Detta med lyckliga förhållanden....igen....

Men bläckis, har du inte förstått att man får en guldklocka efter 30 år i samma relation?! För lång och trogen tjänst?! Trodde du visste det, annars skulle du inte skriva sådana här inlägg! Skärpning.
:eek:
Aha..är det det som är belöningen?
Jag har funderat på vad som är belöningen om man har kämpat och slitit i relationen. Man mår inte bra under tiden men skit samma för i framtiden får man en belöning

Men bläckis, har du inte förstått att man får en guldklocka efter 30 år i samma relation?! För lång och trogen tjänst?! Trodde du visste det, annars skulle du inte skriva sådana här inlägg! Skärpning.
:eek:

MANDALAKI ÄR TILLBAKA!!!!
:banana:

Det första jag såg när jag loggade in var att jag fått en trofé för 17 år här :meh:

Men sabba inte Ramonas tråd, den är intressant.

Jag ber om ursäkt om jag har skojat till det. Jag tycker att ämnet är väldigt intressant och följer tråden. Det har varit andra som har skrivit det jag tänkt så det har inte känts så meningsfullt att skriva i den och säga samma saker en gång till. Men jag läser!

Men för att vara seriös och återgå till tråden-
Jag funderar på om synsättet att man ska kämpa på i en relation och då får en belöning- härstammar från kristendomen?
Dvs att man ska kämpa först och bita ihop istället för att bara tänka att jag vill vara lycklig nu istället?

Det är ju det jag menar.
Man skall kanske fundera för dig själv men att uttrycka sig om andra är faktiskt att på något vis döma, fördöma eller befästa normer och värderingar.
Men jag tycker ju att den där idén/normen om att det är så viktigt och rätt att hålla ihop BÖR torpederas. På ett generellt plan. Där finns normer jag anser BÖR problematiseras. Enskilda personers relationer får ju däremot de inblandade sköta själva tills de efterfrågar min uppfattning.

Japp, och det har jag redan belyst i ett annat inlägg. Det finns sanningar åt alla håll, jag har tagit upp två av dem. Om jag skrivit "alla" hade det såklart varit en annan sak. Jag har aldrig skrivit alla.

Du skrev folk. Menar du alla då?
Jag skrev "de flesta". Är det alla?
Vad spelar det för roll hur många de är? Varför skulle någon stanna ens en vecka i en relation man inte vill ha? Varför räcker det inte att vilja bryta upp, vilka fler skäl måste till för att du ska tycka att det inte är "för tidigt"?

Jag utgår då tråden tenderar att bli mer barnslig än en intressant diskusion.
Men vad fegt att bara utgå och skylla på att tråden blivit för barnslig. Jag är helt seriös med mina argument, och hade gärna velat se dina argument för att stanna länge i en relation och inte ge upp för tidigt. Det hade varit intressant. I stället utgår du bara. Det här är ett diskussionsforum och här diskuterar vi och det är ju bara intressant och tankeväckande att vi tycker olika.

Men jag tycker ju att den där idén/normen om att det är så viktigt och rätt att hålla ihop BÖR torpederas. På ett generellt plan. Där finns normer jag anser BÖR problematiseras. Enskilda personers relationer får ju däremot de inblandade sköta själva tills de efterfrågar min uppfattning.

Och jag tycker normen om att en parrelation måste handla om sexuell attraktion, bör torpederas.

Och jag tycker normen om att en parrelation måste handla om sexuell attraktion, bör torpederas.
Och när någon säger något åt det hållet brukar invändningen ofta vara ungefär Men vad är det då som skiljer parförhållandet från kompisförhållandet?

Nävisst, kanske inget egentligen. Men spelar det någon roll? Så länge parterna bara är överens om att de är ihop borde det väl vara frid och fröjd. Typ.

<snip>
För min del är hjärnan en av de sexigaste delarna på en man.
<snip>.

Absolut!
Utan stimulerande samtal och nya infallsvinklar tror jag ett forhallande dor fort ... Ska man kunna leva ett langt liv ihop maste man definitivt ha bra sex ... men annu viktigare ar att man kan prata oppet och diskutera olika amnen under perioder nar sex inte ar mojligt. Som under cancer behandling, annan sjukdom, lang franvaro eller vad det nu kan vara som gor att sex inte fungerar for tillfallet. Ett bra forhallande borjar med hjarnan i min uppfattning.

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
39 082
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 530
Senast: starcraft
·
Relationer Jag har alltid haft väldigt svårt för att få känslor för män. Eller har alltid varit kräsen och för någon med mitt yttre haft orimligt... 2 3
Svar
46
· Visningar
23 074
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 246
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Bergsyra