så bra som en hund :D (och nä, mina fiser inte, inte så att jag någonsin märker det iaf)
 
I tisdags var jag till veterinären med Roy för artroskopi i bogleden men det blev ingen operation. Ända sedan förra återbesök för tre veckor sedan har han blivit bättre och bättre. Det började redan på besöket, efter veterinären dragit och klämt i honom gick vi ut och kollade hältan och den var bättre än på morgonen, men vi trodde han kanske var spänd och därför dolde hältan.

Men efter det har han bara blivit bättre och bättre så jag bad att de skulle kolla igenom honom igen innan operation för att se om det verkligen var nödvändigt och i dagsläget tyckte de inte att op. skulle göras då det var för osäkert om det skulle hjälpa utan han ska ha koppelvila i minst en månad till. Troligtvis lossades ngn lite flaga när veterinären manipulerade lederna sist och att det nu håller på att självläka.
31730
 
Ammo och jag har fått tid till CT på måndag.
Ska lämna in honom på morgonen, oklart när jag får hämta - men misstänker så fort så möjligt eftersom han HATAR att ligga i bur och gärna berättar det för alla i hela kommunen. 😅
Ammo är lika glad och obrydd som innan.. Hundskrälle..
 
Ammo och jag har fått tid till CT på måndag.
Ska lämna in honom på morgonen, oklart när jag får hämta - men misstänker så fort så möjligt eftersom han HATAR att ligga i bur och gärna berättar det för alla i hela kommunen. 😅
Ammo är lika glad och obrydd som innan.. Hundskrälle..

När Tonto var typ tre månader så var han inlagd pga förstoppning och när han mådde bättre så började han skrika som en idiot. Jag kunde höra hur han skrek i bakgrunden när dom ringde och "Ja, han verkar må bättre nu så ni får GÄRNA komma och hämta honom."
 
När Tonto var typ tre månader så var han inlagd pga förstoppning och när han mådde bättre så började han skrika som en idiot. Jag kunde höra hur han skrek i bakgrunden när dom ringde och "Ja, han verkar må bättre nu så ni får GÄRNA komma och hämta honom."

Glömde att tillägga att det var oerhört viktigt att han skulle stanna hela natten innan han började skrika som en banshee. Hämtade honom typ 22 på kvällen och dom ringde vid ca. 21. :laugh:
 
Glömde att tillägga att det var oerhört viktigt att han skulle stanna hela natten innan han började skrika som en banshee. Hämtade honom typ 22 på kvällen och dom ringde vid ca. 21. :laugh:
Ja alltså. Ammo skäller ju gärna NONSTOP. Så atte, jag är glad att jag inte jobbar där 😅 Annars får han väl vara nerdrogad hela vistelsen, det är ju inte mitt problem :angel:
(Förutom ibland då han ligger och är helt chill.. för då passar det plötsligt)
 
Ja alltså. Ammo skäller ju gärna NONSTOP. Så atte, jag är glad att jag inte jobbar där 😅 Annars får han väl vara nerdrogad hela vistelsen, det är ju inte mitt problem :angel:
(Förutom ibland då han ligger och är helt chill.. för då passar det plötsligt)

Alltså hundar. :rofl: T.ex; Floki typ älskar att vara hos veterinären, ligger snällt i sin bur, låter dom göra vad som helst med honom, leker med sköterskorna etc. men han ignorerar folket på brukshundsklubben och skulle aldrig leka med dom, fattar inte varför veterinärer och sköterskor går bra, men klubbfolk är svintråkiga.
 
Hänger i en internationell grupp för avelshanar Labrador, vet inte om jag ska skratta eller gråta över formen på hundarna. :rofl:
 
Om de fiser mycket så köper man annat foder, kollar upp om något är fel på hunden och om det skulle vara rasbundet så köper man annan ras istället.
Men två hundar, det är annars dubbelt så bra som en hund :D (och nä, mina fiser inte, inte så att jag någonsin märker det iaf)

Det är rasbundet tyvärr... Missade den detaljen. @dobbis fel.

Har en basenjidam som börjar bli till åren och även om hon inte bor hemma hos mig nu (fått pension ute hos min mor där hon har det mycket lugnare) vet jag inte om jag vill utsätta henne för ytterligare ett litet busfrö 😁
 
NUSÅ! Här går det att se LC-EM för den som är intresserad: http://otse.minurada.ee/?fbclid=IwAR2LUKA5OdDd8hkx3m3wvJ8aYThNveHmPxH_IBlJFLxvfQRYW81Wslc1H4c

Hundarna springer två lopp var per dag. Förmiddagens lopp beräknas hålla på mellan klockan 7 och 11, eftermiddagens lopp från klockan 13, lite oklart när de blir klara, men prisutdelning ska i alla fall vara ca kl 19 :p (och jag kan av erfarenhet säga att det inte är helt ovanligt med förseningar av starttiderna...)

Friday: Galgo Español, Magyar Agar, Cirneco Dell’Etna, Podenco Ibicenco, Pharao Hound, Podenco Canario, Italian Greyhound, Italian Greyhound Sprinter, Whippet Sprinter

Saturday: Afghan Hound,Borzoi, Deerhound, Irish Wolfhound, Sloughi, Greyhound

Sunday: Saluki, Azawakh, Chart Polski, Whippet.

I det svenska landslaget finns det 58 hundar, om jag inte tolkar allt fel vill säga :p
 
NUSÅ! Här går det att se LC-EM för den som är intresserad: http://otse.minurada.ee/?fbclid=IwAR2LUKA5OdDd8hkx3m3wvJ8aYThNveHmPxH_IBlJFLxvfQRYW81Wslc1H4c

Hundarna springer två lopp var per dag. Förmiddagens lopp beräknas hålla på mellan klockan 7 och 11, eftermiddagens lopp från klockan 13, lite oklart när de blir klara, men prisutdelning ska i alla fall vara ca kl 19 :p (och jag kan av erfarenhet säga att det inte är helt ovanligt med förseningar av starttiderna...)

Friday: Galgo Español, Magyar Agar, Cirneco Dell’Etna, Podenco Ibicenco, Pharao Hound, Podenco Canario, Italian Greyhound, Italian Greyhound Sprinter, Whippet Sprinter

Saturday: Afghan Hound,Borzoi, Deerhound, Irish Wolfhound, Sloughi, Greyhound

Sunday: Saluki, Azawakh, Chart Polski, Whippet.

I det svenska landslaget finns det 58 hundar, om jag inte tolkar allt fel vill säga :p
Min arbetskamrat är där och ska tävla med sin ena italienska vinthund :), tack för länken, ska försöka hinna kolla om jag ser hennes hunds lopp :)
 
Inte skrivit här på aslänge nu :angel: Har varit mycket som hänt hemmavid så buke har fått vara lite på paus.

På hundfronten har iaf jag och Gripa hittat tillbaka till varandra träningsmässigt. Den frustration som fanns hos oss båda i höstas är inte kvar och det är riktigt kul att träna igen :love:

Gripas uppfödare verkar vara intresserade av att ta en kull på henne när det blir dags och tanken är då att jag ska spara en tik efter henne.

Hennes index på HD och ED har dessutom ökat tack vare hennes pappa :D Det ligger nu på ED 108 och HD 119. Finns ju knappt någon belastad hund I hennes släkt.

Kompisens laikavalp blev avis :D
fiPfBdj.jpg


Q3im8R4.jpg


q4YzGeb.jpg
 
Firat midsommar med föräldrarna och sover även över. Och som vanligt väljer hunden att sova i deras sovrum i stället för med mig. Jag vet ju att det troligen beror på att hon har gott om plats i deras dubbelsäng medan min gästsäng är för liten för oss båda, vi är vana vid 120-säng. Men ligger ändå här och känner mig lite bortvald...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 557
Senast: Farao
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
295
Senast: ryujaneiro
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
796
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
914
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp