Det jag hoppas att ingen såg

Jag har också lyckats med konststycket att hänga upp mig själv på en trädgren under en ridtur.

En vinterdag passerade jag ett träd med flera utstickande grenar. Jag lutar mig lite ledigt åt vänster för att undvika att få dem i magen men märker inte hur en trär in sig i min jackficka förrän jag rycks ur sadeln och landar i snön.

Hästen stod dock kvar och tittade undrande på mig.

Jag är så glad över att vi är fler som hängt i träd i skogen :)
 
Vi har haft två dörrar in till vårt sovrum. För nån vecka satte vi igen den ena och har alltså sedan dess endast en väg in i sovrummet.

Problemet är att den igensatta dörren ligger närmast toan och därför är det naturligtvis den man alltid använder. Särskilt på nätterna.

Jag går fel varje natt men det som hände igår var nåt alldeles extra.
Först gick jag i vanlig ordning helt enkelt fel och när det hänt tidigare nätter har jag accepterat faktum och bara vänt och tagit rätt väg.

I natt vände jag som vanligt men sen slog det slint och jag tappade bort mig helt så i hallen på väg till rätt dörr vände jag tillbaka till den igensatta. Samma sak upprepade sig en gång till fast när jag stod framför den före detta dörren för tredje gången bestämde jag mig för att knacka. Då äntligen kom jag till sans och hittade tillbaka till sängen.
Alltså :rofl: Knackade! :laugh:
 
Hahaha, blev påmind om en sjukt pinsam grej som hände när jag och en kompis var på Kreta för 10 år sedan, vi hade precis tagit studenten. Klassar kanske in mer under "Saker jag hoppas att ingen hörde" men ändå :D

Vi blev kompisar med ett par bröder som hade en bar och det blev att vi hängde en del med dem. En kväll när de skulle stänga så hade vi hunnit få i oss lite drinkar och satt kvar, bar-ägar-bröderna hade även ett kompisgäng där som uppenbart hellre ville att bröderna skulle hänga med dem ut på stan än att stanna i baren med oss. Efter ett tag gick vi in från uteserveringen och satte oss inne vid baren, där kompisarna kollar på en fotbollsmatch. Jag är heeelt ointresserad av fotboll och har knappt sett en match i hela mitt liv, men för att vara trevlig osv så börjar jag lite småfull fråga frågor om matchen och spelarna, utan att egentligen kolla på tv:n. Efter en stund av småsnack om matchen (en ganska lång stund, är jag rädd :o ) så får jag en armbåge i sidan av min kompis som väser att vi ska gå, NU, och jag fattar ingenting. Hon bryter ihop av garv när vi kommit ut på gatan, och berättar skadeglatt för mig att jag precis suttit och diskuterat en "match" som inte alls var någon riktig match utan kompisgänget som satt och spelade typ FIFA :laugh:

Vi umgicks inte mer med bröderna den veckan och jag kollar NOGA på tv:n innan jag kommenterar fotboll nuförtiden :D
 
Alltså jag har så många sådana stunder att det är ett under jag är vid liv.

Förrförra sommaren körde jag lilla lastbilen på jobbet (B-kortsbil med låååångt uthäng i bak. Jag kände mig ganska cool faktiskt som körde omkring i den där lite då och då med jobbet. Hamnade i Trollhättan med denna och en bra låt kom på radion. Jag rycktes helt med och vid stoppljuset så sjöng(vrålade) jag med i musiken och gick loss. Låten tog slut och jag skrattade åt mig själv. Kikar upp och självklart sitter det 2 yngre grabbar i bilen bredvid som bevittnat allt och gav tummen upp. Banne mig det längsta stoppljus jag stått i.

Jag lyckades köra fast med gamla trucken på företagets dörr. Hurjag än vände och vred så blev jag tvungen att vrida loss låsmanicken på dörren för att få loss trucken. Det skrek rätt bra och jag satt fast rätt länge innan jag kom loss. Helt under att ingen såg mig gungandes med trucken fram och tillbaks över en stor kant för att jiggla mig loss. Jag städade snabbt upp låset parkerade trucken och gick därifrån. Har än idag inte erkänt att det var jag. Dörren går fortfarande att låsa nästan enklare nu dessutom så så illa kunde det ju inte ha varit :D

Vet inte hur många ggr jag gått in i pelare/hyllor/dörrar i butiker eftersom jag gått och funderat på annat.

Gått ur taxin bara för att inse att kjolen är instoppad i strumpbyxorna och varit ett tag :o
 
Jag fick hjärnsläpp för ett par år sen när jag skulle tanka gräsklipparen och hällde bensin i motorn istället för i tanken :banghead: 🙈 Fick ringa maken och berätta vad jag gjort och var helt knäckt för jag var rädd att jag förstört gräsklipparen för all framtid och den va inte direkt billig :crazy: Tur att maken är världens bästa så han fixade klipparen och den funkar fortfarande :D Men fy vad pinsamt det var!
 
Ingen regelrätt tabbe, men en total knäpp i hjärnan drabbade mig häromdagen.

Jag satt i min parkerade bil, motorn var avstängd men jag startade tändningen för att trycka ner rutorna. Precis då började bilen rulla, som fan, rakt mot bilarna bakom. Jag fick fullständig PANIK. Jag hade ju inte startat bilen! Tryckte på bromsen, drog i växelspaken, handbromsen och vred på ratten men INGENTING hände, bilen bara rullade.

Efter alldeles för lång tid insåg jag att det var skåpbilen bredvid som körde iväg. Fy fan, jag vill inte veta hur jag såg ut i min förvirrade panik där bakom ratten i en parkerad bil.
:D
 
Nu vet jag ju tyvärr att många såg detta magiska ögonblick (flera långa minutrar) som jag berättat, men kan ta det igen:

.Min mamma var iväg på en westerntävling med sin häst och jag skulle komma dit andra dagen med egen bil för att tävla några klasser. Tyvärr tappar jag bort mig på vägen dit, och resan börjar ta alldeles för lång tid. När jag stressat inser att jag åker på fel väg så hittar jag absolut ingenstans att vända, stannar bilen och vänder mig bakåt, ser inget konstigt börjar backa. Backar rakt ner i ett väldigt djupt dike, och fråga mig inte hur jag bar mig åt, men det slutar med att bilfan hänger fast i fronten och bakdelen hänger fast över andra kanten medan alla däck svävar i luften 😂. Snubblar ur bilen iklädd cowboyhatt cowboyboots och sporrar, och nu inser att jag står mitt framför den fina golfklubben med stora fönster massa snofsiga människor som sitter stirrandes gapandes och käkar lunch! Jag får en jävla fart i benen och vänder mig åt andra hållet och får nu syn på ridklubben....på andra sidan en stor lerig åker. Jag tyckte tydligen att det var nog med krånglande och letande av vägar så jag börjar således gå över åkern, fram kommer jag till ridklubben med lera upp till knäna, genomsvettig. Fick rida mina klasser och se ut som något katten släpat in. Det slutade med att bilen fick hänga i diket till sent på kvällen när tävlingen var slut och tävlingsledaren fick dra upp den med traktor.... hans exakta ord var "men.......Hur....alltså ...va, hur f*n har du lyckats med detta?!"
 
Jag tror jag berättat alla pinsamheter jag gjort redan, i tidigare trådar :angel: men kan berätta om när allt gick fel en gång! Som tur var så var jag faktiskt ensam och ingen vet att detta hänt!

Under den korta period då jag hade häst stod jag i ett mindre stall med 5 boxar, på en liten gård som hade diverse djur. In- och utsläpp ingick i hyran men en vinterkväll skulle min häst skos och jag hade erbjudit mig att ta in alla hästarna så ställägarna skulle få ledigt en kväll.

Hästarna gick i två hagar. En med gammelvalacken och en inackorderad fölunge som precis flyttat in. I den andra gick min häst tillsammans med ett sto och en äldre valack.
Jag tänkte att jag skulle ta in gammelvalacken först så att fölungen skulle ha motivation att vilja in och därför låta sig fångas av mig som var ganska okänd.
Tji fick jag.
Jag hade kommit halvvägs med valacken när jag tittar bak och ser att fölungen krupit under tråden och följer efter oss. Jag skyndar in med och valacken och hoppas att fölungen ska hitta till sin box själv - vilket hon gör. Dock till vår stora förvåning står det en GET i hennes box! Fölungen blir alldeles ifrån sig och travar frustande ut ur stallet. Jag jagar ut geten och springer efter en spann med foder och försöker locka till mig fölet, utan resultat. Men geten lyckas jag däremot locka till mig. Efter några intensiva minuter av att försöka valla en smått upprörd fölunge samtidigt som jag försöker sjasa iväg en get får jag in fölet i boxen och kan pusta ut. En hage klar!
Innan jag går till nästa hage ser jag till att geten funnit sina getvänner och hoppas att den ska stanna där.

Stoet i min hästs hage är dominant och känd för att både kunna bralla och resa sig om hon inte får ta sig in i stallet snabbt. Jag utrustar mig med kedja och tänker klara av detta skyndsamt. Stoet sköter sig exemplariskt till stallet och sen lägger hon in stöten. Hon drämmer helt enkelt till mig i sidan med huvudet och drar iväg till närmsta box. Fel box! Jag kan än idag se hur nöjd hon var med att ha övermannat mig.. Jag å andra sidan börjar tappa tålamodet, för snart kommer hovslagaren och detta tar mycket längre tid än jag tänkt mig. Jag hämtar ett spö och låter stoet veta att om hon inte är snäll nu...
Foglig som ett lamm följer hon mig in i sin egen box.

Tack och lov går hämtningen av valacken felfri. Han verkar inte ens brydd av att någon ätit av hand middag. Och så är det bara min häst kvar. Han följer så snällt med in i stallet och vi går till spolspiltan för att spola benen till hovslagaren anländer - vilket är snart. Men framme vid spolspiltan blir det stopp. Där ska minsann inte han gå in när matte är stressad. Jag har inte tid med tjafs så efter ett grimskaft i baken går hästen in.
Benen spolas och täcken tas av. Min puls börjar leta sig nedåt. Trots allt strul så är det en stund kvar till hovslagaren kommer så jag leder tillbaka min häst till boxen. I dörren så fryser hästen till is, slänger upp huvudet och börjar fnysa - i boxen ligger tre hönor! Dessa reser sig förnärmat och är märkbart irriterade över att bli störda i skönhetssömnen. Svärande tar jag noll hänsyn till hästens nerver utan föser in honom i boxen, vilket har effekten att hönorna springer ut under upprörda kacklanden, och jag smäller igen dörren.

Skoningen gick, för en gångs skull, lugnt till och jag svor att aldrig mer erbjuda mig att ta in hästarna.
 
Vi var på Wheels i helgen, och hade tagit med både bord och stolar, för att jag och min kompis skulle slippa knata runt hela dagen, de fick våra män göra själva.
Vi hade fått låna fällstolar av min kompis familj, men pappan varnade för att det fanns en spricka i en av dom.
När vi fäll upp bord och stolar synade vi stolarna efter sprickan, men hittade inte något fel på någon av dom.
Min kompis satte sig, och de gick bra, sedan satte jag mej, ytterst försiktigt, samtidigt som jag högt och tydligt sa att - Jag sätter mej nog på den trasiga nu.
Men den höll!
Tyvärr satt vi i kanten mellan konstgräs och asfalt, så stolen lutade lite och jag försökte flytta den.
DÅ gick stolen sönder, och jag damp sakta och försiktigt i backen.
Mitt i mot oss satt en massa okända människor och tittade på.:o
Jag hoppas att dom skrattade lika mycket som vi, för jag bjuder gärna på det! :D
Jag är för gammal för att skämmas.

* Jenny *
 
Skulle tanka bilen men ställde mig på fel sida. Lösningen? Jag körde runt till andra sidan men det var ju fortfarande fel sida som var närmast pumpen :o
Haha det här påminde mig om när jag nästan gjorde samma sak. Jag insåg när jag stannat bilen att jag stod på fel sida så jag backade snabbt ut och körde på andra sidan pumpen. När jag gick ut och skulle öppna tanklocket insåg jag att faktiskt varit på rätt sida från början :o Det var bara att backa tillbaka :laugh:
 
Kom på en till pinsam grej jag gjort nu 😅 jag och min man har bott i Korea 1 år. Min man är bortimot 2m lång och rödblond, dvs han sticker ut i mataffären där borta. Så, när vi var å handla mat en kväll börjar jag prata med honom om vad vi ska ha i affären och vilken mat vi är sugna på och pladdrar på som vanligt.. tycker han är tråkig som inte svarar å klappar honom på axeln. Inte en vanlig klapp, utan ni vet sådär mysigt och kärleksfullt som man bara gör på sin respektive, bara det att det var ju inte min man jag stod å klappa på utan en annan man som var väldigt lång och som bara hade ställt sig bredvid mig :o :nailbiting: jag var så van vid att min man var den enda långa i närheten så jag kolla inte ens om det var "rätt man" innan jag började klappa. Tog liksom ett litet tag å få inn vad jag höll på med också 🙈🙈 sån tur var så tog denna fela man det med en klackspark fast jag trodde jag skulle dö av pinsamhet!!
 
Haha det här påminde mig om när jag nästan gjorde samma sak. Jag insåg när jag stannat bilen att jag stod på fel sida så jag backade snabbt ut och körde på andra sidan pumpen. När jag gick ut och skulle öppna tanklocket insåg jag att faktiskt varit på rätt sida från början :o Det var bara att backa tillbaka :laugh:
På temat tanka bilen! Ibland är jag lite uppe i det blå, råkade tanka bensin i min dieselbil, full tank, körde sen ut på motorvägen där det inte alls gick så bra. :crazy:
Veckan efter försökte jag förbättra mitt rykte som Bildödarn' genom att fylla på spolarvätska. Minns hur jag gick och mös på macken och tänkte typ "kvinnor kan", "en bra kvinna reder sig själv", "här ser alla en tjej som kan meka", "jag behöver ingen hjälp" och sånt. Tyvärr satt locket fast nåt alldeles och min bild av mig själv som bilmekare naggades i kanten. Efter nån vecka skulle sambon låna bilen och kommenterade att spolarvätskan är slut. Jag informerade att jag hade tänkt fylla på men att locket är fast. Sambon ser lite skakis ut och ber mig visa vilket lock jag menar. Visar sig att det är bromsvätskan! :nailbiting:
 
Slangen räcker dock till att tanka från fel håll. Har sett folk göra det flera gånger.

Ett annan bra tips är att många bilar har en pil intill bensinmätaren som visar på vilken sida tanklocket sitter. :idea:


En sak som jag dessvärre vet att åtminstone 1 person såg är när jag sommarjobbade på ett stort lager. Det var jag och 140 killar och så Han då som fångade mitt intresse från dag 1.

Jag jobbade på lagerkontoret och behövde ibland ta mig ut på lagret för att hämta enstaka restade varor. Till detta hade jag en gammal sparkcykel med flak därfram, mycket praktisk då det var stora ytor.

Så på väg tillbaka mot kontoret med ett lass varor ser jag hur min stora kärlek sitter i sin truck utanför kontoret och grejar med radion i trucken. Så tittar han upp på mig varpå jag blir lite nervös och tänker att här gäller det verkligen att inte göra bort sig. :meh:

Varpå jag kör rakt in i en stolpe med sidan av flaket. Det tar ju tvärstopp så jag flyger bokstavligen över styret, gör en kullerbytta vid landningen, rullar ett varv till på golvet och sen bara reser mig upp.
Ont som fan, varorna ligger överallt så de får jag ju plocka upp. Samtidigt hör jag Honom säga typ ”oj, herregud, hur gick det?”.

Jag gick bara rätt in på kontoret och ville böla av skam.. 😩 😆
 
Jag har gjort samma, fast med en skivstång på axlarna när jag gjorde benböj. När jag var klar var stången för tung för att lyfta över huvudet igen, och jag ville inte släppa den rakt bak. Så jag fick snällt knata bort en bit till receptionen och be personalen lassa av den från mig :angel::grin:

Men va! Hade de inga skivstångsrack på gymmet?? Tur att det fanns en bemannad reception i alla fall :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp