Bukefalos 28 år!

Det här med kompisar *rörigt inlägg*

Mirre

Trådstartare
Min äldsta har en kompis i skolan som han leker rätt mycket med.
Det är dock ofta han kommer hem och är ledsen för saker som det här barnet sagt eller gjort.
Senast i onsdags hade detta barn och ett till hånat en teckning som sonen ritat, tagit den ifrån honom och även tagit hans mössa och kastat i en vattenpöl. När man hämtar sonen på skolan och detta barn är i närheten försöker han hela tiden dra med sonen på annat och ger sig verkligen inte om inte jag säger ifrån (vilket jag såklart gör ) Sonen kan säga nej upprepade gånger men barnet fortsätter tjata, min son tycker det är jobbigt att inte få klä på sig ytterkläderna ifred, blir irriterad och sedan kommer reaktionen på det hemma.

Hämtade sonen igår och fick säga ifrån till detta barn att jag pratar med sonen och att han kan berätta själv vad han vill. Barnet satt hela tiden och avbröt både mig och sonen i vårat samtal, han skulle berätta vad sonen ville (eller rättare sagt vad detta barn ansåg att sonen ville)

Sonen har även berättat ett flertal gånger att det finns en grupp barn i klassen som mobbar och retar andra barn, detta barn är med i det gänget. Finns en flicka i skolan som har någon form av diagnos, så det sociala hänger inte med riktigt, henne är den här gruppen barn jättehemska mot :( Min son har stått upp för henne flera gånger och gått emot det här gänget, sedan får han ju skit själv då istället (men han ger sig inte utan fortsätter stötta flickan ändå :up: )

Vad gör man?
Igår kom sonen hem och tyckte att "idag gjorde han ju inget, han är ju snäll ibland" :crazy:
Försöker förklara för honom att en bra kompis är snäll jämt, man gör inte så här då. Visst han lyssnar då, men sedan leker de ju i skolan dagen efter igen och allting upprepar sig.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 083
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 862
Övr. Barn Min som började förskoleklass nu i höstas. Efter en turbulent start har det ändå blivit väldigt bra och sonen trivs i skolan, har...
Svar
9
· Visningar
2 492
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp