Det här med inskolning på dagis...

H

Hopphopp

jag är ensamstående och hon har ingen kontakt med sin pappa.
hur ska jag göra då när hon ska skolas in på dagis med jobb och så`?

för dom ska ju inte vara där så mkt i början.
kan man börja när man fortfarande har mamma dagar kvar eller får man inte ut pengar då?
 
Sv: Det här med inskolning på dagis...

Jag förutsätter att man kan ta föräldraledigt de veckor som inskolningen pågår (har inte funderat så mycket på det), men ring försäkringskassan och fråga. Sen kan man ju jobba deltid i början och ta föräldraledigt resten av tiden, då behöver ju barnet inte vara så länge på förskolan.
 
Sv: Det här med inskolning på dagis...

Vi har skolat in föräldralediga eller under semestern. Det är fullt tillåtet.... inskolningen har tagit max en vecka varje gång för oss (haft 3 olika förskolor pga flytt). Första ggn hon skolades in var hon 13 månader.
I din sits skulle jag försöka vara föräldraledig och lägga inskolningen på 2 veckor... för att några veckor efter det kanske jobba deltid... har du någon hjälp utifrån så barnet kan få gå lite kortare då och då? Mor eller farföräldrar?
 
Sv: Det här med inskolning på dagis...

grejen är att jag kan inte jobba på det jobbet jag hade innan pga att det var på eftermiddagen och långt härifrån där jag bor nu så jag måste söka nytt här i kommunen och då kan man väl inte begära att få jobba deltid?

nej mina föräldrar bor 8 mil härifrån..har en pojkvän (inte pappan) men han är hovslagare och jobbar dygnet runt nästan:p så han kan inte heller ta henne..

Kompisar har jag ju men känner att jag inte vill lägga det ansvaret på nån av dom..

men eftersom jag är ensamstående får jag väl pappans dagar också?
så då har jag väl lite extra som jag kan ta ut när hon ska skolas in´?

ska gå ner till försäkringskassan imorgon (dom har bara öppet på onsdagar här) och prata med dom..
 
Sv: Det här med inskolning på dagis...

Även fast ni har separerat så har pappan rätt till sina dagar, han kan överlåta alla sina dagar utom 60 dagar som är reserverade för honom. Visst kan du få dem 60 dagarna också, men då får ni nog kontakta FK. Alla andra dagar kan han överlåta via försäkringskassans hemsida.

Mina jobbarkompisar har varit föräldralediga eller tagit semester vid inskolningen. Min make skulle varit föräldraledig men han bröt fingret och blev sjukskriven. Så vi har haft en jätte lugn inskolning på 2 veckor. Den här veckan ska han gå sitt schema men hans pappa är ju hemma och kan åka dit direkt om det behövs.
 
Sv: Det här med inskolning på dagis...

Föräldrapenning på SGI-nivå får du inte ta ut för den tid som du inte är med barnet på dagis, detta gäller även under inskolningen. Lägsta nivå-dagarna går dock bra.
 
Sv: Det här med inskolning på dagis...

jag har ensamvårdnad och pappan finns inte med i bilden överhuvudtaget. hon har aldrig träffat honom..så han kommer inte ha henne alls..

så då har jag väl rätt till alla dagarna? fattar inte riktigt allt detta:p

freddie: jag får det lägsta nu ändå. 180 kr per dag.
så det blir väl samma sak då?
 
Sv: Det här med inskolning på dagis...

Ja, har du garantiersättning ska det inte spela ngn roll. FP med 180:-/dag får tas ut så länge man spenderar minst 1/8 av "arbetsdagen" med barnet.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 322
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 113
Senast: Hajfisk
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 382
Senast: kubikmeter
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 551
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp