Det allra svåraste

Tack :heart :love:

Varje dag samma sak
Allt man gör på rutin innan man kommer ihåg och hinner hejda sig
In i sovrummet, en automatisk känsla av att hon ligger på sin plats i sängen - nej
Snabb koll på toalådan - nej stopp
Vanliga ropet i dörren, Hej matte är hemma - nej visst nej
Inte snubbla över vattenskålen - oj ingen skål
Tomrummet i hjärtat - hela tiden och oupphörligen

Jag har upplevt exakt samma sak. Benet man automatiskt håller fram för att hindra liten brun katt att smita ut. Koll där lådan stod. Ensamheten i sängen när man väntar förgäves på att få sällskap. Pratstunderna och när hon kröp upp och lade sig tillrätta i soffan så fort jag satte mig där. Sur och högljudd protest när jag pratade i telefon - lite jobbigt vid telefonintervju :crazy: Hugget i hjärtat när jag insåg igen att hon inte fanns där.

Åh så många underbara och fruktansvärda minnen. Och även om Megara nu finns i mitt liv så är hon inte Nikita, min once in a lifetime (ok nu börjar jag gråta igen).
 
Jag har upplevt exakt samma sak. Benet man automatiskt håller fram för att hindra liten brun katt att smita ut. Koll där lådan stod. Ensamheten i sängen när man väntar förgäves på att få sällskap. Pratstunderna och när hon kröp upp och lade sig tillrätta i soffan så fort jag satte mig där. Sur och högljudd protest när jag pratade i telefon - lite jobbigt vid telefonintervju :crazy: Hugget i hjärtat när jag insåg igen att hon inte fanns där.

Åh så många underbara och fruktansvärda minnen. Och även om Megara nu finns i mitt liv så är hon inte Nikita, min once in a lifetime (ok nu börjar jag gråta igen).
Gråt du, det gör jag också :cry:
Kan fortfarande inte öppna en dörr utan att kolla var katten är. Saknar små kurrande samtal. Hon var också min once in a lifetime :heart
 
Gråt du, det gör jag också :cry:
Kan fortfarande inte öppna en dörr utan att kolla var katten är. Saknar små kurrande samtal. Hon var också min once in a lifetime :heart
Orkar du visa en bild på henne? Om inte är det helt ok. (Jag har inte hängt här så länge)
 
Beklagar sorgen @Tass . Saknar fortfarande vår svarta herre som dog december förra året. Och då har vi ändå två nya katter sen i somras. Men de är ju inte han, de är egna individer. Och de kan aldrig ersätta honom, även om de också är en del av familjen.
 
Beklagar sorgen @Tass . Saknar fortfarande vår svarta herre som dog december förra året. Och då har vi ändå två nya katter sen i somras. Men de är ju inte han, de är egna individer. Och de kan aldrig ersätta honom, även om de också är en del av familjen.
Tack :heart
Beklagar att du mist din kattvän. Vet precis vad du menar, de är egna personer, och en del fastnar väldigt starkt, ingen skugga över de andra.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 617
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 037
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 734
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp