Det godaste på kladdkakan är...

Det godaste på kladdkaka är...

  • ...det kladdiga i mitten.

    Röster: 103 58,9%
  • ...det sega i kanterna.

    Röster: 72 41,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    175
Åt en gång en hembakt kladdkaka, köpt i kiosken på en dressyrtävling, som var rinnig i mitten och nästan knäckig ovanpå. Supergod och jag har försökt återskapa den själv, men aldrig lyckats. Undrar just vad det var för recept 🤔.

Vår köksa på jobbet gör precis en sån, den är fantastisk. Jag har receptet och visst den blir god, men inte som hennes. Hennes kanter är magiska.
Funderar på om det är att hon gör dem i pajform av glas, jag kör alltid sån bakform med avtagbar kant.. 🧐
Tänker med på om man sätter den lite högre upp i ugnen än vad jag brukar, men kortare tid.

Tål verkligen att testas! 😋
 

Bifogade filer

  • AF1F7953-1A54-4EA2-8669-18E68DD8D970.jpeg
    AF1F7953-1A54-4EA2-8669-18E68DD8D970.jpeg
    200 KB · Visningar: 103
Jag vågar inte erkänna att jag inte är förtjust i kladdkaka pga för skarp chokladsmak. Så jag röstade på sega kanter! Tyckte det var bäst!
 
OK, jag tänkte inte på att kladdkakor kunde vara utan choklad. I min värld är en kladdkaka något geggigt chokladigt. Jag modifierar tidigare uttalande: jag gillar inte chokladkladdkaka. Alls.
Jag tänkte inte på det heller, har aldrig ätit en icke-chokladig-kladdkaka så visst inte att de fanns, men då ändrar jag också mitt uttalande till samma som du. Fast chokladsnittar går bra. Sådana som kolasnittar fast i choklad med pärlsocker på alltså.
 
Mjölkchoklad är ju mildare än mörk choklad. Vill man ha det ännu mildare går det även att göra med vit choklad, men det kan bli väldigt sött och lite jolmigt.
Vit choklad gillar jag inte alls, just pga det är så sött och sliskigt, men jag vet inte vad det är med chokladkakor jag inte gillar.
 

Liknande trådar

Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 992
Senast: Karro-Lina
·
Mat Jag gillar att laga mat med quornfiléer och quornbitar men de innehåller äggvita och jag vill egentligen undvika fabriksägg. Finns det...
Svar
12
· Visningar
669
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 734
Senast: skiesabove
·
Mat Ska till Malmöfestivalen och även om det finns gott om festivalmat så kan det vara skönt att gå till något ställe där man får sitta ner...
Svar
4
· Visningar
358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp