Detta inlägg skrev jag här i min dagbok, på bukefalos för 10 år sedan idag....

Fatima

1984-04-23 -- 2013-11-12

Den vackraste vita galopperade över regnbågsbron klockan 10.

Allt gick bra, chauffören kom tidigare än jag trodde... Sen förmiddag känns inte som kvart i tio... Men det var rätt skönt.

Jag hämtade damen i hagen, pappa o jag proppade henne full med morötter. Vi hjälptes åt att ta av täckena innan jag lämnade över grimskaftet till Elisabet Kocken-Nilsson och gick in i stallet.
Pappa och jag stod i stallet tio minuter, sedan gick jag till lastbilen och betalade.

Den vita vackra låg så fint i gräset i haghörnet. Vi gick in en snabbis i stallet för att hämta betfor o lucern som Elisabet fick ta med till Sorella.

När vi kom ut, hade chauffören redan lastat den vackra vita. Jag kan varmt rekommendera Svensk Lantbrukstjänst. Fantastiskt lugnt, värdigt och en varm chaufför. Han sa att Fatima var väldigt rund, vaken och fin för sin ålder även om man såg att hon var gammal.

Återigen... *Hug your horses*
❤
 

Bifogade filer

  • timavacker.jpg
    timavacker.jpg
    49,4 KB · Visningar: 97

Hon stod hos sin ägare i Skänninge i sju år om jag förstod det hela rätt... Jag köpte henne därifrån 2001... så de köpte henne troligen 1994... Innan dess, vet jag inget...
 
Träffade du sonen Phergus efter Notariat OX, han var åring när jag köpten Fatima och showade rätt rejält i sin hage. Han såldes tydligen senare och jag hittade några youtubeklipp några år senare, då han reds och han var riktigt snygg och påminde en hel del om Fatima.

Fatima fick ju ett föl året efter att jag köpte henne - Cavatina, som inte är riktigt klarlagt föräldraskapet pga att de sålde Fatima, då hon gått gall flera år men gärna stal ponnystons föl. Cavatina såldes två gånger och de som hade henne sist, sa att hon också var efter Notariat. Hon blev sju år, hon var lika explosiv som sin mor på morgnarna och körde rally i hagen. En vinterdag, bröt hon benet illa och det fanns inget annat att göra än att låta henne somna in. Jag var nere på Tjörn och hälsade på henne, när hon var sex år och hade börjat hopptävla lite smått. :heart
 
Träffade du sonen Phergus efter Notariat OX, han var åring när jag köpten Fatima och showade rätt rejält i sin hage. Han såldes tydligen senare och jag hittade några youtubeklipp några år senare, då han reds och han var riktigt snygg och påminde en hel del om Fatima.

Fatima fick ju ett föl året efter att jag köpte henne - Cavatina, som inte är riktigt klarlagt föräldraskapet pga att de sålde Fatima, då hon gått gall flera år men gärna stal ponnystons föl. Cavatina såldes två gånger och de som hade henne sist, sa att hon också var efter Notariat. Hon blev sju år, hon var lika explosiv som sin mor på morgnarna och körde rally i hagen. En vinterdag, bröt hon benet illa och det fanns inget annat att göra än att låta henne somna in. Jag var nere på Tjörn och hälsade på henne, när hon var sex år och hade börjat hopptävla lite smått. :heart

Jag tror att hon fick åtminstone två föl som jag träffade. Minns Phergus tydligt, han hade en jämnårig travarkompis och de var ett par riktiga karaktärer de två. Den ena galopperade och showade i alla lägen, den andra galopperade aldrig. :D

Ah, visste inte att hon var dräktig när hon såldes. Kan nog inte hjälpa till alls där tyvärr, har ingen koll på om hon betäckts med mening eller om det kan ha varit en tjuvbetäckning.
 
Jag tror att hon fick åtminstone två föl som jag träffade. Minns Phergus tydligt, han hade en jämnårig travarkompis och de var ett par riktiga karaktärer de två. Den ena galopperade och showade i alla lägen, den andra galopperade aldrig. :D

Ah, visste inte att hon var dräktig när hon såldes. Kan nog inte hjälpa till alls där tyvärr, har ingen koll på om hon betäckts med mening eller om det kan ha varit en tjuvbetäckning.
De visste inte att hon var dräktig. De hade haft henne med hingst, men hon hade blivit konstaterad tom av två eller tre oberoende veterinärer.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fatima 1984-04-23 -- 2013-11-12 Den vackraste vita galopperade över regnbågsbron klockan 10. Allt gick bra, chauffören kom tidigare än...
Svar
1
· Visningar
415
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp