Bukefalos 28 år!

Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

Kissing Spine

Trådstartare
Hur mycket otur kan en människa ha? Kull efter kull efter kull har jag väntat på min guldsobeltik, som sedan blev min sobeltik, som sedan blev tik överhuvudtaget, förgäves. Antingen blir det hanar, eller så går tik:devil: tom, eller så blir det dödfödda guldsobeltikar, eller så är de redan tingade vid födseln. Första kullen jag väntade på var i höstas. Idag fick jag beskedet av min uppfödare att det blev 3 hanar och en blå tik i kullen som föddes idag. Det här är inte roligt... :crazy: :cry:
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

vaddå blå tik- död eller
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

var inte så trångsynt, alla färger är fina. :p och hanar är bra, slipper du blodfläckar överallt när dom löper. och skendrektighet.
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

Blå tik finns inte i mitt register. Då är jag hellre utan, faktiskt.

Centaur; Nja, det måste vara en tik. Både för att jag vill ha en och för att vi redan har en. För mycket jobb med både och.
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

Hade en vän som fick vänta 18 månader på sin röda staffetik med bra stam... Då vovven kom hem visade den sig vara värt varenda timme av väntan!!:love: Men kom ihåg att inte ta första bästa bara för att den råkar ha rätt färg och du väntat länge!
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

Förstår din frustration! Den som väntar på något gott.......:p

Men vad är det för ras du pratar om? För om jag förstår rätt så är det färgen som heter guldsobel?

/Timsetim, nyfiken i en strut
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

Jag känner igen det där. Jag blev själv utan valp nu i sommar :(. Har letat och väntat i ett år på detta. Tråkigt värre.
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

Äsch! Hojta till när du väntat i 2 år.

Tiken jag ska ha efter har gått tom två gånger. Dessutom skulle jag haft fodertik men uppfödaren har inte hittat något bra. Så tji får man för det :D
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

Sheltie, Shetland Sheepdog...

Aliide: men du haaar väl redan hund :p
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

Ja det förstår jag. Men om du tar en av varje så kommer du snart kunne ha en hel massa små tikar.. :angel:
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

Det vore ju en idé :angel:. Nu har min unerbara älskade uppfödare iaf lovat att ringa runt och se om det är någon anna som har valp :bow: :love:. Tråkigt ändå eftersom jag vill ha av henne, men så är det...
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

Kan detta vara sant? Finns det någon någonstans som gillar mig? o.O Uppfödaren ringde just. Hon har "tingat" en valp till mig, 4 mil härifrån. Antagligen en guldsobeltik... Kan detta verkligen vara MIN hund? På fredag åker jag och tittar... :bump:
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

Vad kul!!!:)
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

Känner detsamma...

Kull nr 1: Tiken skendräktig
Kull nr 2: Föddes bara hanar och vi ska ha en tik
Kull nr 3: 75% av valparna dog inom en vecka, bara hanar kvar
Kull nr 4: Blev lovad snabbt besked av uppfödaren, 10 dagar senare har de inte ens bestämt sig om vi får komma och titta på valparna, än mindre om vi är potentiella valpköpare

*suckar*
 
Sv: Det är inte meningen att jag ska skaffa hund...

Väntar själv på en sheltie.. Har varit i kontakt med uppfödare, men de vet inte vilken de själv skall behålla så jag vet inte om det blir någon här heller pga att jag inte vet om det finns fler intressenter.. Hoppas innerligt... :bow:
Vill också ha en tik, men en trefärgad.. föddes två tikar i denna kull..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 493
Övr. Hund Hej! Vi har efter mycket funderande och övervägande kommit fram till att det är en hund som saknas i våran familj;). Nu står vi här med...
2
Svar
26
· Visningar
4 879
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Håller på att utreda en schäfer som tuggat på en dvärgpincher. Brukar alltid börja med att kolla så mycket jag kan av stamtavlan på...
Svar
14
· Visningar
1 777
Senast: Ramona
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 690
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp