Hjälp med hoppsadel

Akleian

Trådstartare
Jag har fastnat i sadeldjungeln och skulle behöva lite nya idéer och tankar! :)

Söker en hoppsadel, som är relativt kort och rak, med rundbossor. Plats måste finnas för ganska stor och lång välmarkerad manke. Dessutom är ryggen takformad och nu känns utbudet ganska begräsat! Vad har ni för idéer?

Ofta tycker jag att sadeln i sig ligger bra, men balanspunkten hamnar långt bak/ sadeln i bakvikt på grund av att jag måste ha så pass smal att inte manken hamnar i kläm. Har inte världens bästa budget heller, men är intresserad av allt som kan ligga bra såklart!

I dressyrsadel-väg ligger den nya Prestige Venus K bra, även Ordo Equester Venus och Henri de rivel Austal funkar. Finns det några med likvärdiga bommar i hoppväg? Gärna även med smal midja ;)

Är tacksam för alla tankar och tips! :D
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
344
Senast: Fiorano
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 200
Senast: super
·
Utrustning Världens vanligaste tråd här men har verkligen trasslat in mig totalt i sadeldjungeln!! Letar dressyrsadel Har en häst med superrörliga...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: Aquakatt
·
Utrustning Min Prestige Leonardo är för uppbyggd bak och för smal i kanalen för hästen vi lagt den på, så jag spånar på möjliga "efterträdare"...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp