Det bidde ingenting...

Alltså Houdinie, jag förstår inte hur man skulle vara funtad om man INTE skulle tycka om dig. :)
Jag glömmer aldrig när vi åkte och hämtade slang mm. och jag fick höra historien om en viss bil som var hopsatt av "sträng". :rofl:

Jag har samma erfarenheter som dig (= ingenting) och den enda jag kysst är hästen. :o

Jag är snart 60 och obotlig singel som aldrig dejtat aktivt och jag trivs som singel, ju längre man är singel desto mer kritisk blir man men när det väl klickar gör det det rejält istället, det är min erfarenhet (men trots det har det aldrig blitt nåt). :o

Ge inte upp hoppet bara, en vacker dag står drömprinsen där bara och tills dess har du din fina fyrbenta drömprins som aldrig sviker. :love:


(Om du inte passar dig så kommer jag och rövar bort dig.) :heart
 
@Houdinie

Min situation liknar inte din men jag tar ändå chansen på ett inlägg. Jag levde i ett ganska långt och lyckligt äktenskap när min man gick bort hastigt och oväntat för en del år sedan. Jag var helt övertygad om att nu var livet slut och att singellivet skulle vara livet ut, något annat fanns inte på kartan. En annan man i min tillvaro skulle vara otrohet. Jag är normalt sett en ganska sansad och logiskt person men här var både logiken och sanserna som bortblåsta och jag stängde av all interaktion med män helt.

Men så, för två år sedan reste jag till Paris på jentetur. Vi var fyra men alla hade lite olika agendor så vi gjorde en del på egen hand och jag slog mig ner på en uteservering och plötsligt och oväntat dök en tidigare brittisk kollga upp, sa hei och slog sig ner utan att fråga om det passade. Hade han frågat hade jag sagt nei, jag väntar på någon.

Han inviterade på middag och plötsligt hade vi inlett ett förhållande som har växt till att vi har en diskussion om jag skall flytta Storbrittanien.

Av och till händer saker out of the blue när man minst väntar sig det och på ett bra sätt.

Ge inte upp, det kan hända dig också:heartlove:
 
Jag glömmer aldrig när vi åkte och hämtade slang mm. och jag fick höra historien om en viss bil som var hopsatt av "sträng". :rofl:
Morfars gula Fiat! :love:
... tills dess har du din fina fyrbenta drömprins som aldrig sviker. :love:
Ja, han är världens bästa, helt enkelt!
mms_20151212_123751_zpsonmvumiy.jpg
 
@Houdinie: Fast vem är det som definierar "någonting"? Ens mål, önskningar osv ändras ju under livets gång och nej, allt blir inte som man tänkt sig. Jag är säkert enormt misslyckad enligt många men det får stå för dem. Jag gör det bästa jag kan med det jag har :)

Jag tycker det är sorgligt att du säger att det "bidde ingenting" av ditt liv för det har det ju blivit. Kanske inte alltid det du hade önskat eller planerat men "ingenting" är det inte.

Dessutom tycker jag att du verkar vara jättetrevlig så jag hoppas på att lura hit dig på Buke-träff :D
 
Ett drygt år senare och nu har jag fyllt 40 och inget har ändrats. Jag är kvar på samma jobb och i samma lägenhet. Jag är fortfarande singel och har inte lärt mig något nytt. Jag har dock fortfarande världens bästa häst och bra vänner, och bara det är ju faktiskt jättebra. :)

Hur känns det med allt nu? För det låter som du har ett bra liv.
Kan du njuta av det eller känns det som det är saker du saknar?

Jag förstår din känsla mkt. Jag är exakt din ålder och tänkte att jag var konstant singel. Men har precis träffat en person. Och visst.. jag är jätteglad för det. Men samtidigt... så har jag känt att man kan ju inte hänga upp allt på det...
 
Hur känns det med allt nu? För det låter som du har ett bra liv.
Kan du njuta av det eller känns det som det är saker du saknar?
Det är lite upp och ned, som med det mesta i livet, men inget blir ju bättre av att jag deppar ihop hela tiden, så jag försöker hålla deppandet begränsat till max ett par timmar någon kväll i veckan. ;)

Sedan fick jag öva seriebyten och piruettgalopp på en dressyrkurs i helgen, så just nu är jag lite hög på det. :)
 
Fast det är så det KÄNNS.
Och jag förstår det... Så himla väl..
Just känslan av att jag är nöjd med mitt liv och har det bra. Men det är något som saknas,
Speciellt när det är saker som förhållande, barn etc där det känns som man inte kan påverka själv.

Men är det just förhållande du känner att du vill ha och saknar?
Jag vet att det låter tråkigt att säga att man ska börja nätdejta etc. Men... även fast jag hatade vissa delar av det så gillar jag att man kan försöka göra något åt saken själv.

För jag tycker att man blir lite lurad genom att många säger att " du kommer träffa någon, det kommer hända etc"
Jag önskar att fler hade sagt till mig att du kan behöva bli mer aktiv själv och inte ta för givet att personen kommer dyka upp i ditt liv.
 
Men är det just förhållande du känner att du vill ha och saknar?
Det är en av de saker jag saknar, ja. Kanske skulle det kännas bättre om jag hade ett mer utvecklande jobb, eller en liten stuga på landet, jag tror ju inte att man kan få allt, men lite känns det som att jag inte fick något alls (fast jag vet att det inte är sant).
För jag tycker att man blir lite lurad genom att många säger att " du kommer träffa någon, det kommer hända etc"
Ja, jag gillar inte häller när folk säger det, eller "det finns någon för alla", för det är faktiskt inte sant.
 
Det är en av de saker jag saknar, ja. Kanske skulle det kännas bättre om jag hade ett mer utvecklande jobb, eller en liten stuga på landet, jag tror ju inte att man kan få allt, men lite känns det som att jag inte fick något alls (fast jag vet att det inte är sant).
Ja, jag gillar inte häller när folk säger det, eller "det finns någon för alla", för det är faktiskt inte sant.
Ja jag förstår känslan. Man vill i alla fall få chansen att pröva på att ha ett längre förhållande.

Ja jag blir irriterad när folk säger att man kommer träffa någon. Som om detta skulle vara någon naturlag. Det enda jag har kommit fram till är att om jag vill ha ett förhållande så måste jag ta tag i det själv. På samma sätt som om jag vill ha ett nytt jobb så måste jag ta tag i det själv.

Även om jag inte alls gillade nätdejting så var det ändå det lättaste sättet för mig. Då jag har svårare att träffa någon på krogen, bland vänner, aktiviteter, etc.
Men det krävde lite jobb av mig och att jag var tvungen att utmana mina rädslor och utsätta sig för vissa saker,
 
Alltså Houdinie, jag förstår inte hur man skulle vara funtad om man INTE skulle tycka om dig. :)
Jag glömmer aldrig när vi åkte och hämtade slang mm. och jag fick höra historien om en viss bil som var hopsatt av "sträng". :rofl:

Jag har samma erfarenheter som dig (= ingenting) och den enda jag kysst är hästen. :o

Jag är snart 60 och obotlig singel som aldrig dejtat aktivt och jag trivs som singel, ju längre man är singel desto mer kritisk blir man men när det väl klickar gör det det rejält istället, det är min erfarenhet (men trots det har det aldrig blitt nåt). :o

Ge inte upp hoppet bara, en vacker dag står drömprinsen där bara och tills dess har du din fina fyrbenta drömprins som aldrig sviker. :love:


(Om du inte passar dig så kommer jag och rövar bort dig.) :heart

Vad gulligt du skriver. Det inlägget gjorde mig lite rörd och glad. :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp