Dessert som kan göras i enskilda portioner?

Det här receptet på Chokladfondant är jättebra! Jag har gjort det flera gånger och det blir riktigt bra!

https://alltommat.se/recept/chokladfondant-3/

Men du måste ha såna små formar. Smörj dem med smör, ställ in i kylen liten stund och smörj med smör en gång till och lägg sen en liten utklippt rund bit bakplåtspapper i botten så blir de lätta att få ur formen när du ska servera. Bara skär med en liten kniv runt kanten och sen glider de ur lätt. Du kan förbereda dem redan dagen innan. Göra smeten och hälla den i formarna. Täck dem med plastfolie och ställ i kylen tills det är dags att grädda dem.

Servera med glass. Man kan även ha bär eller nån kompott till om man vill.
 
Jag som tänkte föreslå vitchoklad pannacotta med varma hallon innan jag läst allt du skrivit :p Det är så underbart gott!

Annars så är ju någon slags brownie med glass och bär väldigt gott också :)
 
Mm, det får nog bli så. Sen firar jag med marängtårta. :d
Det här receptet på Chokladfondant är jättebra! Jag har gjort det flera gånger och det blir riktigt bra!

https://alltommat.se/recept/chokladfondant-3/

Men du måste ha såna små formar. Smörj dem med smör, ställ in i kylen liten stund och smörj med smör en gång till och lägg sen en liten utklippt rund bit bakplåtspapper i botten så blir de lätta att få ur formen när du ska servera. Bara skär med en liten kniv runt kanten och sen glider de ur lätt. Du kan förbereda dem redan dagen innan. Göra smeten och hälla den i formarna. Täck dem med plastfolie och ställ i kylen tills det är dags att grädda dem.

Servera med glass. Man kan även ha bär eller nån kompott till om man vill.
Stort tack, det här får det bli! :)
 
Världens enklaste och möjligen godaste chokladmousse:

2 portioner

Smält 100 g blockchoklad av valfri kakaohalt
Rör ner i en liten (200 g?) crème fraiche

Lägg i portionsskålar
Låt stå i kylen över natten
 
Ser inte problemet. :d:p
Haha, anledningen var att jag visste att vi skulle ha en massa tårta kvar från födelsedagsfikat följande dag. Och att ha rejält med rester från två sorters kakor/tårtor i ett hushåll på två personer, varav den ena (sambon :cautious:) inte äter så mycket sötsaker, kändes lite överdrivet :p Annars är jag vanligtvis helt på din sida!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp