Det bidde ingenting...

Det är inte försent vid 40 :)

Min mammas faster, en mycket självständig kvinna, träffade en bonde blev blixtkär efter 40, och fick därefter 3 barn två pojkar och en flicka. Skötte om gården tillsammans med honom. Jag har massor av trevliga minnen kring hur jag och hennes dotter ryktade kossor när vi var och hälsade på dem. Rätt vad det är så hittar du rätt :)

Jag kanske ska tillägga att dottern är ungefär 5 år yngre än mig.
 
TS - nu har det gått några dagar. Är det ngt du tänker förändra? Ändra hur du lever i ditt liv? Satt upp några nya mål?
Jag har funderat över detta lite till och från under veckorna som gått, men det finns inte så mycket att göra som jag inte redan gjort. Jag letar hus men priserna är helt vansinniga här, även en bra bit ut i obygden. Hästen säljer jag inte. Har svårt att se att jag skulle kunna få ett bättre betalt jobb, och angående utbildning så vet jag inte alls vad jag skulle studera - det som intresserar mig leder inte till välbetalda jobb, alternativt skulle jag inte bli antagen. När det gäller kärlek så vet jag inte ens var jag skulle börja.
 
Men män ger Houdinie komplimanger.
Jag har varit där och hört när det har hänt.
Och män är förvånade över att hon är singel.
Jag har verkligen försökt minnas när detta skulle ha skett... och det är helt tomt. Du har inte blandat ihop mig med någon annan?
 
Om man råkar veta om världens bästa lediga kille ... Skulle du vara intresserad av en kontakt då ?
Förlåt, menade inte att ignorera dig.
Det är jättegulligt av dig, men jag vet ju inte hur man gör och han lär ju bara bli besviken.
Silverkedjan förmedlade en kontakt med en trevlig kille för massa år sedan; Vi chattade och mailade lite, men efter att han fått se ett kort på mig så hörde han aldrig mera av sig.
 
Man har det nog bättre utan män i sitt liv ändå så "sörj" inte över det..

Ja iallafall om man ska tro på statistiken. Enligt statistiken så är det bättre för en kvinna att leva utan en man medans det är bättre för en man att leva ihop med en kvinna. En man som lever ensam lever kortare och är olyckligare än en man som lever ihop med en kvinna medans en kvinna som lever ensam lever längre och är lyckligare.
 
Förlåt, menade inte att ignorera dig.
Det är jättegulligt av dig, men jag vet ju inte hur man gör och han lär ju bara bli besviken.
Silverkedjan förmedlade en kontakt med en trevlig kille för massa år sedan; Vi chattade och mailade lite, men efter att han fått se ett kort på mig så hörde han aldrig mera av sig.

Men det är bara EN person.

De flesta är ju trots allt sådana som inte faller en i smaken utan att det är något fel vare sig på den ena eller den andra.
 
Ja iallafall om man ska tro på statistiken. Enligt statistiken så är det bättre för en kvinna att leva utan en man medans det är bättre för en man att leva ihop med en kvinna. En man som lever ensam lever kortare och är olyckligare än en man som lever ihop med en kvinna medans en kvinna som lever ensam lever längre och är lyckligare.

Mycket intressant! Var kan man hitta denna/dessa studie/-r någonstans?
Det verkar ju, hårt draget, som att männen är lyckliga i förhållanden där kvinnorna är olyckliga. Oerhört intressant observation i så fall.
 
Mycket intressant! Var kan man hitta denna/dessa studie/-r någonstans?
Det verkar ju, hårt draget, som att männen är lyckliga i förhållanden där kvinnorna är olyckliga. Oerhört intressant observation i så fall.
Tror inte det handlar om lycka? Snarare om hälsa?

Kvinnor dubbelarbetar mer än män och tar större ansvar för hem, barn och i sociala sammanhang. Det är ju väl studerat att kvinnors stressnivåer höjs när de kommer hem och mäns sjunker.
 
Tror inte det handlar om lycka? Snarare om hälsa?

Kvinnor dubbelarbetar mer än män och tar större ansvar för hem, barn och i sociala sammanhang. Det är ju väl studerat att kvinnors stressnivåer höjs när de kommer hem och mäns sjunker.

Tror att det var lycka och hälsa, kan tänka mig att dessa ofta hänger samman.

Aha, jag tänkte mig nog att man hade standardiserat bort sådana skillnader och det endast var själva förhållandefaktorn som spelade in. De faktorer du nämner är ju självklart mycket påverkande för hälsan. Sorgligt.
 
Mycket intressant! Var kan man hitta denna/dessa studie/-r någonstans?
Det verkar ju, hårt draget, som att männen är lyckliga i förhållanden där kvinnorna är olyckliga. Oerhört intressant observation i så fall.

Jag vet inte tyvärr. Jag läste det för många år sedan.
 
Jag har verkligen försökt minnas när detta skulle ha skett... och det är helt tomt. Du har inte blandat ihop mig med någon annan?
Nej jag var där och hörde det med egna öron.
Jag kan redogöra för vem, när och tillfället.
Mitt minne är mycket gott, antagligen för gott för att vara friskt.
 
Ja iallafall om man ska tro på statistiken. Enligt statistiken så är det bättre för en kvinna att leva utan en man medans det är bättre för en man att leva ihop med en kvinna. En man som lever ensam lever kortare och är olyckligare än en man som lever ihop med en kvinna medans en kvinna som lever ensam lever längre och är lyckligare.
Det där har jag också läst.
Tänkvärt är det.
 
Ett drygt år senare och nu har jag fyllt 40 och inget har ändrats. Jag är kvar på samma jobb och i samma lägenhet. Jag är fortfarande singel och har inte lärt mig något nytt. Jag har dock fortfarande världens bästa häst och bra vänner, och bara det är ju faktiskt jättebra. :)
 
Ett drygt år senare och nu har jag fyllt 40 och inget har ändrats. Jag är kvar på samma jobb och i samma lägenhet. Jag är fortfarande singel och har inte lärt mig något nytt. Jag har dock fortfarande världens bästa häst och bra vänner, och bara det är ju faktiskt jättebra. :)
Låter ju super bra :). Fortsätt njut av livet :d
 
Känner 2 kvinnor som båda fick barn vid 42 om det är nu det enda vettiga vi människor skall lämna efter oss.
Finns det inte tillräckligt med folk på jorden ?
Njut av din häst, ut och träffa folk så löser det sig :-)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Träning och hälsa del 11

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp