Det dummaste med Bomlösa sadlar

palle

Trådstartare
Vet ni vad det är ???

Jo att hästen nu har musklat sej så mycket att hans hoppsadel inte längre passar :crazy:

Jag HATAR att försöka sälja ytterligare en sadel :mad:

Men vad ska jag med en ickepassande sadel till :confused:

Förutom att titta på den då den är bara såååå snygg och skön att rida i :d :love: :love: :love:

BLÄÄÄH...

Ville bara skriva av mej lite frustration :smirk:

Sv: Det dummaste med Bomlösa sadlar

Men jag trodde vitsen med hela bomlösa systemet + flyttbara paneler var att man ska kunna ändra sadeln efter hästen hela tiden? :confused:

Är du säker på att du menar bomLÖST förresten, med tanke på att du skriver HOPPSADEL?

- en som fått för lära sig att man inte ska hoppa i bomlöst

TS har nog ridit med sin bomlösa och hästen har breddat sig när den har haft den. Så nu passar inte hennes vanliga hoppsadel (med bom). Så fattar jag det hela :idea:

TS har nog ridit med sin bomlösa och hästen har breddat sig när den har haft den. Så nu passar inte hennes vanliga hoppsadel (med bom). Så fattar jag det hela :idea:

Hahah... Jahaaaa! :idea: :p

Precis så tror jag att hon menar för det har hänt mig oxå :D

Oj, vad hade du för sadel innan som hindrade hästen från att muskla sig ordentligt?

Hindra och hindra... bomsadel är xvid, så inte trodde jag att han skulle bli ännu bredare... :angel:

Fast ännu mer frustrerande är det när man VET att bomlöst är det enda alternativet, så får man inte tag på någon vettig! Jag är snart skallig, så som jag slitit mitt hår...

Jag lider med dig... Är också i samma situation nu. Så bred som hästen är nu vet jag verkligen inte vad för bomsadel som skulle kunna passa nu :crazy: Och sen ska man ju hitta orken till att börja leta sadlar igen... Suck...

Du får helt enkelt köpa dig en häst som passar hoppsadeln för alltid då!!:D ;)

Hm, sen kan man ha en bomlös med framvalv som man måste byta ut stup i kvarten för att hästen behagar växa på bredden.
Har gått upp två storlekar på 1,5år. Possitivt men lite bökigt.
/T

Jag sågar då och lite mer på mitt framvalv. Sen har jag några liggandes att byta med till de andra :d

Välkommen i klubben. Jag har haft bomlös sedan i våras, köpte hoppsadel i samma veva, efter tre månader passade den inte längre. Suck. Har tillfälligt gett upp, funderar på att försöka småskutta lite (ca 50 cm) i min ST, får la se hur det ska gå...

Vi borde kanske bilda en ny "klubb" :angel: :D

Fast idag, på sista ridturen innan nästa veckas operation :crazy: ,så blev jag lite "galen" och gav mej in i skogen med grannen på släptåg, för attfinna en liten trädstam....
Och det gjorde jag :banana: :banana: :banana:

Så nu har jag tagit mitt premiärskutt över "liten" trädstam som var ca 45-50 cm över marken ;) :banana: :banana: :banana:

Och grannen tog sitt allra första hinderskutt någonsin :D

Kunde knappast bli en bättre "sista" ridtur på flera månader :banana:

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag letat sadel så länge att hästen tappat muskler och inte alls ser ut som han gjorde när jag började leta. Jag är...
Svar
2
· Visningar
1 211
Senast: TinyWiny
·
L
Utrustning halvt Stübbenträns ? ? ? Måste bara få skriva av mej min "ledsenhet" över en internetaffär som gick helt åt pipsvängen :devil... 2
Svar
23
· Visningar
3 101
Senast: Wembley
·
Hästhantering Innan folk drar slutsatsen att det är jag som gör fel och inte min häst vill jag informera om följande. Jag köpte denna häst för 2 år... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
14 285
Senast: Jeronimo
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag... 2
Svar
32
· Visningar
3 332
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈