Den Blå Bilen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den är inte ens blå egentligen, utan vit. Det är containern bakpå som gett den namnet. Bara att se den ger mig rysningar, och idag svängde den in och stannade framför mig.

Den Blå Bilen har gett mig ont i magen i femton år ungefär, sedan jag såg den och kände lukten av den för första gången. Många gånger har jag ryktat, kramat och sniffat djupt på mina vänner innan jag sett dem gå, för att en kort stund senare få en tom grimma i handen. De blir bara tyngre. Idag fick jag bara ett grimskaft tillbaka, och det vägde ett ton. Det var som om det var gjutet av det tyngsta tenn, och det pressade mig nästan ner på knä när det lades i min hand.

Aldrig mer ska han finnas i andra änden.

När den Blå Bilen lämnade gårdsplanen var det med ännu en del av mitt hjärta i den där fruktansvärda containern. Såna här dagar frågar jag mig hur många delar man kan förlora innan man förlorar hela sig själv.
 

Beklagar sorgen. De näslar sig in i ens hjärta och i ens vardag och plötsligt vet man inte om man vill leva utan dem och knappt ens hur man gör för att leva utan dem.
 
Tack alla för ert stöd :heart .
Nej den är hemsk, den där bilen. När det var dags för min egen valde jag därför annorlunda. En ren, fräsch bil som man slapp vinschas upp i luften för att komma i, och som hon bara behövde dela med sin bästa vän, utan att de behövde ligga på varandra.
Jag vet att de är borta vid det laget, men för mig spelar det roll ändå.

Igår fick jag veta att den blå skulle komma bara ett par timmar innan det var dags. Jag kunde känna min puls dundra genom kroppen oavbrutet tills det hela var över.

Det är så sjukt, ena sekunden går man där med honom, som man alltid gör, och någon minut senare finns han inte ens!? Så himla svårt att greppa :cry:
 
Jag gjorde så att jag alltid var närvarande när mina kompisars hästar avlivades, antingen med eller utan ägare. För att jag inte skulle bli helt överraskad av hur det gick till med lantbrukstjänst. När det då var dags för mig var jag sist den dagen så min hamnade ju lägst upp på alla djur som dött den dagen. Jag såg när han vinschades upp att det nog var ganska fullt, men jag såg det bara som ett skal- Hästen var nån annanstans. :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
850
Senast: cassiopeja
·
A
Hästmänniskan Behöver bara skriva av mej någonstans. Det var totalt oväntat. Hon har gått på bete med sin bästis, dom har gått tillsammans nästa hela...
Svar
13
· Visningar
2 496
Senast: palle
·
Hästhantering Ursäkta det bibellånga inlägget, men jag känner att jag behöver beskriva det här i detalj för att undvika missförstånd. Var tidigare i...
Svar
14
· Visningar
2 188
Senast: havstomat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp