Magen är lite lugnare idag och har fått i mig ca 7 dl laktosfri mjölk det senaste dygnt utan att må illa av det så jag hoppas det går åt rätt håll nu (knock on wood).
Har dock fått reäl spännings huvudvärk i ena sidan det kommer från nacken och eftersom jag inte vågar ta några värktabletter just nu så skulle tipps om hur man får det att lätta vara uppskattade.
Har försökt att stretcha men det hjälper inte.
En vetekudde eller något annat som är varmt att lägga i nacken.

Blev tvungen att ta värktabletter till sist jag stod helt enkelt inte ut med smärtan magen verkar dock ha klarat det rätt bra.

Har fått i mig dryga litern med mjölk det senaste dygnet vilket har fått mig att undra hur mycket mjölk behöver man om dan för att få i sig det mesta av vad man behöver:confused:

Blev tvungen att ta värktabletter till sist jag stod helt enkelt inte ut med smärtan magen verkar dock ha klarat det rätt bra.

Har fått i mig dryga litern med mjölk det senaste dygnet vilket har fått mig att undra hur mycket mjölk behöver man om dan för att få i sig det mesta av vad man behöver:confused:

Det beror på vilken sort du dricker, men ca 350-400 kcal per liter för vanlig mjölk. 700 för 3%ig. Tyvärr är det inte så mycket du får i dig. Som jag skrev, lägg till laktosfri yoghurt (med så mycket fett som möjligt).

Var hos läkaren i måndags och efter att dom tagit prover så vart jag skickad till akuten:nailbiting: på grund av att mitt blodvärde var 60.

På akuten fick jag två påsar blod och en påse men 1 gram järn då jag har kraftig järnbrist jag fick komma tillbaka dit igen i går tisdag och fick då två påsar blod till, provet efter detta visade att värdet stigit till 110:up:

Ska nu kolla värdena en gång i veckan ett tag framöver och dess utom göra ett allergi test och få komma till dietist.

Är hel slut idag och fibron bråkar men jag hoppas jag blir bättre från och med nu.

Ska bara klara av tvättstugan i dag sen kan jag äntligen få koppla av:)

Var hos läkaren i måndags och efter att dom tagit prover så vart jag skickad till akuten:nailbiting: på grund av att mitt blodvärde var 60.

På akuten fick jag två påsar blod och en påse men 1 gram järn då jag har kraftig järnbrist jag fick komma tillbaka dit igen i går tisdag och fick då två påsar blod till, provet efter detta visade att värdet stigit till 110:up:

Ska nu kolla värdena en gång i veckan ett tag framöver och dess utom göra ett allergi test och få komma till dietist.

Är hel slut idag och fibron bråkar men jag hoppas jag blir bättre från och med nu.

Ska bara klara av tvättstugan i dag sen kan jag äntligen få koppla av:)

Stackare, du kommer helt säkert känna dig bättre nu som du fått blod och järn, piggare och starkare iaf. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka