Digitalkamera!

Fibusen

Trådstartare
Funderar på att köpa en kamera nu när jag får lön.

Har inget jätte stort intresse av att fotografera,utan tar några kort då och då för att föreviga lite minnen! :D

Så jag vill satsa på en billig kamera,runt max 2000:-,gärna billigare,då den faktist inte används så himla mycket...Blir nån gång ifall man ska göra något speciellt,eller när vi är utomlands.

Några tips på en billig,enkel,men endå bra kamera?

Sv: Digitalkamera!

Gillar Canon ixus modellerna. Vi har 3 olika här hemma i varierande ålder. Tror de ligger mellan 1500-2000:-.

Canon gör många bra kompakter. T ex cyberphoto har just nu erbjudande om att man får 2 Gb minne och väska på köpet när man köper canonkompakter, det kan vara något att titta på.

Jag har hört mycket gott om ixus, som Andorra också rekommenderar.

jag röstar också på canon ixusmodellerna.. har en ixus 80 som jag är mycket nöjd med att ha som kompaktkamera.. jag har annars en Canon EOS 50D med några obejktiv men det är skönt att ha en kompakt ibland, på fester, resor etc :)

Hoppar in här jag också då jag är på jakt efter en kamera :)

Jag har en tight budget och får nöja mig runt 1000-lappen.
Vill ha en kamera som tar så bra bilder som det går att få för den prisklassen.
Jag är iofs fotointresserad men tänker mig köpa en digitalkamera nu för att ha och sedan när ekonomin är bättre köpa en systemkamera.
Får kompensera bildkvalitén med Photoshop helt enkelt ;)

Vad rekomenderas?

Samsung har en serie med billiga för runt 900:- som faktiskt presterar rätt bra för slanten!

Vi har en Fujifilm finepix Z10 fd Jättenöjd med den! Kostade ca 2000 och den duger tom åt sambon som är tekniknörd... Vi är inga stjärnfotografer men vi lyckas dokumentera våra semestrar o fester i alla fall. Inte kanske jättebra på rörliga bilder (typ kaniner o hästar) men få kameror i den prisklassen är det.

Bonus är att den finns i många fräsiga färger! :banana:

hoppas det är ok om jag kapar tråden liten :angel:

jag söker en bra kompakt kamera, vattentät. hellst Canon om det finns någon bra. annars fungerar det med nått annat märke också. har inte orka letat bland djungeln av kompakta kameror.
släng gärna in lite tips!

Olympus har några vattentäta modeller. Även pentax har det om jag kommer ihåg rätt. Gubben har en Olympus mju som är vattentät till 3 meter och stöttåligare. Har inte hunnit testa den så mycket än men den är väldigt startsnabb iaf.

Jag har en Canon Powershot A480. Kanonbra och enkel att använda. Kostar under 1500 på NetonNet. Där finns en hel del bra kameror från 700 kr och uppåt. Finns även ett par vattentäta för den som undrade. :)

Jag har en olympus mju 700. Visserligen börjar den få några år på nacken. Men tom jag som verkligen inte är bra på att ta kort lyckas med den. Beror nog kanske mest på att det är en inbyggd 'skak-förhindrare', vad det nu heter på riktigt, och det passar darriga mig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och... 2
Svar
21
· Visningar
3 183
Senast: Martenix
·
Fritid Jag är väldigt förtjust i att fotografera och har haft en vanlig digitalkamera av märket Samsung. Var väldigt nöjd med denna kamera, men...
Svar
18
· Visningar
1 308
Senast: tekphoto
·
Utrustning Det är bara att erkänna. Min 940 är för opålitlig även om jag är väldigt nöjd med den som dragbil. Men nu är det dags att byta både bil...
Svar
0
· Visningar
1 002
Senast: Estivuz
·
T
Utrustning Har hamnat i en situation där jag måste bestämma mig ganska omgående hur jag vill göra med en sadel.. Hade jag haft mycket pengar hade... 2
Svar
32
· Visningar
3 461
Senast: Wiszca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Balkong 2025
  • Klädråd, bröllop.

Hund, Katt, Andra Djur