Den stora julrimstråden

nickan1

Trådstartare
Tycker vi väl måste ha en i år också och nu är det ju november så vi kan väl lika gärna sätta igång med rimmen. Vi är väl några stycken här som har varit rätt flitiga med att hjälpa andra att rimma och själv tycker jag det är kul. Så ni som vill ha hjälp med julrimmen släng in vad ni har köpt här och kanske mottagare också om ni vill så knåpar jag gärna lite på rim!
 
Jag älskar att rimma men brukar inte komma igång förrän framåt mitten av december sådär (och varje år undrar jag varför jag inte satte igång tidigare 🙄) , så det dröjer nog ett tag innan jag hakar på här men jag gillar idén! :up:
 
puttar upp denna eftersom den har eftertfrågats i jultråden och den var svår att hitta när den låg långt ner. Jag var lite tidigt ute när jag startade den. :D
 
Tack för att du länkade @nickan1 😁
Jag är rätt kass på att rimma och skulle vilja ha hjälp med ett passande rim för en resa till Barcelona 😊

Här du kan Gaudis verk beskåda
í denna stad man på Nou Camp fotboll kan åskåda
När du sen lite svalka behöver
till Platja de la Barceloneta du gör en manöver
På kvällen du med tapas och sangria kråset kan smörja
ja nu kan du snart semestern påbörja
Om du inte redan har gissat paketets innehåll
öppna det nu och se resans håll
 
Jag har svårt med orden 🤨

Vill någon spåna? 😇🙈

Det gäller ett schabrak, men framförallt massor av tacksamhet, ödmjukhet och generositet.
En tackjulklapp helt enkelt.
 
Jag har svårt med orden 🤨

Vill någon spåna? 😇🙈

Det gäller ett schabrak, men framförallt massor av tacksamhet, ödmjukhet och generositet.
En tackjulklapp helt enkelt.

Denna gåva vill jag till ge till dej
som tack för all hjälp till mej
detta är något som värme kan ge
denna använder du bäst när du till stallet dig bege
i denna får du en vacker häst
en liten gåva till min kompis som är bäst
 
Jag har svårt med orden 🤨

Vill någon spåna? 😇🙈

Det gäller ett schabrak, men framförallt massor av tacksamhet, ödmjukhet och generositet.
En tackjulklapp helt enkelt.

Att du finns/hjälper mig/valfritt/ gör mig så glad,
För det räcker inte en enkel ask choklad.
När det nu mot jul börjar lacka,
Vill jag dig verkligen tacka.
Så här kommer en liten stjärtlapp,
Till min fina vän i julklapp.
 
Pappa som älskar julrim ska få en bok av mig, Stephen Booth, dödens hemligheter.

Kommer någon på ett lite klurigt rim till den skulle det mottagas tacksamt. Vill gärna rimma något som inte bara antyder "bok" utan anspelar på titeln, eller författaren, men jag kommer inte på något :banghead:
 
Pappa som älskar julrim ska få en bok av mig, Stephen Booth, dödens hemligheter.

Kommer någon på ett lite klurigt rim till den skulle det mottagas tacksamt. Vill gärna rimma något som inte bara antyder "bok" utan anspelar på titeln, eller författaren, men jag kommer inte på något :banghead:

Med denna du kan koppla av en stund
kanske blir du blir så tagen att du inte kan sova en blund
om du inte denna kan lägga ifrån dig kan
så är det för att Booth han är en hemligheternas man
 
Min mamma köpte ett sånt där ljusträd att ha på tomten, hon berättade att en mus bitit av sladden så hon slängde det. Jag misstänker dock att musen ifråga är min unghund Viktor :o Funderar nu på att köpa ett nytt ljusträd till henne i julklapp och då vore det roligt med ett rim som kanske anspelar på det som hänt.
 
Jag och mina syskon har köpt några hundträningstimmar åt vår mamma och hennes hund (Puck, aka Pucken, som kan behöva lite uppfostran och bantning :angel::p), har någon ett förslag på rim åt det? :D

Jag köpte även ett regntäcke åt hunden då hon inte gillar regn, det skulle vara kul att ha något roligt rim åt.

Plus reflexväst åt mamma och reflex koppel - borde ju rimma något med lysande tänker jag men jag är för dålig på rim för att komma på något 🙈
 
Min mamma köpte ett sånt där ljusträd att ha på tomten, hon berättade att en mus bitit av sladden så hon slängde det. Jag misstänker dock att musen ifråga är min unghund Viktor :o Funderar nu på att köpa ett nytt ljusträd till henne i julklapp och då vore det roligt med ett rim som kanske anspelar på det som hänt.

Viktor kom å bikta sig,
det hände tydligen en grej.
En oskyldig liten mus,
fick bära skuld för Viktors bus!
Att hålla tänderna borta kan han inte lova,
men här kommer hans försoningsgåva.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 352
Senast: Grazing
·
  • Omröstning
Tjatter Nu som jag äntligen lyckats med mitt "flytta till Sverige"-projekt, vill jag såklart träffa flera bukefalister! :love: Vem är med? Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 803
Senast: Habina
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
839
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp