Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OMGInte jag, men min man.
Vi var på semester på Lanzarote. Barnen var sex månader, två respektive fyra år. Jag låg på rummet med feber (synd för jag skulle gärna ha varit med och sett det hela) och min man gick över poolområdet med ett barn i sjal på magen, ett på axlarna och ett gåendes bredvid. Allt var frid och fröjd, de hade varit och ätit glass och gick småpratandes hemåt. Helt utan förvarning tog den gående fyraåringen ett stadigt grepp om sin pappas badbrallor och drog därefter ner dem till knäna. Min man hade ju inga händer fria och det tog ju lite tid att först fatta vad som hänt, sedan få ner tvååringen från axlarna och till sist dra upp byxorna. Ni vet ju hur ett poolområde på en resort ser ut en varm dag. Det är inte tomt på folk, om man säger så.
Åh gud, det där påminde mig om när jag var på bröllop förrförra sommaren och mitt i dansandet på något vis lyckas sätta foten så att min stilettklack hamnade i öglan som bruden använde för att hålla upp släpet på klänningen (vad är oddsen?!). Hon dansade på ett håll och jag på ett annat, och plötsligt känner jag hur hela vänsterfoten bara dras undan. Jag brakade omkull och landade mitt i släpet, vilket fick bruden att braka omkull ovanpå mig och där låg vi och skrattade tills vi tappade andan. Det var ganska sent in på kvällen så många trodde nog att vi var stupfulla, men jag hade verkligen inte en chans att hålla mig på benen!Jag lyckades också fastna med en klack på mina pumps i ett galler vid en dörr när jag skulle in på ett ställe i Båstad (smala i botten men kilade fast sig) så jag fick ta av mig skorna framför alla, inte den minst glamorösa entrén direkt.