Detta med sadlar!!!

linilin

Trådstartare
Har ett fullblod med hög och smal manke, är ganska rak i ryggen. Blir tokig! Vet inte vad för sadel som skulle kunna passa! Är det någon som har några förslag? Ska vara en allround eller hopp.

Sv: Detta med sadlar!!!

Passier och Kieffer brukar vara bra märken till hästar av denna typ!
Värt att pröva i varje fall!
Finns en hel del begagnat till vettiga priser!
Lycka till!

Det enda som passat mitt fullblod (smal, hög manke & rak, kort rygg) är Passier och Kieffer, av de vanligaste sadelmärken på den svenska marknaden. Har dock inte testat Albion i hopp.

Mitt fullblod hade Crown, Kieffer och Henri de Rivel. Hon hade hög manke och rak rygg.

Cliff Barnsby normal bom kan gå bra då de är höga i valven och rätt raka.

Prestige sadlar går att beställa med fullblodsbom,dessutom är de ju bomändringsbara.

Tack för alla tips! Har inga bilder men ska försöka ordna det! Går alla prestigesadlar att ändra i bommen? Har nämligen en prestige venezia men den är för bred!

Ja, alla Prestigesadlar efter ett visst årtal går att ändra i bomvidden. Du kan ringa EqualityLine och berätta när den är köpt och ge dom sadelnumret så kan de kolla om den är ändringsbar.

Kollade på två henri de rivel flatback idag! en 30" o en 31" kanske, kanske nån av dom passar! hoppas det! Ska få låna hem dom o prova!

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
408
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 667
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka