Det blir bättre

Sv: Det blir bättre

Klart att vi kan vänta till nästa år när allt har lugnat ner sig. I dagsläget vill jag inte göra en sån resa med honom.

Även om mycket kan hända fram till sommaren hoppas jag att han också inser att det är klokt att avvakta ett år. När ni planerade detta visste ju ingen av er vad som skulle hända under hösten.

Har messat på FB med systern och han har givetvis inte berättat hela sanningen för henne. Hon var chockad och ledsen för vår skull och hon ger förhållandet inget hopp alls. Hon känner ju sin bror väldigt väl.

Bra att det är ute i det öppna i alla fall. Hoppas du har sagt hur det egentligen ligger till och inte känner dig bunden av hans lögner.

Du tänker helt rätt. Tyvärr är vi ju beroende av skolloven. Man får av princip ej ledigt från skolan utanför de ordinarie loven så det begräsnar ju valmöjligheterna Längsta lovet är sommarlovet på 6 veckor i augusti till mitten av september. Övriga lov är kortare, oftast 2 veckor. Planen var en 3 veckors resa. Klart att vi kan vänta till nästa år när allt har lugnat ner sig. I dagsläget vill jag inte göra en sån resa med honom.

Du KAN få ledigt från skolan om speciella skäl föreligger. Detta låter som ett synnerligen starkt skäl! Ja, nu glömde jag ju för en sekund att det är Tyskland du bor i, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara en omöjlighet där heller.

Måste pappan följa med? Kan du och dottern åka själva?

Vår dotter är också adopterad från Kina,hon är 18 år nu. Min syster har en dotter på 18 år och en på 16 år,båda från Kina. Vi har inte varit på återresa än. Många av våra adoptionsvänner har valt att åka när barnen varit både stora och små,och jag kan inte se att det har spelat någon roll! (Vår dotter vill inte åka dit överhuvudtaget) Jag tror inte du behöver känna någon press över att det ska ske just nu.

Tänk bort den resan just nu!

Såväl du som dottern, och även pappan, har annat som behöver bearbetas först. Hon måste få landa i det här nya livet och att göra den resan nu skulle säkert inte vara till någon nytta....

Ni hinner med det sen, när saker och ting lugnat sig och ni båda hittat ert lugn.

Stor KRAM till dig, tycker att du är fantastisk och följer den resa du gör nu

Ja, som jag mår i dagsläget vill jag inte tillbringa flera veckor på resa med honom. Helt otänkbart. Vi har planerat denna resa i många år, sparat pengar för detta så det känns så konstigt att det nu inte ska bli av. Det är så mycket drömmar och planer som har krossats.

Du KAN få ledigt från skolan om speciella skäl föreligger. Detta låter som ett synnerligen starkt skäl! Ja, nu glömde jag ju för en sekund att det är Tyskland du bor i, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara en omöjlighet där heller.

Måste pappan följa med? Kan du och dottern åka själva?

I Tyskland är det närmast omöjligt att få ledigt från skolan för semesterresor. Skolan skriver det yttryckligen i brev till föräldrarna. Ska resan göras så ska vi resa tillsammans alla tre. Annras blir det fel. Men kanske nästa år (2015)istället.

I Tyskland är det närmast omöjligt att få ledigt från skolan för semesterresor. Skolan skriver det yttryckligen i brev till föräldrarna. Ska resan göras så ska vi resa tillsammans alla tre. Annras blir det fel. Men kanske nästa år (2015)istället.

Tycker det låter som en bra plan! Först måste ni kunna fungera igen, annars lär resan bli en katastrof som inte bidrar med något positivt, vilket väl är själva tanken

Jag vill bara skicka en väldans massa omtanke och ett Gott Nytt År till dig och din dotter.

Jag läser dagligen i denna tråd och du får så många kloka råd och bra stöttning. Och DU är så himla bra och stark, även om det är jobbigt på många sätt ändå.

Jag hoppas att 2014 kommer att bli ett jättebra år för er. Stor Kram

Ja, som jag mår i dagsläget vill jag inte tillbringa flera veckor på resa med honom. Helt otänkbart. Vi har planerat denna resa i många år, sparat pengar för detta så det känns så konstigt att det nu inte ska bli av. Det är så mycket drömmar och planer som har krossats.

Det kommer en dag när du inte längre ser att de är krossade, utan bara ändrade.

Fint sagt tanten. :bow:

TS, det kommer nya drömmar och planer också. Saker som det plötsligt kommer finnas plats för i din tankevärld därför att du inte hålls tillbaka av någon.

Tack! Så kloka ord!

Precis som "nyttnick" som vill jag tacka alla för kloka ord och stöttning under denna tid. Utan platsen här att få prata så hade jag haft det tuffare helt klart. Här har jag fått hjälp på många sätt och människorna på Buke är ju helt fantastiska! Jag har kunnat kräka ur mig min ångest och min rädsla och jag har fått hjälp.

Ikväll ska ja och dottern fira nyår. Vi ska bränna tomtebloss och titta på fyrverkerierna. Hon och jag tillsammans.

Tack alla! Och ett riktigt gott nytt år!

Gott Nytt År till dig och dottern, också!! Jag tror du kan se fram emot ett 2014 då mycket kommer att kännas lättare och ljusare för er båda! :love:

Var ute på gården här hemma och föräldrarna till dotterns bästa kompis kom och kramade mig och sa att de kommer att hjälpa mig om jag behöver det. Och det kändes som om de menade det. De var också chockade över att jag har blivit lämnad. De har ju sett karln här lite då och då så de hade svårt först att tro att han inte bor här längre. Det var vänligt och omtänksamt av dem att säja det. Jag har alltid ställt upp för deras dotter så den dagen jag kan behöva hjälp tror jag att de hjälper mig.

2014 kan bara bli bättre! Nu lämnar vi skitåret 2013 bakom oss.

Ja lämna verkligen skitåret 2013 bakom dig och se framåt med tillförsikt. Livet kommer att bli bättre. Det blir det när man lämnar en sådan relation som du har beskrivit här att du har haft med ditt ex.

Gott nytt 2014!

Ja lämna verkligen skitåret 2013 bakom dig och se framåt med tillförsikt. Livet kommer att bli bättre. Det blir det när man lämnar en sådan relation som du har beskrivit här att du har haft med ditt ex.

Gott nytt 2014!

Jag har hamnat i "normaliseringsprocessen" och har hela tiden accepterat mer saker som jag egentligen inte tycker är ok. Hans humör har varit gräsligt men jag har accepterat det i brist på annat...Min bästa vän har jämfört mig med en misshandlad kvinna som inte ser någon annan lösning än att stanna med den mannen som misshandlar kvinnan. Och det är väldigt sant. Vi har grävt ner oss i olika fåror och när han träffade en annan kvinna så gick han...Istället för att jobba för att stanna. Mitt misstag...

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 029
Senast: Grazing
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 729
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 768
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn: 4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 777
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka