Bukefalos 28 år!

Det här men moms hit o dit

Nikki o Fabian

Trådstartare
det finns en massa frågor från min sida. Och jag kan tänka mej att det finns fler som undrar över saker o kanske vill bolla funderingar så lägg gärna din fråga här oxå.

Här är en från mej: Om jag köper en sele till min häst(jag har en firma för bröllopskörningar), redovisar kvittot o får tillbaka skatten på selen, men efter ca 6 månader har hästen växt ur selen/vagnen är utbytt så jag behöver en ny sele eller liknande, jag bestämmer mej då för att sälja selen som jag köppte för 6 månader sen. Ska jag då sälja den o redovisa det så jag kan betala in skatten till skattemyndigheten eller kan jag sälja den privat?
 
Sv: Det här men moms hit o dit

Du kan inte sälja den privat. Du måste ta med kvittot i deklarationen som en inkomst. Skulle det mot förmodan bli revision så måste du ha selen eller försäljnings kvitto att visa upp.
 
Sv: Det här men moms hit o dit

Nikki o Fabian skrev:
Vad kan hända om man inte skulle ha det?
Bokföringsbrott... dock rätt lindrigt! Inte några stora summor och det är inte kul att ha sånna "anmärkningar".
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 970
Senast: ameo
·
Gravid - 1år Vi väntar en lillebror i juli till Ludvig (snart 6) o Amanda ( snart 2.5), och den här gången funderar jag starkt på syskonvagn. När À...
Svar
17
· Visningar
2 360
Senast: Brandgul
·
Körning Har aldrig ens kört en häst innan och har således ingen koll alls på selar o märken osv. Men nu går unghästen (connemaravalack strax...
2
Svar
22
· Visningar
2 233
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 339
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp