Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och Pehrson tiger fortfarande. Det är svårt att ta in hur långt L har fallit och hur maktkåta de var som allierade sig med de blåbruna. De har försakat nästan alla principer om vad de än gång stod för, en empatisk socialliberalism och värnande av mänskliga rättigheter.
 
Blir det olagligt att skända svenska flaggan så kommer jag fan stå och elda i demonstrationer. Det är helt sjukt att en fullblods rasist får komma och prata på SVT- som att han är vilken politiker som helst. Och att det inte skrivs mer om hur sjukt det är att han är ordförande för justitieutskottet.

Än sjukare blir det när man parallellt läser amerikanska nyheter om vilka högerstollar som hamnat på betydelsefulla poster i representanthuset och i diverse utskott och kommittéer. Där har inte chocken gått över iaf, och om man bortser från högermedier så behandlas det som hur vansinnigt det är.
 
Terrorismlagsstiftningen som kommer användas av kreti och pleti kommer drivas igenom.
Svenska domstolar är kreti och pleti?

Det finns redan kommuner som hänvisar till lagstiftningen när undersökande journalister börjar gräva i korruptions and brottsliga härvor bland kommunpolitiker och anställda. Pressfriheten har redan begränsats. Jag bävar inför Sverige om fyra år.
Jag googlade lite på detta uttalande,(pressfriheten har begränsats i sverige) men hittar bara beskrivningar kring pressfrihet och att den begränsas i andra länder typ Kina, Iran, Eritrea, Nordkorea....... och Ryssland. I vårt närområde typ Polen ,Ungern. Jag tycker detta är intressant så jag skulle vilja läsa någon seriös info/utredning som mer uttalat stödjer påståendet att pressfriheten har begränsats.
 
Svenska domstolar är kreti och pleti?
Du anser alltså att Sveriges demokrati och yttrandefrihet skyddas tillräckligt av att domstolarnas personal har vettiga åsikter. Jag personligen vill nog se ett mycket starkare skydd än så. Du har återigen ett oerhört stort förtroende för att enskilda personers moral ska rädda oss. Frågan är ju om nu alla har en så hög moral varför behöver vi då några lagar och något rättsväsende alls?
 
Du anser alltså att Sveriges demokrati och yttrandefrihet skyddas tillräckligt av att domstolarnas personal har vettiga åsikter. Jag personligen vill nog se ett mycket starkare skydd än så. Du har återigen ett oerhört stort förtroende för att enskilda personers moral ska rädda oss. Frågan är ju om nu alla har en så hög moral varför behöver vi då några lagar och något rättsväsende alls?

Framför allt så vill ju SD ha kvar yttrandefrihet... för dem. Nåde den som vågar sig på att kritisera SD eller "svenskhet".

De är nazister, plain and simple. Deras kopplingar till Moskva gör dem i mina ögon till landsförrädare dessutom.
 
Du anser alltså att Sveriges demokrati och yttrandefrihet skyddas tillräckligt av att domstolarnas personal har vettiga åsikter.
Jag ställde en undrande fråga till ett uttalande som tvärsäkert konstaterar: Terrorismlagsstiftningen som kommer användas av kreti och pleti kommer drivas igenom. Jag ser det som långsökt att lagen skulle användas lite hipp som happ. Om en åklagare anser att denne har så starka bevis att det finns stora chanser till fällande dom -så nog litar jag på våra domstolar tar bevis i beaktning.
 
Jag ställde en undrande fråga till ett uttalande som tvärsäkert konstaterar: Terrorismlagsstiftningen som kommer användas av kreti och pleti kommer drivas igenom. Jag ser det som långsökt att lagen skulle användas lite hipp som happ. Om en åklagare anser att denne har så starka bevis att det finns stora chanser till fällande dom -så nog litar jag på våra domstolar tar bevis i beaktning.
Fast med tanke på hur lagarna skrivs så hamnar man ändå i att det blir till att tolka dem kreativt för domstolarna om de inte vill döma kreti och pleti. Hur ofta hör vi inte politiker säga att de vill lagstifta mot en sak men så skrivs något helt annat i lagen varpå de svarar "men så menade vi inte" men varför skriver man då så.
Du har ett oerhört stort förtroende för auktoriteter och ett oerhört litet för alla andra. Varför tror du att bara för att man nått någonstans i samhällshierarkin så är man en god människa? Jag menar titta bara på Bluffe som hela sin karriär skapat misär och kaos omkring sig. DEN anser du att vi med förtroende ska låta sitta och stifta galna lagar för att någon annan kommer skydda oss i nästa steg :crazy:
 
Du har återigen ett oerhört stort förtroende för att enskilda personers moral ska rädda oss.
Du har återigen fel i din beskrivning av mig och mina uttalanden. Jag har ett stort förtroende för Sveriges lagar, vår poliskår, domstolar och övriga myndigheter. Men jag vet också att det förekommer på individnivå bristande tjänstemannaansvar som också begår kriminella handlingar och fel i sin yrkesutövning.
Jag reagerar när Sverige utmålas som jordens undergång och grova överdrifter bara för att ett nytt politiskt block vunnit.
 
Du har ett oerhört stort förtroende för auktoriteter och ett oerhört litet för alla andra. Varför tror du att bara för att man nått någonstans i samhällshierarkin så är man en god människa?
Varför har du ett så stort behov i dina svar på mina inlägg att lägga på mig något som faktiskt inte står i mina texter??
 
Intressant text kring hur det inte satsas på förebyggande arbete, eftersom det inte lockar några röster: https://www.dn.se/ledare/amanda-sokolnicki-med-den-har-politiken-kommer-gangvaldet-bara-bli-varre/

Antar bakom betalvägg, så ett kort citat:
Men när regeringen nu väljer att spara in på stödet till kommuner och regioner – de som ska se till att socialtjänsten, barn- och ungdomspsykiatrin och skolorna klarar att bromsa nyrekryteringen till gängen – möts det av en gäspning. 47 miljarder saknas enligt Sveriges kommuner och regioner för att verksamheterna ska kunna fortsätta på dagens nivå under 2024. Men lågkonjunkturen är ”väl ett tillfälle att sätta ännu hårdare tryck” på effektiviseringar, tycker civilminister Erik Slottner (KD) i en intervju med Dagens Samhälle. Så vad ska då väljas bort? Vilka verksamheter kan slimmas ner? Nej, det vill han inte svara på.
 
Intressant text kring hur det inte satsas på förebyggande arbete, eftersom det inte lockar några röster: https://www.dn.se/ledare/amanda-sokolnicki-med-den-har-politiken-kommer-gangvaldet-bara-bli-varre/

Antar bakom betalvägg, så ett kort citat:
Håller med om vad hon skriver. Kan inte för min vildaste fantasi föreställa mig att vi kommer få ned gängbrottsligheten på sikt utan förebyggande arbete. Om klyftorna i samhället ökar samtidigt som polisen och staten vill ta i med hårdare tag... då finns det väl snarare skäl för utsatta kids att söka sig till nätverk och bli bättre på vad de gör, när ingen ändå har deras rygg. :(
 
Svenska domstolar är kreti och pleti?


Jag googlade lite på detta uttalande,(pressfriheten har begränsats i sverige) men hittar bara beskrivningar kring pressfrihet och att den begränsas i andra länder typ Kina, Iran, Eritrea, Nordkorea....... och Ryssland. I vårt närområde typ Polen ,Ungern. Jag tycker detta är intressant så jag skulle vilja läsa någon seriös info/utredning som mer uttalat stödjer påståendet att pressfriheten har begränsats.
Menar du i Sverige efter lagstiftningen som trädde i kraft i början av detta år? Eller menar du mer internationellt?
 
Och du är politiker? Och har insyn?

Nix det funkar inte så. Det finns långsiktiga perspektiv OCH kortsiktiga. Ibland samverkar de,ibland krockar de.
Okej, dåligt kommunicerat av mig, helt klart. Men om du tittar på vad som kommuniceras ut av politiker, och då tänker jag inte på vad som diskuteras internt inom partier, utan sådant som hamnar i media. Hur mycket av det är diskussioner om effekter här och nu, och hur mycket är det om "det här ger inte resultat förrän om 20 år, men vi måste satsa på det här för att minska brottsligheten i framtiden". Istället får vi enormt kortsiktiga tankar, vi lägger ner järnvägssatsningar, för de frigör pengar nu, så att vi kan lova guld och gröna skogar, trots att järnvägssatsningarna är för att kunna ha kvar några gröna skogar, etc, etc.
 
Håller med om vad hon skriver. Kan inte för min vildaste fantasi föreställa mig att vi kommer få ned gängbrottsligheten på sikt utan förebyggande arbete. Om klyftorna i samhället ökar samtidigt som polisen och staten vill ta i med hårdare tag... då finns det väl snarare skäl för utsatta kids att söka sig till nätverk och bli bättre på vad de gör, när ingen ändå har deras rygg. :(
Där har jag väl även läst dock att det finns de inom polisen som ÄVEN vill se förebyggande arbete, och inte (enbart) hårdare tag. Det är "vi" som samhälle som är för lättlurade(?), eftersom det bara skriks om hårdare tag och inte mer om förebyggande arbete.
 
Där har jag väl även läst dock att det finns de inom polisen som ÄVEN vill se förebyggande arbete, och inte (enbart) hårdare tag. Det är "vi" som samhälle som är för lättlurade(?), eftersom det bara skriks om hårdare tag och inte mer om förebyggande arbete.
Det är mer så att vi som för fram vikten av förebyggande arbete inte blir lyssnade på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp