Det blir inte alltid som man tänkt sig

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att undvika missförstånd, vill jag härmed börja med ett citat gällande detta "forum", som ni just nu läser i...

"Den nya platsen för blogg-liknande inlägg och kommentarer. Här kan du skriva en offentlig dagbok. Det är inte tänkt att användas som övriga forum. Du skapar en ny tråd för varje dagboksinlägg. Du har stor möjlighet att själv moderera/radera inlägg i dina egna trådar, men inte i andras. Inne i tråden finns länkar så att alla lätt kan få upp bland annat samtliga dina dagbokstrådar. "

Med detta sagt, vill jag säga att jag har en viss jargong som många andra medlemmar på detta forum har. Bukefalos är som en liten egen värld i miniatyr. MEN DETTA ÄR EN VIRTUELL värld, inte en reell verklighet. Jag skriver om mina "tankar", som jag "tänker dem rakt ut". Men med det sagt är det inte säkert att dessa tankar är vad jag menar i VERKLIGHETEN (Verkligheten, mitt liv utanför internet) utan det kan vara en viss överdrift.

Därmed sagt vill jag på förhand, be om ursäkt till de personer som känner sig kränkta av mina DAGBOKSinlägg.

Jag vet att jag är halvt sjukpensionär och ska sitta hemma o spela på läppen o bara vänta på att städbolaget, arbetsterapeut och andra som ska komma ringer på dörren när det passar dem och inte mig. För jag är ju ändå halvt sjukpensionär och ve mig, då kan man inte göra någonting utanför dörren när man inte jobbar.

Jag har burit ut tidningar, sopor, diskat, plockat av ytor och väntat på städbolaget hela dagen. De skulle komma kl 13... ingen har ringt, ingen har messat, ingen har mejlat... Och nej, jag anser inte att jag ska behöva kontakta dem, när de för fjorton dagar sen både mejlade mig och smsade mig att självklart förstår vi att du har annat för dig om dagarna, så nu är varannan måndag kl 13 uppbokat för dig från och med v 45.

Eftersom det är JAG som betalar för mina tjänster, tycker jag att det ska vara på de tider som passar mig och inte vad som passar städbolagets anställda, som vill hem till sina familjer, eller till sina stall och hästar så fort som möjligt.

Dags för Sofias änglar, tomt i kylen, men jag väntar till i morgon kväll efter rehab med att handla, då Coop ändå har pensionärstisdag med procentrabatt då.

Jag hade tänkt handla när städbolaget hade varit här, eftersom pensionen kom idag. Men men...
 
Senast ändrad:

Om du kontaktar dem så gör du ju det för din skull, inte för deras. Är hemtjänsten mer än en kvart sen utan info så ringer jag och kollar. Inte för deras skull utan för min. Jag behöver veta om och när de kommer och misstag händer vilka då förhoppningsvis kan rättas till om man hör av sig.
Risken är att om du inte hör av dig så debiteras du tjänsten ändå. Den som skulle kommit till dig kanske säger att hen har varit hos dig och varför skulle företaget tro något annat om du inte hör av dig?

Det är självklart att tjänster ska utföras på tid (avser i normalfallet kontorstider) som passar köparen, jag förstår nog inte riktigt vad du menar med det? Har de tyckt något annat?
 
Dåligt av städbolaget att inte dyka upp.

Din tid är lika viktig som någons annans. Jag skulle kontakta dem för att se så du inte blir debiterad tiden. Som ovanstående skrev det är inte för deras skull du kontaktar de utan för din egen.
 
Jag har hittills aldrig blivit debiterad. Vare sig när jag avbokat, de avbokat eller de gånger de inte dykt upp ändå.

För närvarande mår jag inte bra varken i kropp eller knopp det är därför min rehabläkare vill ha förebyggande sjukpenning på mig mer än halva perioden har snart gått och vi har ännu inte fått godkänt från FK. Första två veckorna jobbade jag heldag måndag onsdag fredag och tränade heldag tisdag torsdag. Jag är halvt sjukpensionär som flera av er vet. Ni vet också att hästmänniskor är ert envist släkte. Men jag kraschade som JAS Gripen. Därav orkar jag inte bråka med mer än vi gör på rehab, hjälpmedel, färdtjänst, handikapparkering osv.

Sorry, men that's the fact.
 
Det var ju himla trist att de inte dök upp, men jag förstår inte varför du relaterar det till att vara sjukpensionär? En bestämd tid är en bestämd tid, oavsett. Att skicka ett sms är ju inte att "bråka".
 
Det var ju himla trist att de inte dök upp, men jag förstår inte varför du relaterar det till att vara sjukpensionär? En bestämd tid är en bestämd tid, oavsett. Att skicka ett sms är ju inte att "bråka".

De sms'ar ofta en halvtimme innan o säger att något annat dök upp, eller också ringer de kl 8 och frågar om de kan komma kl 10... Första året, var det inga problem med mådagseftermiddagar, men senaste halvåret har de var o varannan dag sagt att de har dåligt med personal som vill/kan jobba måndag eftermiddagar. Jag tycker inte att det är mitt problem och jag anser inte att jag ska behöva jaga dem med blåslampa varje städdag, då de inte kommer på utsatt tid. Sista halvåret har jag verkligen fått ringa o smsa varje gång för att verifiera tid och sedan har jag ändå fått vara snäll och avboka saker, för att den o den tiden passar dem bättre. Så jag lovar, jag har försökt. De har många kunder, där de har egen nyckel och en hel del företatgsstäd. Och visst jag skulle kunna ge dem nyckel, så de kan komma halv nio på måndagar och fixa frukost åt mig, samtidigt som de städar. Det vore iofs en plan. De kör en hel del med min mor o far också numera. Mor o far är pensionärer o har en vild hund. Så det är ju rätt bra att tiden infaller, när pappa ändå går ut med hunden. Men det är mer en regel än ett undantag att de kommer hipp som happ. Vi kom lite tidigare för vår förra kund... eller vi blev lite sena pga extrainsatt... osv...

Det låter som ett himla klagande, men det här är min dagbok, då den gamla dagboksfunktionen här på bukefalos togs bort och det är inte ett rent diskussionsforum egentligen även om det är roligt att folk läser mina inlägg... så mitt klagande är mer lite anteckningar ur skallen och bollande med mig själv att ha i minnet om det fortsätter så här ett halvår till. Då kanske det är dags, att försöka hitta ett annat städbolag. Och mina allmänna självömkande svarthumoristiska floskler är mer för att sparka mig själv i röven. Funkisar funkar så... Driver hejdlöst med sig själva och varandra, för att överleva.

Tack för feedbacken

Ha en fin kväll
 
@IngelaH Jo, ja, men det har väl som sagt inget att göra med att du är sjukpensionär. :) Det var allt jag ville peka ut.
 
@IngelaH Jo, ja, men det har väl som sagt inget att göra med att du är sjukpensionär. :) Det var allt jag ville peka ut.

Att man är arbetslös, pensionär på hel- eller halvtid, gör att MÅNGA (Jag säger absolut INTE att alla är såna, så var snäll och missförstå mig inte, som många har en viss förtjusning i att göra) tror att man inte gör annat än sitter hemma. Och det säger jag inte enbart av EGEN erfarenhet, utan det är MÅNGA "funkisar" (Jag säger absolut INTE att alla är såna, så var snäll och missförstå mig inte, som många har en viss förtjusning i att göra) har samma erfarenhet gällande den känslan.

Så jo lite.. ;) Men bara lite då...
 
Att man är arbetslös, pensionär på hel- eller halvtid, gör att MÅNGA (Jag säger absolut INTE att alla är såna, så var snäll och missförstå mig inte, som många har en viss förtjusning i att göra) tror att man inte gör annat än sitter hemma. Och det säger jag inte enbart av EGEN erfarenhet, utan det är MÅNGA "funkisar" (Jag säger absolut INTE att alla är såna, så var snäll och missförstå mig inte, som många har en viss förtjusning i att göra) har samma erfarenhet gällande den känslan.

Så jo lite.. ;) Men bara lite då...

Ja, jag är medveten om det fenomenet, då jag själv och närstående varit sjukskrivna i perioder/arbetslösa/sjukpensionärer etc. Men inbokade tider missas nog inte av sådana anledningar - städbolag och liknande vet ju inte vad man har för sysselsättning? Dvs, jag tror knappast att de struntade i att komma av anledningen "hon sitter ändå bara hemma pga sjukpensionär, så vi kan dyka upp när som". Bokar jag in städ, flytt etc så uppger jag väl knappast mitt yrke. ;) Och även om det skulle vara så att de vet om ens situation, så tror jag ändå att det säkerligen finns tusen andra anledningar till varför de inte dyker upp eller inte dyker upp på utsatt tid, än att du skulle vara sjukpensionär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 782
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 954
Senast: Yeah but
·
  • Artikel
Dagbok Det är ingen kul dag varken för promenader eller snickrande. Jag vill inte gå utanför dörren överhuvudtaget. Och jag måste faktiskt inte...
Svar
10
· Visningar
488
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp