Den där okapin i Danmark

Vi borde göra en app/lista där man bara får skicka ett meddelande till alla när det verkligen garanterat händer. Hur ska man annars vakna när det väl händer. Jag orkar inte kalvvaka med jämna mellanrum hela nätterna med hjälp av väckarklockan :p

Men jaaaa verkligen! Jag är helt ok med att lämna ut till exempel telefonnummer i PM. Messenger annars? Idéer?

Men ska vi köra en smslista då? Alla som är intresserade kan skicka nummer till mig i PM så sammanställer jag en lista och skickar till alla som själva skickat nummer.

Men ska vi köra en smslista då? Alla som är intresserade kan skicka nummer till mig i PM så sammanställer jag en lista och skickar till alla som själva skickat nummer.
Men hur funkar det, man kan ju inte skicka hundratals sms till alla andra?
Jag tror det är bättre om man använder en app, eller grupp messenger, problemet med smsgrupp är dock oftast att det går att skicka till max 50 eller 100st vad jag sett. Samt att man lämnar ut sitt telefonnumer så att alla i gruppen kan se.
Gör man en smsgrupp så kan alla lägga in sig själva genom en länk till gruppen, men som sagt alla vill kanske inte lämna ut sitt telefonnummer, och att det inte kan vara så många med. (Jag har gjort en smsgrupp) Så någon som vet någon bra messengerapp eller liknande där man kan göra en grupp och bjuda in andra genom en länk, utan telefonnummer?

Senast ändrad:
Jag tror det är bättre om man använder en app, eller grupp messenger, problemet med smsgrupp är dock oftast att det går att skicka till max 50 eller 100st vad jag sett. Samt att man lämnar ut sitt telefonnumer så att alla i gruppen kan se.
Gör man en smsgrupp så kan alla lägga in sig själva genom en länk till gruppen, men som sagt alla vill kanske inte lämna ut sitt telefonnummer, och att det inte kan vara så många med. (Jag har gjort en smsgrupp) Så någon som vet någon bra messengerapp eller liknande där man kan göra en grupp och bjuda in andra genom en länk, utan telefonnummer?

Alltså jag tänker att det blir nog inte supermånga ändå. Tror knappast att ens 50 pers är intresserade.

Alltså jag tänker att det blir nog inte supermånga ändå. Tror knappast att ens 50 pers är intresserade.

Fast det blir ändå problem. Ska alla 50 skicka sms till alla 50? Upplagd för att nån glöms osv. Iaf får man göra en kedja, a messar B som messar C osv. Men bryts kedjan för att H ligger och sover och inte vaknar får alla efter h inget veta.

Kan vi inte starta en observationstråd i så fall? Där man bara får skriva när nåt händer. Då kan de som vill sätta bevakning på tråden.

Skrev inte du ett inlägg med en länk inatt? :confused:

Liknande trådar

Hundhälsa Min äldsta hund, en labradorblandning, är 11 år (12 år senare i år). Jag har redan märkt att hon har svårare att se när det är mörkt...
Svar
9
· Visningar
489
Senast: Santoxen
·
Samhälle Alltså TV2 Danmark :bow: Först Helgstranddokumentären som var ett superviktigt projekt i sig, men nu detta. Jag skulle jobbat i... 2
Svar
38
· Visningar
3 334
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka