Den stora marsvinstråden

Sv: Den stora marsvinstråden

Zero aka Lill-Kaos
14469966.jpg

f: 25/7 -07

Min största buse. Är hela gänget ute ur buren på en gång så är det alltid den här killen som försvinner. Kvickt som ögat och gärna in på omöjliga ställen. Jag misstänker att han är hjärnan bakom det mesta killarna har för sig. Alldeles underbar att pyssla med, utom när det gäller kloklippning. Det är värre än att bli hundmat.

Kan jag få honom? :angel:
F*n ett av de snyggaste marsvin jag sett :love: Sedan är han väldigt lik min RIP Pjär :cry: (L)
 
Sv: Den stora marsvinstråden

Ska vidarebefodra detta till honom ;) Och ja, han är jättefin :love:

Är eventuellt tvungen att göra mig av med tjejerna nu :cry: Det känns hemskt.
 
Sv: Den stora marsvinstråden

Ska väl lägga in mina godingar då!

Mister Tuff
Hane född 2004 i en djuraffär.
Tuff.jpg


Balderina
Hona född 2005 hos våra vänner.
Dotterdotter till Tuff.
Tusse - Majsan
Balder.jpg


Turbo
Hona född 2005 hos vänner.
Kalle - Doris
Turbo.jpg


---

Sedan så lägger jag in nu avlidna marsvin, är det ok?

Stollan
Hona född 2004 i en djuraffär.
Avled 2007-01-09 av okänd anledning
Stollan.jpg


Lillesjöns Kipper
Hane född 2005-04-04 hos oss.
Avled 2007-01-09 av okänd anledning
Mister Tuff - Stollan
Kipper.jpg


Lillesjöns Pjär
Hane född 2005-04-04 hos oss.
Avled 2007-01-08 av okänd anledning
Mister Tuff - Stollan
Pjrki.jpg


Zimba
Hane född 1999 i en djuraffär.
Avled 2004 av sorg och ålder
(Bildkvaliteten är kass, det är gamla inscannade bilder)
Zimba.jpg


Quotte
Hona född 1999 i en djuraffär.
Avled 2004 av cancer
(Bildkvaliteten är kass, det är gamla inscannade bilder)
Quotte.jpg



Ursäkta bildbomb :o :p
 
Sv: Den stora marsvinstråden

Usch vad hemskt :/
Läste i en annan tråd, var det du vars mamma var allergisk? :cry:
 
Sv: Den stora marsvinstråden

Ja det var/är min. Men anledningen till att jag måste göra mig av med några är inte därför.
Vi ska flytta och då får inte alla djuren plats på mitt rum. :(
 
Sv: Den stora marsvinstråden

Åh, gud vad synd aså :/
Att bli av med nån av sina älsklingar är aldrig kul, jag vet alltför väl hur det känns :cry:
 
Sv: Den stora marsvinstråden

Nej, det känns verkligen jättetråkigt. Men helt marsvinslös blir jag ju inte. Kommer ändå sakna de något förskräckligt.
 
Sv: Den stora marsvinstråden

Mm, sen vet du ju att de lever också :D
Jag hade sex st och tre bara dog ifrån mej efter att vi varit i australien förra året. När vi kom hem var de sjuka (folk brukar nu fråga "Hade ni ingen som tog hand om dom i tre veckor? :o" Svarar nu; JO det hade vi! :angel:) tror att det har att göra med översvämningarna som var då, att vattnet vart förgiftat. Hörde om en häst som dog pga att den drack sånt vatten, så då kan det nog ta död på marsvin också :cry:
 
Sv: Den stora marsvinstråden

Wiiie nu får jag också skriva i denna tråden då jag blev med marsvin 16 dec. :D
Jag hämtade dom hos en familj vars barn tröttnat på dom. Övertog dom helt med bur och allt mot att jag gav dom ett bättre hem!

MADDE
f. nov 06
17049211.jpg


En långhårig och lite småblyg flicka. När hon kom hit var hon väldigt skygg och vågade bara göra vad hennes kompis gjorde. Men efter mycket pyssel och lite ändring till trevligare miljö i buren så har hon tuffat till sig lite och vågar stå mer på egna ben. :)
Hon är väldigt gosig och både hon och jag gillar att ligga tillsammans på soffan och sova. :love:

NICCO
f. nov 06
17084119.jpg


Nicco är en strävhårig rex eller teddy misstänker jag.
En rätt bestämd dam som vet vad hon inte gillar. Ligga på rygg är hemskt för då drar hon sig själv i klorna och sen är bada vääääldigt hemskt också till slut skriker hon högt i protest.
Detta var den tuffaste av dom när dom kom och även den mest sociala men nu så är hon lite mer lugn och inte lika framfusig.


17083233.jpg


Bägge flickorna har gjort stora positiva förändringar sen dom kom hit. Dom springer inte och gömmer sig hela tiden när man visar sig i närheten av buren och dom är avslappnade trots min närhet. Som nu ligger Madde och sover i hängmattan precis intill mig. Dom har en mer positiv syn på nya saker som kommer in i boxen. och dom verkar överhuvudtaget piggare. :D
 
Sv: Den stora marsvinstråden

Jag har två nya marsvin. :angel:
De heter Peggy Sue och Daisy :love:
Där jag jobbar nu för tiden har de en hel flock med marsvin (för tillfället är de 22... ), antagligen är alla släkt med alla (men de mår bra och har ett härligt liv..!), och jag kände mig lite ensam på kvällarna, så jag tog upp de två jag tyckte var finast.
Två honor, födda i juni-juli och båda är högdräktiga just nu. :eek:

Daisy:
dsc_0031_1198279242.jpg


Peggy:
dsc_0032_1198279252.jpg



Förresten!
Kan någon hjälpa mig med vad Peggys färg heter?
:bow:
 
Sv: Den stora marsvinstråden

Tänkte bara fråga.. Är du säker på att Tjalle är rex/teddy? Tycker inte det ser ut som så på pälsen, nämligen..

Skillnaden mellan rex och teddy är väl det genetiska? Rätta mig någon, om jag har fel.. Var längesedan jag var "på topp" i marsvinsvärlden. :p
 
Sv: Den stora marsvinstråden

Ja skillnaden mellan rex och teddy är genetiska och om man korsar dom två får man ett släthårigt marsvin pga dom olika generna.

/Mia som är nybliven marsvinsägare och läser det mesta hon kommer åt.
 
Sv: Den stora marsvinstråden

Ja, hon är underbar. :love:

Numera bor hon inte hos mig, utan fick flytta tillsammans med de andra tjejerna.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Det är vad jag känner mig som. :( Jag köpte två stycken marsvin för ett par veckor sedan, två tjejer på 2 respektive 3 år. Allt har...
2
Svar
22
· Visningar
2 575
Senast: glittra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp