Det är drygt 11 år sedan sist

Bukefalos 30 år!

Gunnar

Trådstartare
Moderator
För drygt 11 år sedan och tidigare brukade vi skicka ett mail och gratulera användare på deras födelsedag, det var en funktion som fanns på det gamla forumsystemet, men den försvann i samband med att vi bytte till det vi använder idag.

Personligen tyckte jag detta var ganska trevligt och har därför nu äntligen lagt in ett litet tilläggsprogram som återställer denna funktion.

Så från imorgon bör användare som angett rätt födelsedag få ett kort litet mail från oss på deras födelsedag.
Vill man slippa detta finns en specifik kryssruta för detta under inställningar i användarprofilen.

Jag har den funktionen på en modellhästsida jag inte besökt på minst sju år. Ändå blir jag alltid så glad när jag får mail från sidan på min födelsedag. Numera grattas jag bara av ett par personer, trots att jag har en ganska ”lätt” födelsedag att komma ihåg.

Tänkte bara kolla om det är någon som fått något födelsedags-mail, så jag vet om det fungerar som det skall :sneaky:

@Gunnar Jag fick inget födelsedagsmail när jag fyllde i januari.
Är det fler som inte fått?

Jag gjorde ett test och för mig kom det fram. Jag tror att det bör skickas ca kl. 11 på förmiddagen.

Antar att födelsedags-mail är ikryssat under inställningar i din profil?

Kan det ha hamnat i skräpposten?

I övrigt vill jag bara säga grattis i efterskott.

Jag har eventuellt inte fått, men det kan också hända att jag flaggat Buke och att den gått förbi även skräpposten. (Sorry, jag visste inte hur man deaktiverade alla notifikationsemail! :o 😅). Nu när jag tittade såg jag att alldeles för många alternativ var ikryssade.
Det är en trevlig touch i alla fall! :)

Mysigt, tycker jag, jag får av banken med glada tillrop och tårta , lite mysigt ändå fastän jag nog är alldeles för bra kund kanske. :)

Står gärna över, behöver inte bli påmind om att det endast är 2 (4) år kvar till pension beroende på hur de räknar i de offentliga led,

Är det fler som inte fått?

Jag gjorde ett test och för mig kom det fram. Jag tror att det bör skickas ca kl. 11 på förmiddagen.

Antar att födelsedags-mail är ikryssat under inställningar i din profil?

Kan det ha hamnat i skräpposten?

I övrigt vill jag bara säga grattis i efterskott.
Det är ikryssat och hade inte hamnat i skräpkorgen. Men kanske bättre lycka nästa gång - det verkar ju ha funkat för andra!

Tack!

Jag har eventuellt inte fått, men det kan också hända att jag flaggat Buke och att den gått förbi även skräpposten. (Sorry, jag visste inte hur man deaktiverade alla notifikationsemail! :o 😅). Nu när jag tittade såg jag att alldeles för många alternativ var ikryssade.
Det är en trevlig touch i alla fall! :)

Jag hoppas att ni är få som har markerat mail från Bukefalos som skräppost, det kan få viktiga mail som konto-verifiering och lösenordsåterställning för er och andra att inte komma fram.
Mycket bättre då att kryssa ur eller i det som är intressant under inställningar eller klicka på de länkar som väl finns i botten av alla mail för att sluta ta emot just den typen av mail.

I övrigt får jag känslan av att det för det mesta fungerar med födelsedags-mailen.
Häromdagen hörde en användare av sig som fått det och inte varit aktiv på länge, tyvärr för att be om att få sitt konto borttaget.

Min förhoppning är annars att det skall leda till att några istället hittar tillbaka till sidan.

Jag fick inget mail, trots ikryssad ruta.
Inget i skräpposten och övriga mail (lösenordsåterställningar och PM) har kommit fram.
Men jag har "visa födelseår" urbockad, kan det spela in?

Jag fick inget mail, trots ikryssad ruta.
Inget i skräpposten och övriga mail (lösenordsåterställningar och PM) har kommit fram.
Men jag har "visa födelseår" urbockad, kan det spela in?
Borde inte påverka, tror jag?
Jag provar att fråga @skogaliten om du fick något mail födelsedagsmail idag?
Oavsett Grattis!
Då ni båda inte vill skylta med födelseår.

Vet inte om det kan vara så att några mail-tjänster blockar dessa mail så att de inte kommer fram, men tror och hoppas att det inte är så.

Grattis i efterskott @Blacksmithfarm !

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka