Den årliga utvärderingstråden!

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare prins_rollo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 6 500
Sv: Den årliga utvärderingstråden!

Blev det som ni planerat?
Så långt ifrån det kan bli... Bytte hopptränare i slutet av förra året vilket fick till följd att resultaten och hästens o mitt självförtroend rasade. Debuterade i januari med 4 fel i 120 för att i mars vara utesluten i 100... Sen bytte jag tillbaka till min gamla tränare och sakta byggdes vårt självförtroende upp igen. Ingen bra grund för en fin fälttävlanssässong...
Har ni uppfyllt era mål?
Inte alls! Eftersom vi anslutade förra året med att vara placerade i vår tredje start i *-ig så var tanken att denna sässong etablera sig i *-igt och sänka dressyrstraffen. Så blev det inte riktigt... Har i år gjort 5 starter alla i 100...
Vad har varit säsongens höjdpunkt?
Terrängen i Hermanstorp, där jag testat att bettsla ner till tränsbett från pelham och ändå hade full koll på både broms och styrning och fick en helt perfekt runda.
Största missödet?
Tja var ska man börja... 1a starten i tågarp - trillade av i banhoppningen... 2a starten i sydslätten - har lärt mig fel dressyrprogram och blir utesluten pga tre felridningar... Genomgående spända och kassa dressyruppvisningar med runt eller drygt 60 straff, medan han på vanliga dressyrtävlingar är fin och avspänd och får ~70% Avslutar med att han sparkar sig på en sena i hagen dagen inna gärds och får vila i 1½ månad...
Och en liten blick framåt, vad vill ni göra 2009 och vad måste förbättras för att nå dit?
Fortsätta återuppbyggnadsarbetet under vintern, stabilisera våra dressyr- och hopprestationer och komma tillbaka till *-ig

Och en liten blick framåt, vad vill ni göra 2009 och vad måste förbättras för att nå dit?
Vill egentligen upp till **-ig igen med gamlingen och rida *-ig med lillkillen men i realismens värld där jag sitter mitt ute i urskogen utan tränare och motivationscoacher så lutar det snarare åt att hålla igång dem på regional nivå och drömma om forna tider :(

Realismen slår till för fullt och jag lägger fälttävlan på hyllan ett år :(

Satsar på dressyr istället och får se om det leder någon vart med gamlingen (förutom till en värld där det viktigaste verkar vara att tränset matchar sadeln och att benlindorna har samma gröna nyans som schabraket :grin: ). Lillkillen får antagligen gå de få deb tävlingar som finns i närheten samt massor med hopp/dress tävlingar på lägre nivå för att "komma ut och se lite mer av världen" om det klaffar med alla träningar och kval och gud vet vad man måste ha nu för tiden, blir trött av att tänka på det.

Jag är kanske lite seg på att svara, men nu har jag lyckats sätta ihop en film (nej, jag är verkligen inte teknisk :o). ;)

Blev det som ni planerat? Ja, fast mycketmycket bättre! :D
Har ni uppfyllt era mål? Mina mål var att kvala upp till *-stjärnigt och kanske starta en klass, så det klarade jag :)
Vad har varit säsongens höjdpunkt? NM guldet och Lag-SM, det roligaste som finns är lagtävlingar när man umgås! :laugh:
Största missödet? Att jag glömde vägen på Nordic Baltic Cup och fick 4 fel i hoppningen...
Och en liten blick framåt, vad vill ni göra 2009 och vad måste förbättras för att nå dit? Jag vill starta SM nästa år! För att nå dit är det nog bara att fortsätta träna och ligga i! :)

Filmen som sammanfattar året : http://www.youtube.com/watch?v=8Fl7TSPw7dc

Vilken fantastisk ponny du har och vad duktiga ni är!:bump: Håller tummarna för er år 2009!:banana:

En underbar hyllning till din ponny:love: Blev riktigt rörd.
Ponnytiden känns som en evighet sedan,men du får det att kännas,"som om det var igår"
Den tiden var verkligen så fin som du visar. Då tänker jag på alla glädjestunder man som barn kan få tillsammans med sin ponny.
Lycka till under det nya året:rofl:

Underbar film. Känner din ponny sedan tidigare, och den är riktigt bra! Men det krävs en värdig ryttare, och det är du! Hoppas du har en riktigt bra stor häst på gång också! Lycka till!:)

Fina ni är :bump:

Visst var det roligt i somras på Gotland?
Hoppas vi ses i år med på LAG-SM men då ska HKRK ta GULD, eller hur?! :banana:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
911
Senast: cassiopeja
·
Hundträning En av mina intentioner för året är att jag ska bli bättre på att planera och följa upp min träning med hundarna. Men det är så svårt...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: farin
·
Dressyr Nu börjar säsongen dra sig mot sitt slut och vinterträningen ta vid. Alltid kul att sammanfatta tävlingsåret och tänka framåt mot nya...
Svar
13
· Visningar
2 698
Senast: Maoam
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 467
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka