A

analis

Hej! Haft min lilla bosse som är innekatt på ett år i drygt en vecka. Två dagar efter vi hämtat honom så har han inte vart bra i magen. Han har haft diaré och bajsat blod.. blev väldigt orolig. Testat allt möjligt käns de som utan bra resultat. I förrgår var bajset bättre, men igår spydde han och idag diaré igen...
Vad kan va felet? Han beter sig helt normalt. leker,sover, äter,dricker. Ger han nu torrfoder och så blandar jag i lite morotspuré eftersom det ska ge stoppande effekt..

tips någon???
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Diarré

vad äter han? äter han samma som innan du köpte han?

Jag skulle ge skonkost köttfärs och äggula tills magen blivit bra sen försiktigt introducera den mat han är van vid...
 
Sv: Diarré

hej, jag har för mig att han inte är avmaskad. vi ska köpa det nu i veckan och se om det kan vara anledningen till detta. Jag minns inte vad maten heter som han får nu, tog den dyraste på willys så det inte är någon skit mat.
 
Sv: Diarré

Kan det vara Mjau´s torrfoder du ger?
Alla våra tio katter blir lösa i magen av det fodret.
Mitt råd är att du går till djuraffären och ber dem hjälpa dej att hitta ett foder speciellt för känsliga magar.
 
Sv: Diarré

Sätt katten på skonkost (tex. lammfärs eller nötfärs och morotspuré) och avmaska katten. Blir han inte bra i magen efter några dagar bör du ringa veterinär.

Blir han bra, fasa in den vanliga maten långsamt.
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 490
Senast: emma-vsm
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 665
Senast: fejko
·
Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
2 424
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 164
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp