Det blir en boxer!

Indyhope

Trådstartare
Hade en tråd uppe förut där jag ville ha råd om vilken ras jag skulle välja och nu har jag bestämt mig! Det blir en boxer!!! :love:

Var på boxer-SM i helgen och jag blev helt såld! Vilka oerhört goa hundar! :love:

Så jag ska börja träna bruks och lydnad när jag får min valp!! :) :)

Fler som har boxer här??? Vill höra *ALLT* om dem! :love:

Sv: Det blir en boxer!

Vad kul :)

Jag hade också bestämt mig för boxer förut men sen blev det staff istället ;)
Men de är ju lite lika, en del säger att staffar är som boxrar i mindre format..

En av anledningarna till att jag inte valde boxer är att det finns mycket sjukdomar inom rasen, och det verkar svårt att hitta bra och friska boxrar. Fast jag kom inte så långt att jag började prata med uppfödare, så jag vet inte hur stort problemet är.

Va kul att du har bestämt dej... jag kommer ihåg när jag tipsade dig om boxer! Lycka till...

Ja!! Det var du som tipsade mig!! Fick upp ögonen för boxer då och sedan blev jag såld!! Kom inte riktigt ihåg vem det var (orkade inte leta reda på tråden). ;) :D

Tack!!!! :bow: :bow:

Vad roligt!

Jag har bara träffat trevliga boxrar. Jag tycker om deras gladlynta sätt och så tycker jag att de är jättesnygga! Speciellt de gula (de tigrerade gillar jag inte lika mycket).

Tyvärr vet jag att rasen har en hel del defekter, så var noga med att kolla upp föräldrardjuren och deras syskons HD- och armbågsstatus, eksem och annat.

Personligen skulle jag inte våga köpa boxer just på grund av sjukdomsstatistiken. Jag hade gjort som Glee satsat på en Engelsk staffordshire istället, men det är klart en staff ÄR ingen boxer... :crazy:

Lycka till nu :love: och tag god tid på dig för att hitta en bra uppfödare! Fråga aktiva boxerfolk var de tycker att man skall slänga ut krokarna.

Du måste allt mejla några bilder till mig sen och berätta hur det går... säg till när du hittat din valp... :P Fast du kanske inte hade tänkt skaffa dig valp nu?? Kommer inte riktigt ihåg vad du skrev...
Aja, lycka till...

gu va kul att du väljer boxer, jag har önskat mig en boxer hela livet, men det blev häst ha ha

Ja!! Jag letar valp just nu!! Har kanske hittat en bra kennel. Var ju uppe på boxer-SM i söndags och sonderade terrängen så att säga. :D Helt överlycklig! De trevligaste hundarna jag har träffat!! :D :D :D Längtar som en tok efter en valp (vill också helst ha en gul och helst en tik...) :love: :love:

Välkommen in i boxerägarens värld! :banana: Jag har en hane på 3år. Om jag får som jag vill, så blir det ett gäng till ;)

Grattis! Boxrar är glada hundar :) Vår snart sjuåriga tik beter sig fortfarande som en ung hund (på gott och ont) och håller oss sysselsatta ;)

Lycka till med valpletandet!

Ja, det är precis vad jag vill ha! En *glad* hund! Blev helt såld på boxer när jag var på SM! De är ju hur goa som helst!!

Håller på att längta ihjäl mig! Vill ju ha en valp *nu*... ;)

Ah du var på boxer SM. Det var jag med!! Underbara hundar, men inte min ras (jag var där med en vän) Lättlärda och arbetsvilliga!
Jag kanske till och med råkade på dig där? :)

Aha! Där ser man! Fast det var rätt mycket folk.. ;)
Men du råkade säkert på mig, för jag gick runt överallt och tittade.. :p :)

Min första hund är (som nog knappast har undgått idoga forumsbesökare :D ) en Boxertik. En tigrerad (givetvis vackraste färgen! :D ) som just blivit 2 år. Tycker det är lite överdrivet det där med att Boxer ska vara så sjukdomsbenägen, däremot tycker jag du ska titta på HD-status och meriter på föräldradjuren och allra helst även på syskon! Min tik ska röntgas denna månad (håll tummarna nu allihopa! :crazy: ) och på Boxer är det höfter och KNÄN man röntgar.

Grattis till ett gott hundval och lycka till med ditt egna yrväder! :)

/JES
som givetvis är nyfiken på vilken kennel du funderar på.. du kan PMa mig om du vill?

se bara till att vet. inte ger för mycket lugnande. kan bli missvisande bilder.

*vill också veta vilken kennel indyhope är intresserad av*

va kul :) boxrar är fina, gillar dom mkt dock är sambon anti dom, pga utseendet.... snacka om ytlig karl man har *morrar*

hos "oss" var det tvärtom, min sambo tyckte att:"om vi ska skaffa hund, ska det vara en boxer". för engångs skull fick han rätt *visslar*

Hehe.. här var det tvärtom.. Det var jag som fick övertala min sambo.. :angel:
Men på lördag ska vi åka och titta på valpar i alla fall!!! :love: :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 041
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 810
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka