Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är för övrigt både imponerad och lättad över att du planerar framtiden utefter de förutsättningar ni har nu. Och har planer som dessutom är realistiska![]()
![]()
Håller med sis, jag tror du kommer att vara en enorm inspiration för andra genom den här tråden, TS. Så stark och förnuftig, som också låter dig själv falla ibland. Det gäller bara att ta sig upp en gång mer än man faller...
Gång på gång bannar jag sambon över att han inte ville gifta sig. Det gör ju nu att jag står helt skyddslös och dottern ärver allt han har sparat (som är mycket), men pengarna blir ju låsta...
Han jobbade med data och systemutveckling på ett privat företag så det finns inget skydd där. Men VDn har erbjudit mig att få använda deras jurist om det behövs iaf.
athena + Nebraska - Problemet är alla röda dagar som är nu. Han kom inte in till bårhuset förrän fredag eftermiddag och sen dess har det ju bara varit en enda vanlig arbetsdag, och på den hade de inte ens fått i ordning papper nog för att vi skulle få komma dit. Hoppas att det går på fredag. Vi ska kontakta begravningsbyrå på fredag också. Försäkring hade han och mamma har hittat papper på den. Tyvärr så täcker den inte begravningskostnaden men vi kommer ta av de pengar som löses ut till att betala begravningen. Mina föräldrar har råd att betala för den tills det formella är klart. Men såklart så stod jag inte som förmånstagare där heller... Missförstå mig rätt, det är inte pengar jag är ute efter, det är en tryggad framtid. Just nu får jag in ca 3000:-/månad och mina föräldrar hjälper mig betala för hästen. Nu måste vi skriva stallkontraktet på mamma så att hon får fakturorna, min medryttare får betala till henne. Släpet måste jag också "göra mig av med", tillika de få besparingar och placeringar jag har. Och sen får jag gå till soc. Medans dottern får nästan en halv miljon som vi inte får röra.