Diarre vid foderbyte?

skuggi

Trådstartare
Hur pass mycket brukar det märkas egentligen? Våra två isisar har i sommar och fram till för två veckor sen fått bete, hö och en liten näve fölmix, morötter och lite solrosolja. Nu köpte vi Edel häst, som åtminstone den ena ätit förut utan problem. Så började vi ge typ två nävar Edel, en näve fölmix, morötter och solrosolja en gång per dag. Fyra dagar senare har båda killarna ganska så mycket diarre, sådär så det har runnit på benen... Nu har de haft diarren 1 1/2 vecka, och Edel i två veckor..

Är det troligt att det beror på de där ynka nävarna kraftfoder?? Jag tycker vi har gjort grövre omställningar i maten utan att det har blivit såhär..

Vad tror ni?
 
Ta bort Edel Häst. Om det inte hjälpt efter några dagar, ta bort oljan.
 
du kan köpa pulvret för tarm.en liten vit burk med svart lapp på.står tarm bakteriebalangs.
hjälper när dom antingen skall flyttas eller få nytt foder,jag kör det på mn häst när jag byter foder.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 329
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
1 763
Senast: Lilla-S
·
Hundhälsa Jag har ju hört om hundar med järnmage men här hemma kämpar vi med att få till ett foderbyte utan att behöva leva med konstant diarré...
Svar
10
· Visningar
1 783
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 436
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp